Zakupy spożywcze to dopiero początek – Kaufland rozwija koncepcję one-stop-shopping, tworząc wokół swoich marketów kompleksową przestrzeń handlowo-usługową. W całej Polsce sieć współpracuje z ponad 700 partnerami, pozwalając klientom załatwić wiele codziennych spraw przy okazji wizyty w sklepie – szybko, wygodnie i w jednym miejscu.
Sieć współpracuje obecnie z setkami partnerów w przeszło 250 lokalizacjach w całej Polsce. Łączna powierzchnia wynajmowanych przestrzeni wynosi niemal 112 000 mkw. W sąsiedztwie marketów funkcjonują m.in. punkty gastronomiczne, apteki, pralnie, drogerie, piekarnie oraz serwisy usługowe. Obok stałych najemców pojawiają się również innowacyjne koncepty – zautomatyzowane kwiatomaty, drukarkomaty czy urządzenie SecretPack, umożliwiające zakup paczek-niespodzianek.
„Naszym celem jest tworzenie kompleksowej i przyjaznej przestrzeni dla klientów. Wokół marketów rozwijamy ofertę, która łączy funkcjonalność z elastycznością. Dzięki współpracy z różnorodnymi najemcami – od lokalnych producentów po operatorów sezonowych – odpowiadamy na zmieniające się potrzeby zakupowe i styl życia konsumentów” – Dorota Jasińska, Dyrektor Pionu Centralnego Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska.
Równolegle Kaufland rozwija ofertę najmu sezonowego, dostosowaną do zmieniających się potrzeb konsumentów w zależności od pory roku. Latem w otoczeniu marketów pojawiają się mobilne punkty z owocami, lodami, usługami serwisowymi, a zimą stoiska z choinkami, ozdobami świątecznymi i prezentami. Kaufland udostępnia przestrzeń również organizatorom wydarzeń lokalnych – zlotów food trucków czy punktów zdrowia.
Model one-stop-shopping wdrażany przez Kaufland pokazuje, jak nowoczesny handel może odpowiadać na realne potrzeby mieszkańców – łącząc wygodę zakupów z dostępem do usług w jednym miejscu i blisko domu.
Z 253. marketami
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 253 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.