Monnari Trade ma ambicje budowy grupy odzieżowej i będzie powiększać portfolio marek

Grupa Kapitałowa Monnari Trade utrzymała przychody w 2024 r. na podobnym poziomie jak w okresie 2023 r. – zamknęły się one sumą 314,8 mln zł, co oznacza niewielką zmianę o 1,7 %. Grupa Kapitałowa pozostaje rentowna na poziomie wyniku netto, który wyniósł 21,5mln zł, co stanowi wzrost o 17,3 %.

Grupa Monnari Trade jest rentowna również w zakresie działalności operacyjnej, która zaowocowała rezultatem 17,6 mln zł vs. 19,2 mln zł w okresie porównywalnym. Warto podkreślić zwiększenie marży brutto na sprzedaży, która wzrosła o 1,0 p.proc. do 61,9 %. Wyzwaniem dla Grupy Kapitałowej pozostaje nadal wzrost kosztów ogólnych oraz kosztów sprzedaży, w tym wynagrodzeń oraz energii.

E-commerce też na fali wzrostu

Grupa Kapitałowa Monnari Trade realizuje również sprzedaż towarów przez Internet. W 2024 r. przychody z tego kanału ze sprzedaży towarów wyniosły 52,5 mln zł, co stanowiło 17,2 % całkowitej sprzedaży towarów, w porównaniu 49,4 mln zł, co dawało 16,4 % całkowitej sprzedaży towarów w 2023 r. Sprzedaż poprzez e-commerce wpływa na jakośći czas realizacji zakupów, co daje wygodę i zadowolenie klientów.

211 salonów

Grupa Kapitałowa Monnari Trade na koniec 2024 r. posiadała 211 salonów sprzedaży dla obu marek wraz ze sklepem internetowym o całkowitej powierzchni ok. 47,3 tys. mkw.

Przejecie 5,10,15

Ważnym wydarzeniem dla Grupy Kapitałowej Monnari Trade jest poszerzenie zakresu działania, o rynek odzieży dziecięcej – marki 5,10,15. W ubiegłym roku poświęcono dużo uwagi i pracy temu brandowi, co zaowocowało zakupem, w 2025 roku, większościowego pakietu akcji Komex S.A. W bieżącym roku będą prowadzone prace nad zmianami w sposobie działania tej marki, tak aby stała się dochodowym biznesem.

Wyzwania rynkowe

„Przed Grupą Kapitałową pozostaje wymagające zadanie budowania popytu na odzież i galanterię, oferowaną przez markę MONNARI, Femestage oraz 5,10,15, w bardzo konkurencyjnym otoczeniu. Oferowane produkty mają poprzez modę, dobry krój oraz jakość, pozycjonować MONNARI w ponad średnim segmencie cenowym oraz zapewniać wysoki poziom rozpoznawalności marki.

Potwierdzeniem pozycji marki MONNARI jest otrzymana nagroda – Kobieca Marka Roku 2025. Marka Femestage jest kierowana do młodszychpań, a asortyment jest w bardziej dostępnych cenach. Marka 5,10,15 ma ugruntowaną rozpoznawalność na polskim rynku i jest znana z dobrej jakości odzieży dziecięcej” – napisał w liście do raportu Mirosław Misztal, prezes Monnari Trade.

„Grupa Kapitałowa ma ambicje budowy grupy odzieżowej, dlatego też będzie kontynuować powiększanie portfolio marek, pod którymi będzie oferować dobrej jakości towary z segmentu mody. Istotnym elementem strategii jest też zwiększanie sprzedaży internetowej oraz szukanie nowych kanałów sprzedażowych” – dodał Mirosław Misztal, prezes Monnari Trade.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz