Wittchen umacnia swoją pozycję w stolicy Małopolski

Wittchen kontynuuje ekspansję salonów stacjonarnych. Marka otworzyła nowy sklep w Krakowie w Designer Outlet Kraków. Lokal ma powierzchnię ponad 100 mkw.

W lokalu klienci znajdą szeroką gamę produktów: elegancką galanterię, stylowe torebki, funkcjonalne walizki, modne obuwie oraz odzież w atrakcyjnych cenach. Nie zabrakło też komfortowej przymierzalni.

Wewnątrz salonu ażurowe, złote konstrukcje w połączeniu z ciepłymi odcieniami beżu tworzą elegancką przestrzeń.

Dobry początek roku

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody Grupy WITTCHEN sięgnęły 93,8 mln zł i były o 1% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Grupa zanotowała wzrost sprzedaży w kraju, przy niższej sprzedaży na rynkach zagranicznych. Wypracowany w pierwszych trzech miesiącach tego roku wynik EBITDA wyniósł 11,8 mln zł, a zysk netto 4,2 mln zł. W obu przypadkach to rezultat niższy niż rok wcześniej. Celem Zarządu jest wzrost kluczowych wyników w całym 2025 roku.

Sprzedaż Grupy WITTCHEN na rodzimym rynku w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 75,5 mln zł, co oznacza wzrost o 2,2% r/r, natomiast na rynkach zagranicznych sięgnęła 18,3 mln zł i była niższa o 4,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Wolumen sprzedanych produktów wzrósł przy tym o 10% r/r. Rezultaty te odzwierciedlają z jednej strony niewielką poprawę nastrojów polskich konsumentów, obserwowaną od kilku miesięcy, a z drugiej – utrzymującą się silną konkurencję i presję cenową ze strony innych podmiotów, w tym azjatyckich platform handlowych.

Marża brutto na sprzedaży wypracowana przez Grupę WITTCHEN w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 62,0%, tj. o 1,8 pkt. proc. mniej niż przed rokiem. Łączne koszty operacyjne wzrosły natomiast o ponad 3% r/r. W efekcie, wynik EBITDA w omawianym okresie wyniósł 11,8 mln zł wobec 14,1 mln zł rok wcześniej. Zysk netto sięgnął natomiast 4,2 mln zł wobec 4,9 mln zł w pierwszym kwartale 2024 roku.

Wittchen ma w portfelu ponad 100 sklepów

Grupa WITTCHEN zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka WITTCHEN jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.

Wg stanu na koniec marca 2025 roku, Grupa WITTCHEN prowadziła sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 8 krajach (wliczając Polskę), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami WITTCHEN i WITTCHEN Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Od 2015 roku spółka WITTCHEN S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz