Polska siódmym krajem z platformą marketplace MediaMarkt


MediaMarkt uruchomił nowoczesną platformę marketplace, która po sukcesie w Niemczech, Austrii, Włoszech, Hiszpanii, Holandii i Belgii, jest już dostępna także dla polskich klientów oraz partnerów biznesowych. To strategiczny krok, który nie tylko poszerza ofertę, ale także wzmacnia omnichannel – ścisłą integrację sprzedaży online i offline.

Marketplace MediaMarkt powstał w odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów i dynamiczne zmiany na rynku. Polscy konsumenci zyskują dostęp do znacznie szerszego asortymentu – zarówno w dotychczasowych kategoriach, jak i w nowych, które zyskują popularność w Europie Zachodniej, takich jak DIY (zrób to sam) czy fitness i petcare.

Dużym wyróżnikiem platformy są także produkty odnowione (refurbished), oferowane w atrakcyjnych cenach i sprawdzonym standardzie jakości. Kluczową innowacją będzie integracja zakupów online z siecią sklepów stacjonarnych.

Klienci, wraz z rozwojem platformy będą mogli nie tylko odbierać zamówienia z marketplace
w wybranych placówkach, ale docelowo także zwracać produkty, zgłaszać reklamacje,
korzystać z napraw czy dokupić ubezpieczenie. To pierwszy taki projekt w Polsce, który w
pełni realizuje ideę spójnego doświadczenia zakupowego we wszystkich kanałach.

Nowe możliwości dla partnerów biznesowych

Marketplace MediaMarkt to także szansa dla partnerów biznesowych – zarówno dużych, jak i
mniejszych sprzedawców. Model współpracy opiera się na transparentności i prostocie:
jedna tabela prowizyjna oraz stała miesięczna opłata, bez ukrytych kosztów czy
skomplikowanych warunków. Sprzedawcy mają pełną kontrolę nad kosztami i mogą łatwo
skalować swoją ofertę na inne rynki europejskie, wykorzystując międzynarodowy zasięg
grupy MediaMarktSaturn.

„Możliwość łatwego skalowania oferty na inne kraje z grupy MediaMarktSaturn jest jednym
z głównych filarów naszej strategii i oferty. To niewątpliwie ogromna zaleta, którą dostrzegają
potencjalni sprzedawcy – nasz międzynarodowy zasięg otwiera przed nimi nowe rynki i
znacząco zwiększa potencjał sprzedaży. Sprzedawcy mogą skupić się na rozwijaniu swojej
działalności, mając pełną kontrolę nad kosztami współpracy” – podkreśla Paweł Ptasznik,
Dyrektor Marketplace w MediaMarkt.

Partnerzy mają także dostęp do kompleksowego wsparcia, narzędzi analitycznych oraz
szerokiej promocji – zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych. To pozwala na
skuteczne dotarcie do milionów lojalnych klientów MediaMarkt.

Innowacje i rozwój usług

Wraz z uruchomieniem marketplace MediaMarkt rozszerza także zakres oferowanych usług.
Klienci mogą korzystać z instalacji, ubezpieczeń, wynajmu sprzętu i nowatorskich rozwiązań,
które będą stopniowo wprowadzane na rynek. Sklepy stacjonarne zyskują nową rolę – stają
się nie tylko miejscem odbioru zamówień, ale także centrum usług i wsparcia
posprzedażowego.

„Stopniowo będziemy integrować sklepy stacjonarne z marketplace, aby każdy klient miał
pełną swobodę wyboru, gdzie i w jaki sposób chce korzystać z naszych usług. Marketplace
daje nam również możliwość testowania nowych inicjatyw oraz dynamicznego reagowania
na potrzeby rynku” – dodaje Paweł Ptasznik.

Nowa era dla polskiego rynku elektroniki

Otwarcie marketplace MediaMarkt to ważny krok w realizacji strategii omnichannel firmy w
Polsce. Platforma już teraz stanowi integralną część działań grupy MediaMarktSaturn na
największych rynkach europejskich, a jej wdrożenie w Polsce otwiera nowe perspektywy
zarówno dla klientów, jak i dla partnerów biznesowych.

Grupa obecna ma 11. rynkach

MediaMarktSaturn Retail Group jest wiodącą europejską firmą zajmującą się sprzedażą detaliczną elektroniki użytkowej i powiązanych usług. W ramach strategicznej reorganizacji firma przekształca się z klasycznego sprzedawcy produktów w zorientowaną na rozwiązania platformę omnichannel, która integruje tematy klienta i zrównoważonego rozwoju we wszystkich swoich działaniach biznesowych. MediaMarktSaturn używa terminu „Experience Electronics”, aby opisać swoje repozycjonowanie, a jednocześnie zakres usług, które oferuje swoim klientom.

Dzięki swojemu portfolio formatów i marek, sprzedawca elektroniki koncentruje się na doświadczeniu klienta i osobistym doradztwie. Firma obejmuje marki MediaMarkt i Saturn, które kompleksowo łączą około 1000 sklepów stacjonarnych w 11 krajach europejskich z platformami sprzedaży online, zajmując pozycję rynkową 1 lub 2 w dziewięciu krajach europejskich. Portfolio uzupełniają marki własne PEAQ, KOENIC, ISY i ok. MediaMarktSaturn zatrudnia około 50 000 osób i jest w większości własnością CECONOMY AG.

Sprzedaż firmy wyniosła około 22,44 mld EUR w roku podatkowym 2023/24, przy czym sprzedaż internetowa stanowiła około jednej czwartej tej kwoty. Dzięki około 2 miliardom kontaktów z klientami rocznie we wszystkich kanałach, sprzedawca elektroniki ma ogromny zasięg.

Z cennymi nagrodami

Z dumą obsługujemy klientów od 1998 roku. MediaMarkt trzykrotnie otrzymał tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi – w 2022, 2023 i 2024 roku. Nagrody zostały przyznane w wyniku badania konsumentów, którzy wysoko ocenili jakość obsługi w sklepach marki. MediaMarkt jest również laureatem nagrody Laur Konsumenta 2023, nagrody Retail Innovation Gold w 2022 i 2023 roku oraz nagrody Debiut Retail 2024 OLX za usługę napraw pogwarancyjnych, a także TechAward od Magazynu KomputerŚwiat w kategorii Innowacja za Dostawę w 90 minut z Uber.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz