Od 1 czerwca br. Adam Manikowski objął funkcję Chief Executive Officer (CEO) jednostki biznesowej Żabka Polska. Nowa rola Adama Manikowskiego jest wyrazem uznania dla skali i wpływu prowadzonego przez niego obszaru biznesowego oraz jego kluczowego znaczenia dla całej Grupy Żabka. Zmiany te nie wpływają na skład Zarządu Żabka Polska sp. z o.o., na którego czele stoi Tomasz Suchański jako prezes zarządu.
„Zmiany, które dziś ogłaszamy, są kolejnym krokiem w ramach konsekwentnie rozwijanej strategii budowy silnego i dojrzałego zespołu menedżerskiego w Żabka Polska. To efekt naszych długofalowych działań na rzecz wzmacniania kompetencji wewnątrz organizacji i tworzenia przestrzeni dla dalszego rozwoju naszych liderów” – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Adam Manikowski jest związany z Żabka Polska od 2018 roku, a od 2021 roku kieruje jednostką Żabka Polska jako Wiceprezes Zarządu Żabka Polska Sp. z o.o. W tym czasie odpowiadał za realizację celów oraz wyniki sprzedażowe sieci sklepów Żabka, w tym m.in. za rozwój oferty, marketing, ekspansję, logistykę czy rozwój modelu franczyzowego. Jego kompetencje oraz przywództwo miały kluczowy wpływ na sukcesy Żabki i jej dynamiczny rozwój. Obecne powierzenie mu roli CEO jednostki biznesowej Żabka Polska jest naturalnym krokiem w kierunku dalszego wzmacniania tej części organizacji.
W ramach zmian organizacyjnych nowe role obejmą także:
– Przemysław Kijewski – Chief Operating Officer (COO) jednostki biznesowej Żabka Polska, odpowiedzialny za sprzedaż i operacyjne funkcjonowanie sieci, logistykę, ekspansję oraz realizację standardów operacyjnych.
– Jerzy Roguski – Chief Commercial Officer (CCO) jednostki biznesowej Żabka Polska, odpowiedzialny za rozwój oferty handlowej, strategię asortymentową, zarządzanie kategoriami produktowymi oraz działania marketingowe.
Wprowadzone zmiany mają na celu zwiększenie efektywności działania jednostki Żabka Polska w obliczu nowych wyzwań, a także dalszą specjalizację jej kluczowych obszarów. Jednocześnie są wyrazem konsekwentnej realizacji strategii przez Grupę i dążenia do zapewnienia przestrzeni dla rozwoju talentów w ramach Grupy.
Grupa Żabkama ponad 11 500 sklepów
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 11 500 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową.
Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo.
Od października 2024 r. akcje Zabka Group notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.