Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w maju 2025 r. przez Esotiq & Henderson S.A wyniosły ponad 26,2 mln zł i były wyższe o 6 proc. od przychodów uzyskanych w maju 2024 r. Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej w maju roku 2025 r. wynosiła 18 332 m kw. i była większa o 3 proc. niż rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie 5 pierwszych miesięcy 2025 r. wyniosły około 114,2 mln zł i były wyższe o ok 6 proc., niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
Przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży internetowej maju 2025 r. wyniosły ok. 5,9 mln zł i były wyższe o 18 proc. rok do roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej w okresie 5 pierwszych miesięcy 2025 r. wyniosły ok 33,8mln zł i były wyższe o 45 proc., niż w porównywalnym okresie 2024 r.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Grupy Kapitałowej w maju 2025 wyniosła 72 proc. i była niższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w maju roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń maj 2025 r. wyniosła około 69 proc. i według szacunków była taka sama jak marża osiągnięta w odpowiednim okresie roku ubiegłego.
Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej w maju roku 2025 r. wynosiła 18 332 m kw. i była większa o 3 proc. niż rok wcześniej.
Dobre wyniki w pierwszym kwartale
Grupa Kapitałowa Esotiq & Henderson zakończyła I kwartał 2025 roku z przychodami skonsolidowanymi na poziomie 67,0 mln zł, co oznacza wzrost o 6% r/r. Marża brutto na sprzedaży utrzymała się na satysfakcjonującym poziomie 66%. EBIT wyniósł 0,4 mln zł, EBITDA 4,6 mln zł, natomiast wynik netto zamknął się niewielką stratą 74 tys. zł. Powierzchnia sprzedażowa wzrosła o 3% r/r i wynosiła 18 365 mkw.
Esotiq na poziomie jednostkowym odnotował 65,9 mln zł, EBITDA wyniosła 4,7 mln zł, EBIT 0,4 mln zł, a zysk netto wyniósł 58 tys. zł. W okresie styczeń–kwiecień 2025 r. skonsolidowane przychody Grupy wyniosły około 88 mln zł, co oznacza wzrost o 6% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w ujęciu narastającym wyniosła 68% – na poziomie porównywalnym r/r.
Sprzedaż w kanale e-commerce wzrosła aż o 56% r/r, co było efektem skutecznych działań marketingowych. W strukturze przychodów Grupy największy udział w historii osiągnął kanał internetowy – 35%, podczas gdy sklepy partnerskie odpowiadały za 30%, salony własne za 20%, a kanały hurtowe i multibrandowe za 15%.
Z polskimi korzeniami
Esotiq & Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą.
Wg danych z października 2024 roku produkty marki własnej spółki dostępne są w 265 salonach w Polsce i oraz 12 w Ukrainie, 4 w Serbii, po 2 w Macedonii i Słowacji oraz po 1 w Niemczech, Łotwie i Mołdawii.
Sieć stacjonarnych salonów w Polsce na koniec roku 2024 liczyła 269 salonów, w tym 197 sklepów franczyzowych i 72 własne.