Zarejestruj się na SCF 2025 Fall!

Sieć IKEA stawia na remodelingi sklepów

Zakończyła się największa od 2011 roku przebudowa sklepu IKEA w Krakowie. Łącznie przearanżowano blisko 12 000 mkw. powierzchni, ale najbardziej spektakularną metamorfozę przeszedł tzw. showroom. Powstały tu 63 nowe aranżacje wnętrz. Wszystkie zaprojektowane zostały na podstawie rzeczywistych planów krakowskich mieszkań.

Metamorfoza IKEA Kraków podzielona została na 2 etapy. W pierwszym, zakończonym we wrześniu 2024 roku, odnowiona została zlokalizowana na parterze tzw. hala targowa o powierzchni 5 516 mkw. Obecnie zakończono, trwającą prawie 5 miesięcy, przebudowę znajdującej się na piętrze części ekspozycyjnej, gdzie powstało aż 89 wycinków wnętrz, w tym 63 kompletne aranżacje oraz 3 w całości odwzorowane mieszkania. Łącznie odnowiono ponad 11 000 mkw. powierzchni sklepu.

„Zależało nam, aby pomimo ogromnej skali inwestycji, odbyła się ona w sposób możliwie najmniej uciążliwy dla odwiedzających. Dlatego przebudowę podzieliśmy na 2 etapy. Przez cały czas sklep był otwarty, a Klienci mogli robić zakupy w komfortowych warunkach” – mówi Magdalena Stobierska, kierowniczka ds. relacji z klientami w IKEA Kraków.

Od rustykalnej kuchni po pokój z boiskiem

Celem przedsięwzięcia była jak najlepsza odpowiedź na potrzeby mieszkańców, dlatego wnętrza odwzorowują mieszkania z różnych dzielnic Krakowa i okolic. Odnajdziemy tu zarówno przestronne lofty kamienic z Kazimierza, klasyczne mieszkania z bloków z lat 80., jak i nowoczesne, kompaktowe pokoje z obecnej oferty deweloperskiej.

„Przy projektowaniu kluczowe było dla nas zróżnicowanie i indywidualność, tak jak różnorodny jest Kraków i jego okolice. Każde wnętrze to inny styl życia, gust, trend kulturowy czy kolorystyczny. Znajdziemy tu eleganckie, stonowane pokoje dzienne, kuchnie inspirowane tradycją oraz kolorowe pokoje nastoletnich gamerów” – mówi Katarzyna Kuś-Habela, kierowniczka działu komunikacji i projektowania wnętrz w IKEA Kraków.

„Zależało nam również, aby wnętrza były nie tylko estetyczne, ale inspirowały funkcjonalnością. Postawiliśmy więc na sprytne, praktyczne rozwiązania, które można zastosować zarówno w salonach, jak i mniejszych przestrzeniach, niezależnie od budżetu, jakim dysponujemy” – dodaje Katarzyna Kuś-Habela.

W wielu działach można zobaczyć wnętrza z wykorzystaniem nowoczesnych technologii cyfrowych i AI. Pojawiają się np. interaktywne sceny z życia codziennego: burzowy dzień za oknem sypialni czy południowa kawa z hejnałem mariackim w tle. Szczególną uwagę poświęcono wnętrzom dziecięcym. Jest tu zarówno tajemniczy las, w którym można posłuchać bajek, podwodna kraina pełna dźwięków oceanu, jak i pokój z mini boiskiem, gdzie można zagrać w piłkę przy odgłosach stadionu. Z myślą o najmłodszych powstała też specjalna strefa do zabawy i „pokoje doświadczeń”, czyli miejsca, gdzie dzieci mogą zrelaksować się i odpocząć. Najmłodsi mogą bezpiecznie przemieszczać się pomiędzy wnętrzami dzięki specjalnym „mysim norkom”.

Tak rosła IKEA w Krakowie

IKEA Kraków otwarta została 19 sierpnia 1998 roku. Pierwszy sklep szwedzkiej marki w południowej Polsce znajdował się dokładnie w tym samym miejscu, co teraz. Był jednak prawie trzy razy mniejszy. Na powierzchni 11 tys. mkw. oferowano 6 tys. artykułów. Mimo, że dziś ich liczba wydaje się dość skromna, w tamtych czasach robiła spore wrażenie.

W 2011 roku zakończyła się przebudowa sklepu, po której powierzchnia obiektu wzrosła 2,5-krotnie. W 2024 roku zmodernizowano znajdującą się na parterze halę targową o powierzchni 5 516 mkw, a we wrześniu 2025 roku zakończono przebudowę części ekspozycyjnej. Obecnie IKEA Kraków ma 27 500 mkw. oraz 5 250 mkw. magazynu zewnętrznego i oferuje blisko 11 000 artykułów.

W portfolio Ingka

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 54 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi) i 12 Studiów planowania i zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 29 sklepów IKEA w 9 krajach w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również siedem farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

*Grupa Ingka jest największym sprzedawcą detalicznym IKEA, który działa na ponad trzydziestu rynkach i odpowiada za ok. 90% sprzedaży detalicznej IKEA. To strategiczny partner, który opracowuje i wprowadza innowacje w działalności IKEA i współtworzy wspólne strategie IKEA. Grupa Ingka jest właścicielem i operatorem kanałów sprzedaży IKEA w ramach umów franczyzowych z Inter IKEA Systems B.V. Działa w trzech obszarach biznesowych: IKEA Retail, Ingka Investments oraz Ingka Centres.

SCF 2025 Fall
Dołącz do 1600+ uczestników!