Action ma w planach przynajmniej jeden nowy sklep dziennie

Sprzedaż netto Action w 2024 roku wzrosła o 22% do 13,8 mld euro. Z kolei wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like), z wyłączeniem nowych sklepów, wyniósł 10,3%. Dyskont dodał do swojej mapy 352 sklepy i zakończył 2024 rok z 2 918 lokalizacjami w 12 europejskich krajach.
Zwiększenie sprzedaży Action wynika wyłącznie z większej liczby transakcji. Dzięki wyższej sprzedaży netto i kontynuowanej dyscyplinie kosztowej sieć była w stanie zwiększyć wskaźnik EBITDA do 2 076 mln euro, co stanowi wzrost o 29% w porównaniu z rokiem poprzednim.
„31 stycznia ogłosiliśmy rozwój sprzedaży netto w 2024 r. – wzrost był napędzany większą liczbą klientów. To daje nam motywację do dalszego rozwoju: w tym roku planujemy otwierać co najmniej jeden nowy sklep dziennie. Jesteśmy gotowi do rozpoczęcia działalności w Szwajcarii w kwietniu, natomiast jesienią planujemy otwarcie pierwszych sklepów Action w Rumunii.
Podjęliśmy również decyzję o rozpoczęciu działalności w dwóch nowych krajach w 2026 roku: Chorwacji i Słowenii. Oznacza to, że zaspokoimy potrzeby jeszcze szerszego grona klientów i że kolejni z nich będą mogli cieszyć się Action” – wyjaśnia Hajir Hajji, CEO Acton.
Sieć finalizuje przygotowania do wprowadzenia na rynek szwajcarski formuły Action, czyli dobrej jakości artykułów codziennego użytku i produktów, które uprzyjemniają codzienne życie, zawsze w najniższej cenie. Otwarcie pierwszego sklepu Action planowane jest na 5 kwietnia 2025 r. w Bachenbülach, w kantonie Zurych. Drugi sklep zostanie otwarty 24 kwietnia w Martigny, we francuskojęzycznej Szwajcarii.
W 2025 roku Action planuje otwierać przynajmniej jeden nowy sklep dziennie. Po uruchomieniu pierwszych lokalizacji w Rumunii w drugiej połowie 2025 r. spółka planuje zadebiutować w Chorwacji i Słowenii w 2026 r.
Cele ESG
Bieżące postępy w programie zrównoważonego rozwoju: krótkoterminowe cele redukcji emisji zatwierdzone przez SBTi, zwiększenie celów dla działań własnych.
Action zobowiązuje się do redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) w całym swoim łańcuchu dostaw. W lutym 2025 r. krótkoterminowe cele redukcji emisji Action zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi).
„Weryfikacja przez SBTi potwierdza, że cele klimatyczne Action są ambitne, ale osiągalne, a ich realizacja opiera się na naukowych metodach redukcji emisji. Założenia te są zgodne z kierunkiem działania na rzecz ograniczenia globalnego ocieplenia, określonym w porozumieniu klimatycznym z Paryża. Jesteśmy mocno zaangażowani w realizację tych celów i związanych z nimi działań” – tłumaczy Hajir Hajji, CEO Action.
Sieć Action zmniejszyła emisje gazów cieplarnianych z własnej działalności (zakres 1 i zakres 2) o 51% w porównaniu z rokiem bazowym 2021. Postęp w tym obszarze w 2024 r. wynikał głównie z osiągnięcia celu 100% sklepów bez gazu i 100% oświetlenia LED w sklepach, biurach i centrach dystrybucyjnych. 90% zużycia energii elektrycznej w Action pochodzi obecnie z czystych, odnawialnych źródeł. Na podstawie tych wyników Action postanowiło zwiększyć swój cel redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) w zakresie 1 i 2 do 75% do 2030 r. (z zakładanych wcześniej 60%).
Action zobowiązuje się również, że do 2029 roku 80% jego dostawców będzie miało cele związane z ograniczeniem emisji (zakres 3). Obecnie około 12% dostawców Action posiada już zatwierdzone cele w zakresie redukcji emisji.
Obecny na 12. rynkach
Action to dyskont niespożywczy, który co tydzień obsługuje ponad 18.7 milionów klientów w ponad 2,918 sklepach, w 12 krajach Europy. Klienci kochają Action między innymi za szeroki asortyment i niskie ceny. Zawsze czeka na klientów ponad 6000 produktów w 14 różnych kategoriach, od artykułów codziennego użytku po produkty, które ułatwiają codzienne życie – wszystko w najniższej cenie.
Firma lubi zaskakiwać klientów, dlatego co tydzień wprowadza 150 nowych produktów. Zatrudnia ponad 79,600 pracowników 151 różnych narodowości, dlatego podejmuje odpowiednie działania, aby stale podnosić jakość i dbać o zrównoważony rozwój. Gwarantuje: niskie ceny, duży uśmiech.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter