InPost nawiązuje współpracę z brytyjską Grupą Debenhams


InPost podpisał umowę z Grupą Debenhams – brytyjskim potentatem w handlu e-commerce i jest teraz główną formą dostawy m.in. dla marek Dorothy Perkins, Coast, Warehouse, boohoo i Nasty Gal.

Partnerstwo z InPost znacząco rozszerzy usługi dostaw dla klientów Debenhams w całej Wielkiej Brytanii, którzy będą teraz mogli korzystać z rozległej sieci 10 000 maszyn Paczkomat® oraz 6 000 punktów PUDO.

Integracja InPost z platformą Debenhams została zrealizowana w rekordowym tempie, umożliwiając szybkie wdrożenie dla kluczowych marek Grupy. InPost jest teraz dostępny jako główna forma dostawy między innymi dla marek Dorothy Perkins, Coast i Warehouse, a także w boohoo i Nasty Gal.

– Nadal skupiamy się na ekspansji w Wielkiej Brytanii – w kwietniu przejęliśmy Yodel, dużego gracza logistycznego w UK. Ta transakcja umocniła InPost na pozycji trzeciego, największego dostawcy usług logistycznych na tym rynku. Wzmacniamy również nasze relacje z merchantami. Niedawno rozpoczęliśmy współpracę z czołowym brytyjskim sklepem e-commerce – ASOS, oferując unikalną na brytyjskim rynku dostawę następnego dnia do punktów PUDO i maszyn Paczkomat, a dziś zawieramy współpracę z prawdziwą legendą – Grupą Debenhams – mówi Rafał Brzoska, założyciel i Prezes Grupy InPost.

– Pierwsze tygodnie współpracy są bardzo obiecujące – od uruchomienia dostaw InPost pod koniec maja br. tysiące klientów Debenhams wybrało naszą usługę jako preferowaną metodę dostawy, co podkreśla rosnące zapotrzebowanie na elastyczne dostawy OOH na Wyspach Brytyjskich. Konsumenci wymagają szybkich, wygodnych i niezawodnych zakupów online, a InPost zapewnia najlepsze i skalowalne rozwiązanie w tym zakresie – mówi Neil Kuschel, Dyrektor Generalny InPost UK.

– Wiemy, że nasi klienci szukają większego wyboru i wygody. Plany często się zmieniają, więc kupujący potrzebują elastycznych dostaw, które wpasują się w ich codzienne życie. Oferując dostawy InPost dajemy naszym klientom jeszcze większą kontrolę nad tym, kiedy i gdzie odbierają swoje zamówienia – czyniąc dostęp do ich ukochanych marek jeszcze łatwiejszym – skomentował Dan Finley, Dyrektor Generalny Debenhams Group.
W przyszłości Grupa Debenhams planuje również wdrożenie dostaw InPost D+1, aby ułatwić klientom zakupy last-minute.

W pierwszym kwartale 2025 roku, w segmencie UK i Irlandia, InPost dostarczył 24 mln przesyłek (+39% r/r), podczas gdy przychody wzrosły o 144,8%. Do końca tego roku w Wielkiej Brytanii InPost planuje rozbudowę sieci urządzeń Paczkomat o kolejne 4 500 maszyn.

InPost ma ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec Q1 2025 roku dysponowała ponad 83 000 punktami out-of-home, w tym ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 33 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek, a w Q1 2025 r. wolumen paczek wyniósł 272 mln (+12% r/r).

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz