InPost ma ponad 10 000 maszyn Paczkomat® w UK i 8 000 we Francji

Grupa InPost rozbudowała swoją sieć maszyn Paczkomat do ponad 10 000 urządzeń w UK i 8 000 we Francji. Łącznie z punktami PUDO, w Wielkiej Brytanii sieć InPost liczy już ponad 16 000 punktów, a ponad 17 000 we Francji.

InPost jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 24-25 września tego roku.

„Obecnie nasza sieć liczy ponad 50 000 maszyn Paczkomat w 9 krajach. We Francji ma 8 000 urządzeń, a łącznie z punktami PUDO ponad 17 000. Równie ważnym rynkiem o wysokiej dynamice wzrostu jest Wielka Brytania, gdzie obecnie mamy łącznie 16 000 punktów – w tym 10 000 maszyn Paczkomat. Jesteśmy dumni z pozycji wiodącej paneuropejskiej sieci OOH i zamierzamy kontynuować naszą dynamiczną ekspansję. Model logistyczny InPost zrewolucjonizował rynek dostaw w Polsce, a teraz umacniamy naszą pozycję w całej Europie” – skomentował Rafał Brzoska, Założyciel i CEO Grupy InPost.

We Francji Grupa InPost, działająca pod marka Mondial Relay, z ośmioma tysiącami maszyn Paczkomat, stała się liderem rynku. W ciągu zaledwie trzech lat Grupa zwiększyła liczbę swoich urządzeń ponad 25-krotnie, czyniąc dostawy out-of-home niezawodnym, nowoczesnym, a przede wszystkim cieszącym się dużą popularnością rozwiązaniem we Francji. Mondial Relay ostatnio znalazło się wśród 50 najcenniejszych francuskich marek według prestiżowego rankingu BrandZ „TOP50 Francja” – Mondial Relay zostało wycenione na ponad 1 miliard USD.

W Wielkiej Brytanii, rynku o największym potencjale e-commerce w Europie, InPost zajmuje dziś trzecie miejsce wśród niezależnych operatorów logistycznych e-commerce. Niedawna inwestycja w spółkę Yodel pozwoliła InPost przyspieszyć ekspansję na rynku brytyjskim – Grupa natychmiast rozszerzyła swoją bazę sprzedawców do ponad 700 e-sklepów oraz zwiększyła liczbę punktów OOH z 13 do 16 tysięcy. To wszystko pozwala InPost szacować wzrost wolumenu do około 300 mln przesyłek rocznie (w 2024 roku dostarczonych zostało 93,2 mln paczek). W pierwszym kwartale 2025 roku Grupa InPost odnotowała wolumen przesyłek na poziomie 272 mln (+12% r/r), zwiększyła swoją sieć do ponad 83 tysięcy punktów OOH oraz osiągnęła przychody w wysokości 3 mld zł (+22% r/r).

InPost ma ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec Q1 2025 roku dysponowała ponad 83 000 punktami out-of-home, w tym ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 33 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek, a w Q1 2025 r. wolumen paczek wyniósł 272 mln (+12% r/r).

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz