KODANO Optyk otworzył pierwszy zagraniczny salon na Słowacji. Salon został otwarty w maju. Mieści się w w Avion Shopping Park w Bratysławie. Jego powierzchnia wynosi ok. 60 mkw.
Firma zapowiada, że to dopiero początek jego zagranicznej ekspansji.
Niedawno firma zapowiadała pierwsze zgarniacze salony.
„Z ogromną radością informujemy, że rozpoczęliśmy prace nad pierwszymi salonami optycznymi poza granicami Polski! Będą one zlokalizowane w Czechach i na Słowacji….a to dopiero początek!
Już niebawem podzielimy się konkretnymi datami pierwszych otwarć i lokalizacjami” – poinformowała firma.
Niedwano firma otworzyła Marka Kodano Optyk otworzyła sklep internetowy w Niemczech. Zapowiada też otwarcie pierwszych salonów optycznych poza granicami Polski – w Czechach i na Słowacji.
„Z dumą ogłaszamy otwarcie sklepu kodano.de – jesteśmy teraz także w Niemczech! Okulary korekcyjne, przeciwsłoneczne oraz soczewki kontaktowe dostępne są już dla klientów zza Odry.
Soczewki okularowe produkowane w Krakowie w naszym laboratorium iQ Vision, ogromny wybór opraw i świetne ceny! Krok po kroku budujemy polską markę optyczną w Europie”’ – napisano w komunikacie firmy.
Fundusze na ekspansję
W ub.r. Grupa Kodano, pozyskała 40 milionów złotych od funduszu Vinci Da Gama, zarządzanego przez Vinci S.A. Pozyskany kapitał, zostanie wykorzystany na intensyfikację ekspansji na rynkach europejskich oraz rozwój laboratorium, w którym produkowane są soczewki okularowe.
Kodano prowadzące już sprzedaż internetową w Rumunii, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Litwie, planuje zintensyfikować swoje działania związane z ekspansją na europejskie rynki. Na realizację tego celu grupa pozyskała 40 milionów złotych od zarządzanego przez Vinci S.A. funduszu Vinci Da Gama.
„Pozyskane środki planujemy przeznaczyć na rozwój sieci salonów stacjonarnych na wybranych rynkach w regionie CEE, a także na rozszerzenie sprzedaży produktów w modelu e-commerce w krajach europejskich. Intensywnie pracujemy m.in. nad rozwojem laboratorium w którym produkujemy soczewki okularowe, co pozwoli nam poszerzyć ofertę grupy Kodano i zwiększyć marżowość” – komentował wówczas Mateusz Matula, CEO grupy Kodano.
“Dodatkowo nieustannie rozbudowujemy naszą sieć franczyzobiorców, a także chcemy rozwijać nasze automatyczne punkty sprzedaży soczewek – soczewkomaty, które w połączeniu z aplikacją mobilną oferują klientom niemal natychmiastowy i wygodny dostęp do wybranych produktów”.
Z ponad 100. salonami
Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, a poprzez franczyzę otwiera drzwi do zamkniętego dotąd biznesu optycznego dla osób z różnych środowisk zawodowych. Polska sieć, znana z wysokiej jakości usług optycznych i szerokiego wyboru opraw, rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz większe uznanie wśród klientów.
Sieć Kodano Optyk posiada obecnie sieć 112 salonów. Rozwija się też poprzez franczyzę i obecnie posiada 34 salony franczyzowe. Plany rozwoju zakładają osiągnięcie liczby 300 salonów w przeciągu najbliższych kilku lat.