InPost zainstalował 1 000 maszyn Paczkomat® w sieci Tesco w UK

InPost z początkiem roku zainstalowała 250 maszyn w sklepach Aldi, a teraz uruchamia aż 1 000 urządzeń Paczkomat w kolejnej sieci handlowej w Wielkiej Brytanii – sklepach Tesco. To partnerstwo zapewnia większą wygodę klientom InPost, a także wspiera wzrost rentowności sklepów. Urządzenia Paczkomat znajdują się zarówno w dużych supermarketach (Tesco Extra, Tesco Superstore), jak i w sklepach convenience (Tesco ESSO, Tesco Express), a także na stacjach benzynowych Tesco.

InPost jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 24-25 września tego roku.

„Wielka Brytania jest naszym najszybciej rozwijającym się rynkiem, a my odpowiadamy na rosnące oczekiwania konsumentów, tworząc największą sieć punktów OOH w Zjednoczonym Królestwie. Zaledwie miesiąc temu przejęliśmy Yodel, dużego gracza logistycznego w Wielkiej Brytanii i dzięki tej transakcji InPost umocnił się na pozycji trzeciego co do wielkości dostawcy usług logistycznych na tym rynku.

Wzmacniamy również nasze relacje z merchantami, a w ramach partnerstwa z ASOS – czołowym brytyjskim sprzedawcą modowym online – uruchomiliśmy pierwszą w Wielkiej Brytanii usługę dostawy do punktów OOH już na następny dzień. To dowód na to, że przez strategiczne partnerstwa możemy wprowadzać na rynek nowatorskie usługi, które przynoszą korzyści zarówno konsumentom, jak i naszym partnerom biznesowym” – mówi Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPost.

Urządzenia Paczkomat w sklepach Tesco nie tylko ułatwiają nadania i odbiór przesyłek, ale także przyczyniają się do wzrostu przychodów sieci. Dzięki ich strategicznej lokalizacji klienci częściej odwiedzają Tesco, co sprzyja dodatkowym zakupom.

Z przeprowadzonych badań wynika, że 66% użytkowników maszyn InPost znajdujących się w Tesco łączy odbiór lub nadanie paczki z zakupami w sklepie. Ponad połowa (53%) mówi, że odwiedza Tesco częściej, odkąd pojawił się w nim Paczkomat. Badania wykazały, że niemal połowa (49%) respondentów przy okazji odbierania lub zwracania przesyłek, wydaje w sklepie od £25 do £100.

Satysfakcja brytyjskich klientów z usług InPost również jest wyjątkowo wysoka – większość użytkowników ocenia usługę 10/10 i twierdzi, że poleciłoby ją koledze. Ponadto, 75% badanych stwierdziło, że obecność maszyny Paczkomat zwiększyła ich komfort wizyt w Tesco, co pozytywnie wpłynęło na całe doświadczenie zakupowe.

InPost w Wielkiej Brytanii posiada już ponad 12 800 punktów OOH, a sieć maszyn Paczkomat liczy 10 000 sztuk. Zakup firmy Yodel przyspieszył ekspansję InPost w Wielkiej Brytanii o 5 lat. Grupa szacuje wzrost wolumenu do około 300 mln przesyłek rocznie, natychmiastowe rozszerzenie bazy sprzedawców do ponad 700 e-sklepów oraz około 8% udziału w rynku. Przejęcie Yodel nastąpiło po udanym przejęciu Menzies Distribution w październiku 2024 roku – co dało InPost pełną kontrolę nad procesem logistycznym w Wielkiej Brytanii.

InPost ma 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec Q1 2025 roku dysponowała ponad 83 000 punktami out-of-home, w tym 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 33 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz