W I kwartale sieć Dino uruchomiła 58 nowych marketów

W I kwartale 2025 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 7,4 mld zł i były o 10,2% wyższe niż w I kw. 2024 r. Na koniec marca 2025 r. sieć posiadała 2746 sklepów, o 308 więcej niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły 516 mln zł. Zatrudnienie w Grupie Dino zwiększyło się do 51,7 tys. pracowników.

W I kw. sieć Dino uruchomiła 58 nowych marketów. Na koniec marca 2025 r. w Polsce funkcjonowało 2746 sklepów z wyróżniającym się czerwonym logiem Dino, które dzięki jednolitemu formatowi i dogodnym lokalizacjom ułatwiają konsumentom realizację zakupów spożywczych i innych produktów podstawowej potrzeby.

Na koniec marca 2025 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 1,08 mln metrów kwadratowych i była o 12,9% większa niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w I kw. 2025 r. 516 mln zł i były o 56% wyższe niż przed rokiem. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat przekroczyła 6,8 mld zł.

Przychody ze sprzedaży w I kw. 2025 r. wyniosły 7,4 mld zł i były o 10,2% wyższe niż rok wcześniej. 42% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro-Rydzyna. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku.

Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like) osiągnęła w I kw. 2025 r. poziom 0,5% i była niższa niż przed rokiem w związku z przesunięciem świąt Wielkiej Nocy z I kwartału w 2024 r. do II kwartału w bieżącym roku oraz w związku z dwoma dniami handlowymi mniej w I kw. 2025 r. w porównaniu z I kw. 2024 r.

W zgodzie z ESG

Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec I kw. 2025 r. posiadało je 2569 sklepów, co stanowiło 94% całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także na terenie czterech centrów dystrybucyjnych Grupy. Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła 103 MW. Dino Polska uzyskała w I kw. 2025 r. 15,2 GWh energii ze słońca, o 47% więcej niż w analogicznym okresie 2024 r.

Dino zarządza 2746. sklepami

Dino to ogólnopolska sieć w segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Na koniec 2024 roku sieć Dino liczyła 2746 sklepów. W 2024 roku otworzyła 283 nowe sklepy. W I kw. sieć Dino uruchomiła 58 nowych marketów.

Powierzchnia sprzedaży sklepów sieci Dino wyniosła 1 061,2 tys. metrów kwadratowych wobec 947,9 tys. metrów kwadratowych rok temu. 

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz