Stephan Borchert, Pepco: naszym celem na 2025 jest otwarcie 250 nowych sklepów

Grupa Pepco kontynuuje ekspansję. Celem grupy na 2025 r. jest otwarcie ok. 250 nowych sklepów, przy czym otwarcia nowych sklepów dotyczyć będą głównie marki Pepco. Będą one otwierane przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

W pierwszym półroczu grupa otworzyła 101 nowych sklepów netto, co przekłada się na 5.049 działających sklepów.

Jak powiedział w wywiadzie dla PAP Biznes Stephan Borchert, prezes grupy Pepco. ” Planujemy otwierać co najmniej 250 sklepów rocznie. (…) Nie wiem, czy liczba otwarć wyniesie 300, mamy teraz bardziej rygorystyczną politykę alokacji kapitału i chcemy mieć pewność, że sklepy osiągną oczekiwany zwrot”.

Pepco kontynuuje przegląd działalności w Niemczech.

„Na rynkach Włoch, Hiszpanii i Portugalii robimy postępy i bardzo dobrze nam idzie przekształcanie sklepów Pepco Plus w sklepy standardowe. Wyniki sklepów, które zostały przekształcone, są powyżej oczekiwań” – powiedział w wywiadzie dla PAP Biznes Stephan Borchert, prezes grupy Pepco.

Dobre wyniki

Przychody Grupy Pepco w pierwszej połowie roku obrotowego 2025 wyniosły 3 338 mln euro, co oznacza wzrost o 4,3% r/r. Wyniki Grupy odzwierciedlają solidne efekty działalności Pepco i Dealz, wobec wciąż słabszych wyników Poundland. Grupa planuje otwarcie około 250 nowych sklepów netto w całej Grupie, przy czym dotyczyć będą one głównie marki Pepco, przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Pepco zanotowało dobre wyniki i wzrost przychodów na poziomie 9,3% oraz EBITDA (wg MSSF 16) o
11,1%, wspieranymi przez zwiększenie marży brutto o 180 p.b. rok do roku i odpowiedzialne
zarządzanie kosztami. Dealz wypracował wzrost przychodów o 13,8% oraz EBITDA (wg MSSF 16) o 25,0%.

„Marka Pepco nadal czyni postępy, zapewnia solidny, jednocyfrowy wzrost przychodów w pierwszym półroczu i utrzymuje pozytywną trajektorię sprzedaży w ujęciu porównywalnym. Dwucyfrowy wynik LFL Pepco w Europie Zachodniej jest pozytywnym sygnałem wskazującym na dalszą poprawę w tym regionie.

Rozpoczęliśmy wdrażanie naszych planów strategicznych przedstawionych podczas Dnia Inwestora (CMD) w marcu 2025 r. i jesteśmy zadowoleni z osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu EBITDA w sieci Pepco, co odzwierciedla zdyscyplinowane zarządzanie w kwestii osiągania marży. Dealz Polska również kontynuuje dostarczanie dobrych wyników, odnotowując solidny wzrost zarówno w kategoriach towarów szybko zbywalnych, jak i ogólnego przeznaczenia.

Koncentrujemy się na Pepco jako jedynym przyszłym formacie i sile napędowej Grupy. Jestem zadowolony z dotychczasowych wyników sieci Pepco w roku obrotowym 2025, która dostarczyła dużego wzrostu marży brutto. Ta część biznesu odnotowała stały wzrost sprzedaży w ujęciu porównywalnym, a dynamika ta utrzymuje się w trwającym obecnie III kwartale. Nasze nieustanne wysiłki na rzecz wzmocnienia pozycji lidera cenowego i doświadczeń klientów przełożyły się na mocny wzrost wolumenów transakcji.

Jesteśmy na wczesnym etapie realizacji naszego programu tworzenia wartości, a przed nami wciąż jeszcze wiele do zrobienia. Jednak transformacja jest na dobrej drodze – i jestem przekonany, że firma ma odpowiednie podstawy, aby sprostać ambicjom stania się jednym z odnoszących największe sukcesy detalistów dyskontowych w Europie, skupionym na zwiększaniu satysfakcji klientów, zyskownym wzroście i budowaniu wartości dla akcjonariuszy” – napisano w komunikacie firmy.

Pepco Group to spółka zajmująca się detaliczną sprzedażą w dyskontowych sklepach wielobranżowych pod markami Pepco, Dealz i Poundland. Oferują one odzież, artykuły dla domu, zabawki, produkty sezonowe oraz artykuły szybkozbywalne (FMCG). 

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz