Esotiq & Henderson sukcesywnie powiększa powierzchnię handlową

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w lutym 2025 r. przez Grupę Kapitałową Esotiq & Henderson wyniosły ponad 21 mln zł i były wyższe o 19 proc. od przychodów uzyskanych w lutym 2024 r. Powierzchnia handlowa w lutym roku br. wynosiła 18 174 m kw. i była większa o 2,5 proc. niż rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie 2 pierwszych miesięcy 2025 r. wyniosły około 47,7 mln zł i były wyższe o ok 13 proc., niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży internetowej lutym 2025 r. wyniosły ok. 7,5 mln zł i były wyższe o 84 proc. rok do roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej w okresie 2 pierwszych miesięcy 2025 r. wyniosły ponad 18 mln zł i były wyższe o 78 proc., niż w porównywalnym okresie 2024 r.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Grupy Kapitałowej wyniosła 65 proc. i była niższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w lutym roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń luty 2025 r. wyniosła około 63 proc. i według szacunków była niższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w odpowiednim okresie roku ubiegłego.

Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej w lutym roku 2025 r. wynosiła 18 174 m kw. i była większa o 2,5 proc. niż rok wcześniej.

Zmiany na kluczowych stanowiskach

W dniu 13 grudnia 2024 r. Rada Nadzorcza dokonała zmian w składzie zarządu. Z funkcji Członków Zarządu odwołani zostali: Sylwia Nieckarz-Kośla, Diana Okular oraz Tomasz Koźbiał.

Do pełnienia funkcji prezesa zarządu powołany został Mariusz Jawoszek.

Jednym z pierwszych celów nowego prezesa jest opracowanie i wdrożenie nowej strategii rozwoju.

„Chcemy ją przygotować przy wsparciu jednej z najbardziej renomowanych firm doradczych w tym zakresie na świecie. Horyzont czasowy strategii będzie 5-letni, a prezentację jej elementów planujemy na pierwszą połowę przyszłego roku.

Mierzymy w skokowy wzrost rentowności oraz sprzedaży i właśnie pod tym kątem byli dobierani do Spółki nowi menadżerowie. Pozytywne efekty tych zmian są już widoczne w raportach sprzedażowych, jakie opublikowaliśmy za ostatnie miesiące” – zaznaczył Mariusz Jawoszek,prezes zarządu Esotiq & Henderson.

Z polskimi korzeniami

Esotiq & Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą.

Wg danych z października 2024 roku produkty marki własnej spółki dostępne są w 265 salonach w Polsce i oraz 12 w Ukrainie, 4 w Serbii, po 2 w Macedonii i Słowacji oraz po 1 w Niemczech, Łotwie i Mołdawii.

Salony stacjonarne Esotiq w Polsce to 72 sklepy własne oraz 195 sklepów franczyzowych. Produkty Esotiq dostępne są również w ponad 350 sklepach multibrandowych i w 3 e-sklepach internetowych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz