Apart przejmie konkurenta – firmę Jubitom. 30 maja Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję, w której stwierdził, że przejęcie pełnej kontroli nad Jubitom przez Polish Luxury Group, właściciela Apart nie zagrozi konkurencji.
Apart prowadzi ponad 220 salonów. Jubitom prowadzi zaś 30 butików i sklep internetowy.
Na początku 2025 roku Polish Luxury Group zgłosiła zamiar koncentracji i przejęcie kontroli nad Jubitom.
Polish Luxury Group jest spółkę holdingową grupy kapitałowej kontrolowanej przez p. Adama i Piotra Rączyńskich. Grupa specjalizuje się w sprzedaży wyrobów jubilerskich i zegarków w salonach prowadzonych przez spółkę Apart a także sprzedaż internetową. Apart zakończył 2023 r. z przychodem blisko 909 mln zł i zyskiem netto 72 mln zł.
Apart, największa polska marka jubilerska, to firma specjalizująca się w produkcji i sprzedaży biżuterii i zegarków, głównie luksusowych. Założona w 1977 roku, Apart zdobyła pozycję lidera branży jubilerskiej w Polsce, wyróżniając się szeroką ofertą, wysoką jakością produktów i silną marką.
Apart oferuje szeroki wybór biżuterii, w tym biżuterię srebrną, złotą z diamentami i kamieniami szlachetnymi, a także biżuterię modową. Firma jest również autoryzowanym dystrybutorem wielu renomowanych marek zegarkowych, np. Omega, Longines, TAG Heuer.
Apart posiada sieć ponad 220 salonów w Polsce i kilkudziesięciu w Czechach. Firma prowadzi również sklep internetowy, umożliwiając klientom zakup biżuterii i zegarków online.
Jubitom prowadzi sprzedaż detaliczną biżuterii i zegarków w sprzedaży stacjonarnej oraz przez Internet.
Jubitom to znana polska firma zajmująca się produkcją i sprzedażą biżuterii, z siedzibą w Gdańsku. została założona w 1980 roku przez Kazimierza Tomasiewicza. Jubitom oferuje szeroki wybór biżuterii, w tym pierścionki, naszyjniki, kolczyki, bransoletki, zegarki, a także biżuterię sygnowaną światowymi markami, takimi jak Swarovski, Guess, czy Calvin Klein. Firma ma ponad 40-letnią tradycję i ponad 30 salonów w całej Polsce.
Rośnie rynek dóbr luksusowych
Jak wynika z 15. edycji raportu firmy doradczej KPMG pt. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” rynek dóbr luksusowych w Polsce w 2024 roku wartość rynku osiągnęła rekordowe 55,6 mld zł, co stanowi wzrost o 24,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Szacowana wartość rynku luksusowej biżuterii i zegarków w Polsce w 2024 roku to 686 mln zł, z czego 308,7 mln zł przypada na zegarki.
Stale rośnie grono potencjalnych nabywców dóbr i usług luksusowych – liczba osób bardzo bogatych, uzyskujących dochód powyżej 1 mln zł brutto rocznie powiększyła się o 11% r/r i szacowana jest obecnie na 73,5 tys. podatników.