H&M: udział materiałów pochodzących z recyklingu osiągnął poziom prawie 30%


Jak poinformowała grupa H&M w raporcie z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju ,odnotowała postępy w swoich strategicznych obszarach priorytetowych w 2024 r., przyspieszając dekarbonizację swojego łańcucha dostaw i wykorzystanie materiałów o mniejszym wpływie na środowisko.

„Jestem dumny z kroków, które podjęliśmy, aby pokazać, że wyjątkowy design i zrównoważone rozwiązania idą w parze z naszym celem, jakim jest wyzwolenie mody dla wielu. Zrównoważony rozwój jest dla nas kluczowym priorytetem, ma fundamentalne znaczenie dla naszej działalności i jest niezbędny dla naszego długoterminowego sukcesu.

Ten raport pokazuje wynik pracy tysięcy pełnych pasji współpracowników na całym świecie, zjednoczonych nie tylko miłością do mody i designu, ale także głębokim zaangażowaniem w wykorzystanie naszej siły i skali, aby popchnąć branżę modową w kierunku bardziej inkluzywnej i zrównoważonej przyszłości” – mówi Daniel Ervér, CEO H&M Group.

Niektóre z najważniejszych wydarzeń w zakresie zrównoważonego rozwoju w 2024 r. obejmują:

  • 89 procent materiałów pochodzących z recyklingu lub ze zrównoważonych źródeł. Sam udział materiałów pochodzących z recyklingu wyniósł 29,5 procent, prawie osiągając 30-procentowy cel firmy na 2025 rok.
  • 41-procentowa redukcja emisji gazów cieplarnianych w zakresie 1 i 2 oraz 24-procentowa redukcja w zakresie 3 (w obu przypadkach w stosunku do poziomu bazowego z 2019 r.).
  • 54-procentowa redukcja opakowań z tworzyw sztucznych (w stosunku do poziomu wyjściowego z 2018 r.), przekraczająca 25-procentowy cel firmy w zakresie redukcji przed terminem.
  • Liczba dostawców odzieży (poziom 1 i 2) zgłaszających korzystanie z kotłów węglowych na miejscu spadła do 27 fabryk, a naszym celem jest całkowite wycofanie węgla na miejscu do 2026 r., aby przyczynić się do stworzenia łańcucha dostaw wolnego od paliw kopalnych.
  • 9,5-procentowa redukcja zużycia wody słodkiej u dostawców odzieży (poziom 1 i 2) w stosunku do poziomu wyjściowego z 2022 r., niemalże osiągająca 10-procentowy cel firmy rok wcześniej.
  • Dostęp do oferty odzieży używanej za pośrednictwem Sellpy jest teraz możliwy na 26 rynkach, a 38 wybranych sklepów H&M Group na całym świecie oferuje starannie wyselekcjonowaną odzież używaną w ramach inicjatyw „pre-loved”.
  • Grupa H&M odnowiła globalną umowę ramową z IndustriALL Global Union i szwedzkim związkiem zawodowym IF Metall, chroniąc interesy ponad miliona pracowników.

„Pozostajemy w pełni zaangażowani w nasz ambitny program zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu, aby wszystkie nasze materiały pochodziły z recyklingu lub ze zrównoważonych źródeł nie później niż do 2030 r., i prawie osiągnęliśmy nasz cel 30 procent materiałów pochodzących z recyklingu do 2025 r., rok przed terminem.

Nasze wysiłki na rzecz zużywania mniejszej ilości i czystszej energii w całym łańcuchu dostaw również przynoszą dobre wyniki na drodze do dekarbonizacji, zgodnie z naszymi celami opartymi na nauce. Jesteśmy świadomi stojących przed nami wyzwań i pozostajemy przekonani, że jesteśmy na dobrej drodze do realizacji naszego programu zrównoważonego rozwoju w nadchodzących latach” – mówi Leyla Ertur, Sustainability Director w Grupie H&M.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz