Smart Park Grodków wszedł w fazę realizacji – prace budowlane są już w toku, a generalny wykonawca, firma Żerański Construction, prowadzi je zgodnie z harmonogramem.
Inwestycja powstaje przy ul. H. Sienkiewicza w Grodkowie, tuż przy wjeździe do miasta, w sąsiedztwie stacji paliw, myjni oraz osiedli mieszkaniowych. Otwarcie obiektu planowane jest na przełom 2025 i 2026 roku.
Nowy park handlowy zaoferuje łącznie 6 000 m² nowoczesnej powierzchni najmu (GLA). Inwestorem projektu jest Smart Park Poland.
– Lokalizacja Smart Parku w Grodkowie to jeden z kluczowych atutów tego projektu. Usytuowanie przy trasie Wrocław–Nysa–Głuchołazy zapewni doskonałą dostępność zarówno dla mieszkańców Grodkowa, jak i osób z dalej położonych miejscowości. Dodatkowo, brak nowoczesnej powierzchni handlowej w mieście sprawia, że projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem sieci rozwijających się w tego typu obiektach – mówi Sonia Dworak, Leasing Manager w RG Leasing, która odpowiada za proces komercjalizacji.
Nowoczesny format parku handlowego w Grodkowie to kolejna realizacja wpisująca się w strategię Smart Park Poland, która zakłada rozwój obiektów handlowych w lokalizacjach o wysokim potencjale, ale dotychczas niewystarczająco zagospodarowanych pod względem nowoczesnej oferty zakupowej.
Smart Park Grodków to następny krok w ekspansji Smart Park Poland i RG Leasing, które rozwijają sieć parków handlowych na terenie całego kraju. Obecnie trwają prace budowlane przy inwestycjach w Tarnowskich Górach, Poddębicach, Jaworze i Namysłowie. 26 marca natomiast nastąpiło otwarcie Smart Parku w Krasnymstawie a 30 maja otworzył się dla klientów Smart Park w Kętrzynie w województwie warmińsko-mazurskim.
Smart Park Poland, jako inwestor i deweloper, realizuje projekt zgodnie z harmonogramem, a jego celem jest dostarczenie wysokiej jakości powierzchni handlowych dostosowanych do potrzeb lokalnych społeczności. Za wynajem powierzchni handlowo usługowych odpowiada RG Leasing, stały partner Smar Park Poland.
Według raportu BNP Paribas Real Estate Poland deweloperzy kontynuują ekspansję szczególnie w segmencie parków handlowych, które odpowiadają na potrzeby konsumentów w zakresie dostępności, wygody i oszczędności czasu podczas zakupów.
„Sektor handlowy w Polsce może patrzeć w przyszłość z optymizmem. Choć globalnie mamy niepewność gospodarczą, wysoką inflację i potencjalne cła, to z drugiej strony obserwujemy w Polsce poprawę sytuacji finansowej konsumentów, która przekłada się na rosnącą siłę nabywczą.
Sektor e-commerce nie stanowi już zagrożenia dla tradycyjnego handlu, lecz funkcjonuje jako uzupełnienie tej formy sprzedaży” – komentuje Fabrice Paumelle, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate Poland.