Już po raz 14. branża nieruchomości zagra razem w szczytnym celu. Tegoroczna edycja jednego z najbardziej oczekiwanych wydarzeń branżowych roku – JLL Charytatywnego Turnieju Siatkówki Plażowej, odbędzie się 7 sierpnia w Monta Beach Volley Club w Warszawie. Fundusze zebrane podczas wydarzenia po raz trzeci zostaną przekazane na rzecz Domu Ronalda McDonalda przy Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”. SCF News | Retailnet.pl jest partnerem medialnym turnieju.
Już po raz czternasty przedstawiciele sektora nieruchomości spotkają się na boiskach do siatkówki plażowej, by połączyć siły w szczytnym celu. JLL 14. Charytatywny Turniej Siatkówki Plażowej, który odbędzie się 7 sierpnia 2025 r. w Warszawie, to wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz branżowy – jako połączenie sportowej rywalizacji, integracji i realnego wsparcia dla potrzebujących.
Tylko w zeszłym roku w turnieju zainicjowanym przez lidera doradztwa na rynku nieruchomości ponad 60 drużyn zagrało by wspierać potrzebujących. Fundusze zebrane podczas wydarzenia – ponad 800 tys. zł – zostały w całości przeznaczone na budowę trzeciego Domu Ronalda McDonalda. Łącznie wszystkie minione edycje turnieju zgromadziły kwotę prawie 6 mln zł, która została w całości przekazana na cele charytatywne.
JLL kontynuuje partnerstwo z Fundacją Ronalda McDonalda, która na co dzień wspiera rodziny dzieci hospitalizowanych. Tegoroczna edycja po raz trzeci dedykowana jest misji Fundacji „Aby rodzina mogła być razem”, a zebrane środki zostaną przeznaczone na wykończenie i wyposażenie Domu Ronalda McDonalda przy Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie. To wyjątkowe miejsce ma zapewnić rodzinom dzieci wymagających długotrwałego leczenia komfortowe warunki pobytu – blisko szpitala, ale z poczuciem domowego ciepła.
„7. sierpnia ponownie będziemy mieli zaszczyt wesprzeć realizację ważnej i unikalnej idei jaką jest budowa trzeciego Domu Ronalda McDonalda w Polsce. Co roku łączymy partnerów i uczestników turnieju, a wśród nich kluczowych przedstawicieli naszej branży, wspierając potrzebujących. Widzimy ogromną wartość w naszym wspólnym zaangażowaniu, dzięki któremu możemy nie tylko spotkać się na boisku, ale przede wszystkim dołożyć cegiełkę do budowy wspaniałego obiektu, który stanie się domem rodzin, które najbardziej tego potrzebują” – komentuje Mateusz Bonca, Prezes Zarządu JLL Polska.
Trzeci polski Dom Ronalda McDonalda powstaje przy warszawskim Instytucie „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, jednym z największych ośrodków transplantacji narządów u dzieci na świecie oraz jedyną tego typu placówką w Polsce. Prace są już na finiszu.
„Dom Ronalda McDonalda daje rodzinie dziecka coś o czym marzy każdy rodzic, gdy trafia z nim do szpitala, możliwość bycia razem. Bliskość całej rodziny, sen, normalność mierzona codziennymi potrzebami, jak gdzie ugotować ulubioną zupę dziecku, gdzie zrobić pranie, nabierają w kontekście konieczności przeniesienia się do szpitala w innym mieście innego znaczenia.
To są te sytuacje w życiu, gdy nikt nie powinien polegać na sobie sam i wymyślać rozwiązań jak żyć w całkiem nowej sytuacji. Dom jest źródłem siły w najtrudniejszym czasie. Budując trzeci Dom tworzymy warunki, by w systemie opieki pediatrycznej – obok sprzętu, procedur i specjalistów – nie zabrakło miejsca na człowieka i jego codzienne potrzeby.
To dla nas, ludzi Fundacji, bardzo ważne, poruszające, że cała branża nieruchomości po raz trzeci zagra dla idei Domów Ronalda McDonalda i jest za zmianami w sposobie opieki nad rodziną w publicznej medycynie” – mówi Katarzyna Rodziewicz, prezes zarządu i dyrektor wykonawcza Fundacji Ronalda McDonalda.
Dom będzie otwarty dla całych rodzin pacjentów oddziałów onkologicznych, hematologicznych neonatologicznych i tych przypadków, gdy proces leczenia wymaga cierpliwości i czasu. Z prywatnych przestrzeni: 20 pokoi z łazienkami, wspólnej kuchni, pralni, bawialni, ogrodu i biblioteki będą korzystać rodzice, zdrowe rodzeństwo leczonych dzieci, a także inni bliscy członkowie rodzin, niezbędni, gdy rodzina potrzebuje czuć, że wszyscy są blisko.
Od początku funkcjonowania programu Domów Ronalda McDonalda w Polsce, od powstania pierwszego z nich w partnerstwie z Uniwersyteckim Szpitalem Dziecięcym w Krakowie (2015 r.) do końca 2024 roku w Domach, w Krakowie i Warszawie, mieszkało ponad 1400 rodzin, a to oznacza ponad 125 tysięcy nocy. Najdłuższy pobyt rodziny w Domu trwał 575 dni, dłużej niż 1,5 roku, bez żadnego wyjazdu do miejsca, z którego rodzina pochodziła. Dzięki działalności Fundacji, obecność rodzica przy chorym dziecku nie musi oznaczać rozstania z bliskimi.
Współpraca z Fundacją Ronalda McDonalda, organizacją z ogromnym doświadczeniem we wspieraniu rodzin dzieci hospitalizowanych i kluczowych publicznych instytucji medycznych jest widoczna na każdym etapie tegorocznego turnieju. Fundacja Ronalda McDonalda buduje Domy, które stają się drugim domem dla rodzin, przybywających z daleka na leczenie i wypełnia je fachową pomocą zespołu oraz wolontariuszy. Rodziny mieszkają w Domach bezpłatnie i tak długo, jak długo trwa pobyt w szpitalu. O bezpłatnym charakterze pomocy decyduje ogromne zaangażowanie oddanych partnerów.
Organizatorzy podkreślają, że zainteresowanie turniejem rośnie z roku na rok. W wydarzeniu regularnie biorą udział największe firmy z rynku nieruchomości – deweloperzy, zarządcy, inwestorzy, pracownie architektoniczne i doradcy. Dla wielu z nich to nie tylko okazja do integracji zespołów, ale przede wszystkim możliwość działania na rzecz dobra wspólnego.
Wstęp na mecze w ramach 14. JLL Charytatywnego Turnieju Siatkówki Plażowej Branży Nieruchomości jest wolny.
JLL wśród liderów rynku
JLL (NYSE: JLL) jest wiodącą globalną firmą doradczą, która od 30 lat działa także w Polsce. Jako lider na rynku nieruchomości komercyjnych, pomaga ona klientom kupować, budować, wynajmować, zarządzać i inwestować w nieruchomości komercyjne, przemysłowe, hotelowe, mieszkaniowe oraz handlowe. Jest to firma z listy Fortune 500, z rocznymi przychodami w wysokości 23,4 mld USD.
Działa w ponad 80 krajach na całym świecie, zatrudnia ponad 112.000 pracowników i łączy siłę globalnego know-how z wiedzą o charakterze lokalnym. Kierując się mottem „SEE A BRIGHTER WAY” – zgodnie z którym kształtuje przyszłość rynku nieruchomości z myślą o lepszym świecie – pomaga ona wielu różnym klientom i społecznościom. JLL jest marką i zastrzeżonym znakiem towarowym Jones Lang LaSalle Incorporated.
Fundacja działa w 62 krajach
„Aby rodzina mogła być razem” – to misja powołanej w Polsce w 2002 roku Fundacji Ronalda McDonalda, która jest częścią międzynarodowej organizacji Ronald McDonald House Charities, wspierającej medycynę pediatryczną w 62 krajach na świecie.
W centrum uwagi Fundacji znajduje się profilaktyka zdrowotna dzieci oraz opieka skoncentrowana na rodzinie w czasie ciężkiej choroby, wiążącej się z pobytem dziecka w szpitalu. Fundacja jest ogólnopolską organizacją pożytku publicznego, a pomagają jej firmy, osoby prywatne i wolontariusze. Światowa organizacja RMHC w 2024 roku świętowała 50 lat pomocy.
Najważniejsze programy Fundacji to Domy Ronalda McDonalda /blisko 400 Domów na świecie wspiera najważniejsze szpitala pediatryczne, 100 zbudowały lokalne Fundacje w Europie/ – komfortowe, bezpłatne miejsca dla rodzin długo leczonych dzieci oraz Pokoje Rodzinne Ronalda McDonalda w szpitalach pediatrycznych, gdzie rodziny i opiekunowie mogą korzystać z nowoczesnej, domowej przestrzeni: kuchni, salonów rodzinnych, pralni i łazienek i w pełni skupić się na pomocy dziecku. Działania służące poprawie warunków pobytu rodziny w szpitalu uzupełnia program „Łóżka dla Rodziców”. Fotel w ciągu dnia, wygodne, rozkładane łóżko w nocy obok łóżka dziecka to często pierwszy element uruchamiający kolejne zmiany na oddziale pediatrycznym.
Następnym bardzo ważnym działaniem Fundacji jest profilaktyka onkologiczna. Służy temu m.in. ogólnopolski program bezpłatnych badań USG o nazwie „NIE nowotworom u dzieci”, realizowany na pokładzie mobilnego Ambulansu medycznego. Program powstał w 2005 roku jako odpowiedź na potrzebę wczesnej diagnostyki chorób nowotworowych wieku dziecięcego. Lekarze na pokładzie Ambulansu zbadali już ponad 95 000 dzieci. Społecznymi partnerami programu są ALAB laboratoria, MAN Polska i Fundacja Powszechnego Czytania. Partnerem medycznym jest Centrum Medyczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Fundacja ma doświadczenie w szkoleniu lekarzy POZ i lekarzy rodzinnych we wczesnym wykrywaniu nowotworów, proponuje wspólnie z IFMSA Poland wykłady dla rodziców i opiekunów o wczesnych objawach chorób nowotworowych. Specjalistyczne wydawnictwa dla lekarzy i rodziców poświęcone profilaktyce onkologicznej od lat promują równolegle ideę szpitali przyjaznych rodzinie – Family-Centered Care.
Każdy może pomóc w utrzymaniu programów Fundacji, przekazując 1,5% podatku, darowiznę finansową i rzeczową lub dołączając do wolontariatu.