Przychody AmRest w pierwszym kwartale 2025 roku wzrosły o 4,7% i wyniosły 620,2 mln euro. Wskaźnik sprzedaży w porównywalnych lokalizacjach (SSS) wyniósł 100,9, natomiast całkowita liczba transakcji wzrosła o 2,3%. W Polsce sprzedaż AmRest wzrosła o ponad 11%, a EBITDA zwiększyła się o 12,1%.
AmRest jest wystawcą, a Starbucks jest partnerem targów #scf2025fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 24-25 września tego roku.
Pomimo niestabilnej sytuacji makroekonomicznej i skumulowanego wpływu presji inflacyjnej z ostatnich dwóch lat, przychody utrzymują się na zdrowym poziomie. Firma wciąż kieruje swoją ofertę do konsumentów wrażliwych na ceny, koncentrując się na doświadczeniu wartości oraz rozwoju technologii, które pozwalają na konkurencyjne oferowanie produktów i usług, przy jednoczesnym utrzymaniu marż.
Jeśli chodzi o główne trendy konsumenckie, sprzedaż poprzez kanały cyfrowe nadal rosła, osiągając 62% wszystkich zamówień.
Zysk operacyjny z podstawowej działalności Grupy, mierzony jako skorygowana marża EBITDA (bez pozycji nadzwyczajnych), wyniósł 14,2%, generując 87,8 mln euro, co oznacza wzrost o 6,5%.
Na koniec kwartału AmRest Sp. z o.o. zbył 51% udziałów w spółce SCM Sp. z o.o., realizując umowę sprzedaży udziałów z dotychczasowym 49% wspólnikiem. Celem tej transakcji było umożliwienie AmRest samodzielnego zarządzania łańcuchem dostaw i kontrolą jakości produktów, co stwarza szansę na identyfikację dodatkowych synergii dla dalszego rozwoju biznesu. Wynik de-konsolidacji, zaksięgowany jako inne koszty operacyjne, wyniósł 5,0 mln euro. W ramach tej transakcji rozwiązano także umowę o współpracy pomiędzy AmRest i SCM.
W rezultacie tej transakcji EBITDA Grupy wyniosła 81,7 mln euro, co oznacza wzrost o 0,7% w porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku. Marża EBITDA osiągnęła poziom 13,2%.
Wyniki kwartalne AmRest cechują się wysoką sezonowością – pierwszy kwartał tradycyjnie odnotowuje niższy poziom aktywności handlowej. W tym kontekście zysk netto Grupy za pierwszy kwartał 2025 roku wyniósł -8,7 mln euro wobec -2,1 mln euro w 2024 roku. Poprawa wyników z działalności operacyjnej i niższe koszty finansowe zostały zrównoważone przez ujęcie negatywnych wyników nadzwyczajnych związanych ze sprzedażą udziałów w SCM oraz wzrostem obciążeń podatkowych.
Wskaźnik zadłużenia netto (dług netto/EBITDA bez IFRS 16) wyniósł 2,0x, czyli dolną granicę zakładanego przedziału. Płynność Grupy na koniec kwartału wyniosła 122,8 mln euro. Grupa uważa ten poziom, wraz z dodatkowymi dostępnymi liniami kredytowymi i instrumentami w wysokości 219,9 mln euro, za wystarczający do pokrycia potrzeb operacyjnych.
Na koniec pierwszego kwartału 2025 roku AmRest zarządzał siecią 2 096 restauracji, po otwarciu 15 nowych lokali. Wysoka była również intensywność modernizacji – w tym okresie odnowiono 43 lokale. Wydatki inwestycyjne (CAPEX) wyniosły 30,9 mln euro.
Regiony działalności
Europa Środkowo-Wschodnia (CEE)
CEE odnotowała najwyższy wzrost sprzedaży w I kwartale 2025 roku – przychody osiągnęły 366,5 mln euro, co oznacza wzrost o 9,3% w porównaniu do I kwartału 2024 roku i stanowi 59,1% całkowitej sprzedaży Grupy.
EBITDA wyniosła 62,4 mln euro (+6,1%), co daje marżę EBITDA na poziomie 17,0%. Zysk operacyjny (EBIT) osiągnął 23,6 mln euro.
Warto podkreślić silny wzrost w Polsce – największym rynku Grupy – gdzie sprzedaż wzrosła o ponad 11%, a EBITDA zwiększyła się o 12,1%.
Na koniec kwartału AmRest posiadał 1 237 restauracji w regionie, z czego 14 zostało otwartych w tym okresie.
Europa Zachodnia (WE)
Przychody AmRest w regionie Europy Zachodniej wyniosły 209,5 mln euro, co oznacza spadek o 4,2% w porównaniu do I kwartału 2024 roku.
EBITDA jednak wzrosła do 29,5 mln euro (+6,2%), co przełożyło się na marżę EBITDA na poziomie 14,1% (wzrost o 1,4 pp). EBIT wyniósł 4,4 mln euro (wzrost o 24,4%).
Rozszerzenie marż było szczególnie widoczne w Hiszpanii, gdzie mimo spadku przychodów o 2,1% (spowodowanego anomaliami pogodowymi), marża EBITDA wzrosła o 1,9 pp do poziomu 21,5%.
Na koniec kwartału Grupa posiadała 777 restauracji w tym regionie, w tym 1 nową jednostkę otwartą w analizowanym okresie.