Monnari Trade chce rozbudowywać grupę odzieżową

21 maja br. Monnari Trade złożył do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK) zgłoszenie zamiaru koncentracji – wniosek o wszczęcie postępowania antymonopolowego. Dotyczy on przejęcia kontroli nad PBH S.A.

Zgłoszony zamiar koncentracji polega na przejęciu przez Monnari Trade, za pośrednictwem MS Frocks sp. z o.o. (spółka w 100% zależna), kontroli nad PBH S.A. z siedzibą w Łodzi, w drodze nabycia pakietu akcji spółki. PBH S.A. jest właścicielem m.in. znaków towarowych Quiosque, Laurella i Akardo.

Pozytywna decyzja prezesa UOKiK jest warunkiem niezbędnym do zawarcia umowy nabycia akcji tego podmiotu. Monnari Trade jest w trakcie procesu weryfikacji sytuacji prawnej i ekonomicznej spółki BPH S.A. Podejmie decyzje o realizacji ewentualnej transakcji nabycia akcji oraz o jej warunkach nie wcześniej niż po zakończeniu postępowania przed prezesem UOKIK.

Dobre wyniki za 2024 rok

Grupa Kapitałowa Monnari Trade utrzymała przychody w 2024 r. na podobnym poziomie jak w okresie 2023 r. – zamknęły się one sumą 314,8 mln zł, co oznacza niewielką zmianę o 1,7 %. Grupa Kapitałowa pozostaje rentowna na poziomie wyniku netto, który wyniósł 21,5 mln zł, co stanowi wzrost o 17,3 %.

Grupa Monnari Trade jest rentowna również w zakresie działalności operacyjnej, która zaowocowała rezultatem 17,6 mln zł vs. 19,2 mln zł w okresie porównywalnym. Warto podkreślić zwiększenie marży brutto na sprzedaży, która wzrosła o 1,0 p.proc. do 61,9 %. Wyzwaniem dla Grupy Kapitałowej pozostaje nadal wzrost kosztów ogólnych oraz kosztów sprzedaży, w tym wynagrodzeń oraz energii.

Grupa Kapitałowa Monnari Trade realizuje również sprzedaż towarów przez Internet. W 2024 r. przychody z tego kanału ze sprzedaży towarów wyniosły 52,5 mln zł, co stanowiło 17,2 % całkowitej sprzedaży towarów, w porównaniu 49,4 mln zł, co dawało 16,4 % całkowitej sprzedaży towarów w 2023 r. Sprzedaż poprzez e-commerce wpływa na jakośći czas realizacji zakupów, co daje wygodę i zadowolenie klientów.

Grupa Kapitałowa Monnari Trade na koniec 2024 r. posiadała 211 salonów sprzedaży dla obu marek wraz ze sklepem internetowym o całkowitej powierzchni ok. 47,3 tys. mkw.

Polska marka modowa

Monnari jest polską marką odzieżową z ponad 25-letnią tradycją. Od samego początku swojej działalności marka charakteryzuje się wyjątkowym podejściem do mody. Autorskie projekty, opracowane przez zespół doświadczonych projektantów, od lat podbijają serca pewnych siebie i nowoczesnych kobiet, pragnących wyrazić swoją indywidualność poprzez styl.

Szeroki asortyment ubrań, dodatków oraz toreb dostępny jest w 211 salonach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym emonnari.pl. Każda konstrukcja powstaje z myślą o figurach polskich kobiet, dlatego też w salonach Monnari pełne stylizacje stworzą Panie noszące rozmiary 36 – 46. Ta rozmaitość sprawia, że marka jest dostępna dla każdej kobiety chcącej poczuć się wyjątkowo.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz