Eurocash: Frisco wchodzi do kolejnego miasta

Frisco rozszerza działalność o kolejny rynek. Do listy miast, w których realizuje dostawy dołączyła właśnie Łódź. Po tej ekspansji należący do Grupy Eurocash supermarket online działa już we wszystkich dużych polskich aglomeracjach powyżej 500 tys. mieszkańców.

Już od połowy sierpnia mieszkańcy Łodzi mogą korzystać z dostaw Frisco Vanem i wszystkich korzyści, które się z tym wiążą: w tym dostępu do pełnego asortymentu Frisco, który liczy aż 14 tys. SKU, i możliwości zamówienia dostawy na konkretną godzinę.

„Wejście na łódzki rynek to dla nas naturalny krok – z jednej strony ze względu na potencjał dużego miasta, liczącego aż 670 tys. osób, a z drugiej z uwagi na kwestie logistyczne i bliskość naszego supernowoczesnego, zautomatyzowanego magazynu pod Warszawą. To właśnie z niego są realizowane dostawy do Łodzi” – mówi Magdalena Szuszkiewicz, prezeska zarządu Frisco.

Nowoczesne centrum dystrybucyjne Frisco w Marysinie działa od grudnia 2023 r. Wykorzystuje zaawansowaną automatykę: dzięki systemowi shuttle z 6 alejkami (w tym 2 chłodzonymi), szybkim stacjom GTP pakującym ok. 60% towarów oraz 9 nowoczesnym stanowiskom CoBOP w strefie chłodzonej, może obsługiwać do nawet 4 tys. zamówień dziennie i 115 tys. linii produktowych.

Obsługa zamówień z Łodzi sprawi, że Frisco będzie mogło w większym stopniu wykorzystywać możliwości magazynu. To jeden z wielu przykładów na to, że dla polskiego lidera e-grocery wejście na kolejny rynek oznacza nie tylko większe przychody, ale i efektywność.

„Większa skala działania to dla nas szansa na lepsze wykorzystanie struktur logistycznych. Wzrost wolumenu zamówień oznacza, że możemy obniżyć średni koszt dostawy, podnieść efektywność magazynów i zwiększyć marże operacyjne” – wymienia Magdalena Szuszkiewicz.

Jako jedyny w Polsce istotny gracz typu pure player, Frisco działa już we wszystkich polskich miastach powyżej 0,5 mln mieszkańców. Poza Łodzią, dostawy Frisco Vanem są też realizowane w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i w Trójmiejście. Samochód jest wyposażony w chłodnie, co zapewnia najwyższą jakość dostarczanych produktów, w tym warzyw i owoców. Dodatkowo na terenie całej Polski dostępne są zakupy we Frisco z dostawą DPD – bez produktów chłodzonych, mrożonek, owoców, warzyw i produktów szklanych. To właśnie z tej formy zakupów jeszcze do niedawna korzystali łódzcy klienci spółki.

Warto przypomnieć, że niedawno Frisco rozpoczęło kolejną fazę testów autorskiego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji, które łączy planowanie posiłków z automatyzacją zakupów. Friscoach  pozwala na komponowanie posiłków zgodnie z preferencjami żywieniowymi, budżetem, domowymi zapasami i aktualną ofertą sklepu. Proponuje konkretne przepisy, a na ich podstawie gotowe listy zakupów, które można ręcznie zoptymalizować lub dodać do koszyka jednym dotknięciem. Rozwój tej funkcjonalności rewolucjonizuje sposób myślenia o zakupach online, znacznie rozszerzając rolę, jaką Frisco jako marka może pełnić w życiu klientów – teraz także w Łodzi.

W portfolio Eurocash

Frisco, supermarket online wchodzący w skład Grupy Eurocash, to jedna z największych i najbardziej dojrzałych platform e-grocery, która od lat utrzymuje pozycję lidera w branży internetowych zakupów spożywczych w Polsce. Szeroki asortyment produktów (15 tys. SKU) z cenami na poziomie hipermarketów czynią go nowoczesną i wygodną alternatywną dla dużych zakupów spożywczych w sklepach stacjonarnych.

Własne zaawansowane technologicznie zaplecze magazynowe oraz wieloletnie doświadczenie w modelu pure-player sprawiają, że wskaźniki kompletności zamówień i terminowości dostaw sięgają niemal 100%. Z oferty sklepu mogą korzystać mieszkańcy największych i aglomeracji w Polsce, a zasięg działalności stale się powiększa.


Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz