LEGO Polska posiada w Polsce osiem concept store’ów w największych miastach. Ostatni został otwarty w maju w Krakowie. Firma widzi potencjał na większą liczbę salonów na naszym rynku.
Sieć Lego zadebiutowała na polskim rynku ze sklepami własnymi w 2021 roku. Od tego czasu otworzyła 7 flagowych salonów – dwa w Warszawie (Galeria Westfield Mokotów, Galeria Westfield Arkadia) oraz po jednym we Wrocławiu (wroclavia), Łodzi (Manufaktura), Poznaniu (Posnania) i Gdańsku (Forum Gdańsk), w Katowicach (Galeria Katowicka) oraz w Krakowie (Bonarka).
Na lokalizacje salonów własnych Lego wybiera duże miasta i flagowe galerie handlowe natomiast produkty można znaleźć w różnych dyskontach, supermarketach czy innych, mniejszych punktach sprzedaży. Optymalna wielkość sklepów własnych to 300 mkw.
„Mamy jeszcze wiele miast, w których nas nie ma, a bardzo chcielibyśmy otworzyć w nich nasze sklepy. Jednocześnie w miejscowościach, w których jesteśmy, widzimy potencjał na więcej salonów, dlatego stale przyglądamy się sytuacji i odpowiednim lokalizacjom” – powiedział w wywiadzie dla PAP Biznes prezes LEGO Polska, Maciej Seliński.
Analizując dane dotyczące rynku zabawek w Polsce LEGO Polska zakłada, że jego wzrost na koniec 2025 r. wyniesie ok. 10 proc. Segment zabawek przeznaczonych dla dorosłych w coraz większym stopniu napędza sprzedaż Grupy LEGO na krajowym rynku.
„Chcemy, żeby w naszych autorskich sklepach nie tylko kupowano zabawki, ale żeby były one również pewnego rodzaju placem zabaw – można w nich odkrywać nowe zestawy, budować z klocków i brać udział w wydarzeniach kreatywnych lub po prostu szukać inspiracji”- powiedział Maciej Seliński.
Ponad 90 lat na rynku
Firma LEGO powstała w 1932 roku w małym miasteczku Billund w Danii. Założycielem był stolarz Ole Kirk Christiansen, który zaczął produkować drewniane zabawki zgodnie ze swoją dewizą „Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre”. Nazwa LEGO jest zbitką wyrazów LEg GOdt, czyli po duńsku „baw się dobrze”. Budowle LEGO są niezwykle stabilne, a nieograniczone możliwości zespalania elementów pozwalają na tworzenie niesamowitych wręcz konstrukcji. Dzięki temu klocki LEGO rozwijają kreatywność dzieci, ich wyobraźnię, zdolności manualne, koncentrację, samodzielność i poczucie własnej wartości.
W ofercie LEGO jest ponad 20 różnych serii m.in. LEGO® Star Wars™, LEGO® Friends, LEGO® City, LEGO® DUPLO®. Są sprzedawane w ponad 130 krajach i szacuje się, że po świecie „chodzi” 5 miliardów minifigurek LEGO. Klocki LEGO już dawno wyszły poza pokoje dziecięce i wykorzystywane są przez ludzi sztuki, filmu, architektów czy nauczycieli akademickich.