Marka TATUUM umacnia swoją pozycję i otwiera kolejne sklepy, zarówno na rynku polskim, jak i na Węgrzech. Nowe salony zostały otwarte Centrum Handlowym Janki, NoVa Park w Gorzowie Wlkp., Centrum Handlowym Skende w Lublinie i ÁRKÁD Pécs na Węgrzech.
To kolejny etap w konsekwentnej realizacji strategii rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej.
Obecność marki TATUUM w tych lokalizacjach to duży krok w umacnianiu jej ekspansji rynkowej. Poprzez starannie zaprojektowaną ofertę, ponadczasową estetykę i sumiennie realizowane wartości marki tworzy przestrzeń do budowania wartościowych relacji z klientami i partnerami biznesowymi.
Tworząc kolekcje TATUUM stawia na funkcjonalność, spójną koncepcję projektową i odpowiedzialne podejście do mody. Każdy nowy punkt sprzedaży to dla marki okazja do budowania silnej pozycji na rynku oraz umacniania wizerunku marki w lokalnej społeczności.
W 2024 roku Paweł Kapłon, przy wsparciu funduszu AMC V, przejął kontrolę nad grupą KAN, będącą właścicielem odzieżowej marki Tatuum. Łączna wartość transakcji podlegających wykupom wynosiła 100 mln zł.
„W najbliższych latach zamierzam skupić się wyłącznie na Tatuum. Tak więc będzie to jedyna inwestycja w portfelu Paan Capital. Dzisiaj czuję, że wyszedłem już z roli inwestora i bardzo dobrze mi się w skórze przedsiębiorcy. Chcę, by Tatuum stał się marką rozpoznawalną nie tylko w naszym regionie, ale w całej Europie, z co najmniej połową biznesu prowadzoną poza Polską, którą za 3-5 lat zainteresuje się duży europejski albo globalny inwestor branżowy, dostrzegając wyjątkowy potencjał i unikalność marki” – mówił wtedy cytowany w komunikacie prasowym Paweł Kapłon, prezes i inwestor Tatuum.
Sieć Tatuum to ponad 120 placówek w 4 państwach. Strategia na kolejne lata zakłada powiększanie sieci o 20-30 salonów rocznie. W 2025 r. marka zadebiutuje w Rumunii z pierwszymi salonami, gdzie widzi potencjał na co najmniej 40 salonów. W dalszej kolejności planowane są otwarcia na Bałkanach oraz w krajach bałtyckich.
Grupa obecnie pracuje również nad przyspieszeniem rozwoju zagranicznej sprzedaży online – zarówno poprzez własne sklepy online, jak i zewnętrzne platformy marketplace. Łączna sprzedaż w kanałach online stanowi jedną trzecią całkowitej sprzedaży. Firma wdrożyła nowy sklep online, z nowym silnikiem oraz wyglądem dla użytkowników. Kolejnym krokiem będzie zbudowanie mobilnej aplikacji sprzedażowej i jej rozwój w Polsce i za granicą.
W drugiej połowie 2025 r. w Łodzi ma zostać otwarte nowe centrum logistyczne, które dzięki zastosowanym technologiom usprawni i przyspieszy procesy i umożliwi również efektywną obsługę zamówień w modelu dropshippingowym dla nowych kanałów marketplace. Grupa również pracuje nad rozwojem kanału B2B.
W 2023 r. skonsolidowane przychody spółki ze sprzedaży osiągnęły blisko 330 mln zł, a EBITDA wyniosła 35 mln zł (73 mln zł przy zastosowaniu IFRS 16, analogicznie do standardów raportowania dla spółek giełdowych).
Tatuum to marka odzieży damskiej i męskiej. Jej właścicielem jest łódzka firma KAN, która działa od 1995 roku. W 2015 roku większościowym udziałowcem KAN został fundusz private equity Paan Capital.