Według wstępnych szacunków, w trzecim kwartale 2025 roku Grupa WITTCHEN osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 119,7 mln zł, co oznacza wzrost o 4% w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku. Narastająco, w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku łączna sprzedaż wyniosła 325,6 mln zł (+1% r/r).
Sprzedaż do klientów detalicznych w minionym kwartale sięgnęła 106,9 mln zł i była o 3% wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody w segmencie B2B wyniosły natomiast 12,8 mln zł, czyli o 17% więcej r/r.
„Trzeci kwartał tego roku przyniósł lekkie odbicie sprzedaży w Grupie WITTCHEN, dzięki czemu narastająco cały okres od stycznia do września również zakończyliśmy nieco wyższymi przychodami niż przed rokiem. Aktywnie dążymy do tego, aby podtrzymać, a nawet wzmocnić tę pozytywną tendencję w kolejnych okresach.
W tym celu stale uatrakcyjniamy i rozbudowujemy naszą ofertę. Dziś jednak trudno jeszcze mówić o trwałej poprawie otoczenia rynkowego. Z jednej strony, popyt konsumencki odbudowuje się powoli, a klienci chętniej realizują mniejsze pojedyncze zamówienia, a z drugiej – mierzymy się z agresywną konkurencją niektórych graczy, co rodzi presję na ceny. W efekcie, wartość sprzedaży rośnie wciąż wolniej niż wolumeny sprzedanych produktów” – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes WITTCHEN S.A.
Narastająco, w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku sprzedaż Grupy WITTCHEN do klientów detalicznych wyniosła 291,8 mln zł (+3% r/r), z kolei sprzedaż w segmencie B2B sięgnęła 33,9 mln zł (-7% r/r). Łączne przychody za trzy kwartały tego roku wyniosły 325,6 mln zł (+1% r/r).
Sprzedaż realizowana przez Grupę WITTCHEN na platformach marketplace klasyfikowana jest najczęściej jako sprzedaż detaliczna (w sytuacji, gdy produkty dostarczane są do klientów końcowych bezpośrednio przez Spółkę), a niekiedy jako sprzedaż B2B (w przypadku zamówień hurtowych przez daną platformę).
Sprzedaż na rynkach zagranicznych na fali wzrostu
W pierwszym półroczu 2025 roku Grupa WITTCHEN osiągnęła 205,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, nieco więcej niż rok wcześniej (205,8 mln zł). To głównie zasługa rosnącej sprzedaży na rynkach zagranicznych, która w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku wzrosła o blisko 9% r/r do 42,1 mln zł. W samym drugim kwartale sprzedaż eksportowa zwiększyła się aż o 22% r/r do 23,9 mln zł.
Wynik EBITDA wypracowany w pierwszej połowie 2025 roku wyniósł 29,3 mln zł (-24% r/r), zaś skonsolidowany zysk netto sięgnął 9,7 mln zł (-42% r/r). Rentowność Grupy pozostawała pod presją z uwagi na konkurencyjne otoczenie rynkowe oraz zachowania zakupowe konsumentów.
Choć większość przychodów Grupy WITTCHEN wciąż generowana jest na rynku krajowym, coraz większy udział w całkowitej sprzedaży mają wpływy ze sprzedaży poza granicami Polski. W samym drugim kwartale 2025 roku stanowiły one 21,3% łącznych przychodów (wobec 17,4% rok wcześniej). To efekt inwestycji w umacnianie rozpoznawalności marki WITTCHEN oraz produktów Grupy wśród klientów na rynkach zagranicznych, zarówno na platformach marketplace, jak i dzięki działalności własnych sklepów online i salonów stacjonarnych.
Wittchen ma w portfolio ponad 100 salonów
Grupa WITTCHEN zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka WITTCHEN jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Wg stanu na koniec czerwca 2025 roku, Grupa WITTCHEN prowadziła sprzedaż poprzez 8 własnych e-sklepów (wliczając Polskę), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami WITTCHEN i WITTCHEN Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka WITTCHEN S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.