Biedronka zanotowała w pierwszym półroczu 2025 roku wzrost sprzedaży w euro o 7,1% do 12,4 mld euro, przy wzroście EBITDA o 9% i poprawie marży do 7,7%. W drugim kwartale, przy korzystnym efekcie kalendarzowym związanym z Wielkanocą, sprzedaż w euro wzrosła aż o 10,7%. Biedronka otworzyła 81 sklepów (72 netto) i przeprowadziła modernizację 34 placówek.
Grupa Jerónimo Martins zakończyła pierwsze półrocze 2025 roku z solidnymi wynikami finansowymi mimo wymagającego otoczenia gospodarczego. Sprzedaż wzrosła o 6,7% do 17,4 mld euro, a EBITDA wzrosła o 10,3%, osiągając poziom 1,1 mld euro. Zysk netto Grupy wyniósł 269 mln euro, co oznacza wzrost o 6,6% rok do roku.
Priorytetowe traktowanie programu inwestycyjnego doprowadziło do otwarcia 196 nowych sklepów i modernizacji 71 lokalizacji w pierwszym półroczu.
Wyniki Biedronki
Biedronka, kluczowa marka Grupy w Polsce, zanotowała wzrost sprzedaży w euro o 7,1% do 12,4 mld euro, przy wzroście EBITDA o 9% i poprawie marży do 7,7%. W drugim kwartale, przy korzystnym efekcie kalendarzowym związanym z Wielkanocą, sprzedaż w euro wzrosła aż o 10,7%.
W Polsce inflacja cen żywności osiągnęła 5,7% w pierwszych sześciu miesiącach roku, przy czym średnia za II kwartał (5,2%) była nieco niższa niż w I kwartale, co wynikało z faktu, że od kwietnia ceny były porównywane po ponownym wprowadzeniu w kwietniu 2024 r. podatku VAT na podstawowe produkty spożywcze. Konsumenci pozostawali stosunkowo ostrożni przez cały ten okres, a otoczenie konkurencyjne nadal charakteryzowało się intensywną promocją.
„W pierwszym półroczu 2025 roku, w kontekście utrzymującej się globalnej niepewności, utrzymaliśmy nasze strategiczne priorytety: zapewnienie konkurencyjności cenowej, przeciwdziałanie presji niskiej inflacji i rosnących kosztów pracy oraz realizacja programu inwestycyjnego” – powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes i CEO Jerónimo Martins.
Nowe otwarcia
Biedronka otworzyła 81 sklepów (72 netto) i przeprowadziła modernizację 34 placówek. Na koniec I półrocza sieć sklepów Biedronka liczyła sobie 3.802 lokalizacji. W ramach ekspansji zagranicznej rozpoczęła działalność w Słowacji, gdzie uruchomiła 6 sklepów oraz pierwsze centrum dystrybucyjne. Do końca 2026 roku planowane jest otwarcie co najmniej 50 placówek w tym kraju.
„Biedronka, świętująca w tym roku 30-lecie działalności, kontynuuje swoją misję codziennie niskich cen, wzmacniając lojalność klientów i inwestując w rozwój infrastruktury oraz formaty sklepów, które gwarantują sukces sprzedażowy” – podkreślił prezes Pedro Soares dos Santos.
Dalsze inwestycje
Grupa planuje, że do końca 2025 roku sieć Biedronka powiększy się o 130–150 nowych sklepów netto w sprawdzonych formatach, a modernizację przejdzie około 200 lokalizacji. Przewidziane jest także uruchomienie kolejnego centrum logistycznego.