Grupa Pepco kontynuuje ekspansję. Celem grupy na 2025 r. jest otwarcie ok. 250 nowych sklepów, przy czym otwarcia nowych sklepów dotyczyć będą głównie marki Pepco. Będą one otwierane przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
W pierwszym półroczu grupa otworzyła 101 nowych sklepów netto, co przekłada się na 5.049 działających sklepów.
Jak powiedział w wywiadzie dla PAP Biznes Stephan Borchert, prezes grupy Pepco. ” Planujemy otwierać co najmniej 250 sklepów rocznie. (…) Nie wiem, czy liczba otwarć wyniesie 300, mamy teraz bardziej rygorystyczną politykę alokacji kapitału i chcemy mieć pewność, że sklepy osiągną oczekiwany zwrot”.
Pepco kontynuuje przegląd działalności w Niemczech.
„Na rynkach Włoch, Hiszpanii i Portugalii robimy postępy i bardzo dobrze nam idzie przekształcanie sklepów Pepco Plus w sklepy standardowe. Wyniki sklepów, które zostały przekształcone, są powyżej oczekiwań” – powiedział w wywiadzie dla PAP Biznes Stephan Borchert, prezes grupy Pepco.
Dobre wyniki
Przychody Grupy Pepco w pierwszej połowie roku obrotowego 2025 wyniosły 3 338 mln euro, co oznacza wzrost o 4,3% r/r. Wyniki Grupy odzwierciedlają solidne efekty działalności Pepco i Dealz, wobec wciąż słabszych wyników Poundland. Grupa planuje otwarcie około 250 nowych sklepów netto w całej Grupie, przy czym dotyczyć będą one głównie marki Pepco, przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Pepco zanotowało dobre wyniki i wzrost przychodów na poziomie 9,3% oraz EBITDA (wg MSSF 16) o
11,1%, wspieranymi przez zwiększenie marży brutto o 180 p.b. rok do roku i odpowiedzialne
zarządzanie kosztami. Dealz wypracował wzrost przychodów o 13,8% oraz EBITDA (wg MSSF 16) o 25,0%.
„Marka Pepco nadal czyni postępy, zapewnia solidny, jednocyfrowy wzrost przychodów w pierwszym półroczu i utrzymuje pozytywną trajektorię sprzedaży w ujęciu porównywalnym. Dwucyfrowy wynik LFL Pepco w Europie Zachodniej jest pozytywnym sygnałem wskazującym na dalszą poprawę w tym regionie.
Rozpoczęliśmy wdrażanie naszych planów strategicznych przedstawionych podczas Dnia Inwestora (CMD) w marcu 2025 r. i jesteśmy zadowoleni z osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu EBITDA w sieci Pepco, co odzwierciedla zdyscyplinowane zarządzanie w kwestii osiągania marży. Dealz Polska również kontynuuje dostarczanie dobrych wyników, odnotowując solidny wzrost zarówno w kategoriach towarów szybko zbywalnych, jak i ogólnego przeznaczenia.
Koncentrujemy się na Pepco jako jedynym przyszłym formacie i sile napędowej Grupy. Jestem zadowolony z dotychczasowych wyników sieci Pepco w roku obrotowym 2025, która dostarczyła dużego wzrostu marży brutto. Ta część biznesu odnotowała stały wzrost sprzedaży w ujęciu porównywalnym, a dynamika ta utrzymuje się w trwającym obecnie III kwartale. Nasze nieustanne wysiłki na rzecz wzmocnienia pozycji lidera cenowego i doświadczeń klientów przełożyły się na mocny wzrost wolumenów transakcji.
Jesteśmy na wczesnym etapie realizacji naszego programu tworzenia wartości, a przed nami wciąż jeszcze wiele do zrobienia. Jednak transformacja jest na dobrej drodze – i jestem przekonany, że firma ma odpowiednie podstawy, aby sprostać ambicjom stania się jednym z odnoszących największe sukcesy detalistów dyskontowych w Europie, skupionym na zwiększaniu satysfakcji klientów, zyskownym wzroście i budowaniu wartości dla akcjonariuszy” – napisano w komunikacie firmy.
Pepco Group to spółka zajmująca się detaliczną sprzedażą w dyskontowych sklepach wielobranżowych pod markami Pepco, Dealz i Poundland. Oferują one odzież, artykuły dla domu, zabawki, produkty sezonowe oraz artykuły szybkozbywalne (FMCG).