Esotiq & Henderson chce wejść na nowe zagraniczne rynki poprzez marketplace’y

Grupa Esotiq & Henderson zakończyła 2024 rok bardzo dobrymi wynikami finansowymi. Rekordowa sprzedaż wyniosła 298 mln zł, rosnąc o 8% rok do roku. EBITDA wzrosła o 13,9% rdr, osiągając 35,9 mln zł, skonsolidowany zysk operacyjny wzrósł o 15,5% rdr – z 15,98 mln zł do 18,46 mln zł – a zysk netto przekroczył 11 mln zł, co oznacza wzrost o 49% rdr.

Marża brutto utrzymała się na bardzo wysokim poziomie 67%, a zysk brutto na sprzedaży wzrósł do 201 mln zł (+13% rdr). Spółka umocniła swoją pozycję zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych – w Europie Środkowo-Wschodniej, na Bałkanach i w Azji Centralnej.

Focus na rozwój zespołu i technologię

„Rok 2024 był dla nas czasem intensywnej pracy, głębokich zmian i świadomych decyzji strategicznych. Przeprowadziliśmy kompleksowy audyt działalności oraz dokonaliśmy istotnych inwestycji w rozwój zespołu i technologii. Do naszego grona dołączyło ponad 70 doświadczonych menedżerów i specjalistów, którzy dziś stanowią fundament dalszej ekspansji i budowy silnej, międzynarodowej marki” – mówi Mariusz Jawoszek, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson.

W minionym roku Grupa ESOTIQ znacząco zwiększyła efektywność organizacyjną. Równolegle rozwijano digitalowe kanały sprzedaży – liczba pobrań aplikacji mobilnej przekroczyła 513 tys., a program lojalnościowy ESOTIQ CLUB zgromadził 1,69 mln członków. Sprzedaż online wzrosła o 36% rdr.

Rekordowa sprzedaż internetowa

„Sprzedaż internetowa osiągnęła najwyższy poziom w historii Esotiq & Henderson, a sam IV kwartał 2024 był rekordowy – przyniósł około 25 mln zł przychodów. Był to bardzo udany okres, na co wpłynął intensywny sezon zakupowy: święta, Black Friday oraz skuteczna komunikacja marketingowa” – komentuje Mariusz Jawoszek.

Produkty Esotiq & Henderson są obecnie dostępne zarówno w Polsce, jak i za granicą, poprzez uznane platformy e-commerce, takie jak Zalando, Amazon, Allegro, Empik i Modivo, co pozwala spółce na zwiększanie zasięgu i pozyskiwanie nowych grup klientów. Wdrożono również kompleksowe zmiany logistyczne, znacząco poprawiając szybkość realizacji zamówień internetowych i zwiększając poziom satysfakcji klientek i klientów.

Spółka kontynuowała w 2024 roku wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają jej skutecznie docierać do nowych grup klientów i budować silną, zróżnicowaną markę o ogólnopolskim zasięgu. Rozpoczęty został proces automatyzacji oraz implementacji nowoczesnych technologii wspierających wzrost wydajności i poprawę wyników finansowych.

Sukcesy w e-commerce, poszerzająca się oferta produktowa oraz stale rosnąca baza lojalnych klientów potwierdzają skuteczność przyjętej strategii. W 2025 rok spółka wchodzi z optymizmem oraz jasno zdefiniowanymi planami dalszej ekspansji.

Plany dalszej ekspansji

Esotiq & Henderson planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Poprzez marketplace’y wejdzie na nowe rynki zagraniczne, które są w obszarze zainteresowań, a w pozostałych kanałach będzie koncentrować się na kluczowych rynkach: Czechy, Słowacja, Chorwacja, Rumunia i Bułgaria.

Esotiq & Henderson wchodzi w 2025 rok z silnym zapleczem operacyjnym – poziom zapasów towaru wynosi 93,8 mln zł, co zapewnia spółce pełną gotowość sprzedażową na nadchodzące miesiące. Spółka intensywnie przygotowuje się do dalszej ekspansji, szczególnie poprzez kanały marketplace oraz eksport, co wiąże się z wyraźnym wzmocnieniem infrastruktury magazynowej dedykowanej e-commerce.

Spółka w 2024 roku wprowadziła nową linię BLOOVII dla młodszych klientek, a także zainicjowała rozwój konceptu franczyzy depozytowej ESOTIQ MICRO dla mniejszych miejscowości.

Sieć stacjonarnych salonów w Polsce na koniec roku 2024 liczyła 269 salonów, w tym 197 sklepów franczyzowych i 72 własne.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz