E-commerce napędza wyniki Grupy Kapitałowej Esotiq & Henderson

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte we wrześniu przez Grupę Kapitałową Esotiq & Henderson S.A wyniosły około 23,6 mln zł i były wyższe o ok 5 proc. od przychodów uzyskanych we wrześniu 2024 r. Przychody ze sprzedaży internetowej we wrześniu wyniosły ok. 7,1 mln zł i były wyższe o 64 proc. rok do roku.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte we wrześniu przez Grupę Kapitałową Esotiq & Henderson S.A wyniosły około 23,6 mln zł i były wyższe o ok 5 proc. od przychodów uzyskanych we wrześniu 2024 r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie 9 miesięcy 2025 r. wyniosły około 233mln zł i były wyższe o ok 9 proc., niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży internetowej we wrześniu 2025 r. wyniosły ok. 7,1 mln zł i były wyższe o 64 proc. rok do roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej w okresie 9 miesięcy 2025 r. wyniosły ok 70,7 mln zł i były wyższe o ok 46 proc., niż w porównywalnym okresie 2024 r.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Grupy Kapitałowej we wrześniu 2025 wyniosła 65 proc. i była wyższa o 2 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną we wrześniu roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – wrzesień 2025 r. wyniosła około 67 proc. i według szacunków była niższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w odpowiednim okresie roku ubiegłego.

Powierzchnia handlowa sieci sprzedaży marki Esotiq (salony własne, franczyzowe i partnerskie) we wrześniu roku 2025 r. wynosiła 18 192 m kw. i była większa o 0,6 proc. niż rok wcześniej.

Nowy concept store

We wrześniu spółka otworzyła nowy concept store w warszawskiej Arkadii – jednym z największych i najbardziej prestiżowych centrów handlowych w Polsce. To zupełnie nowa odsłona marki – elegancka, nowoczesna i przemyślana w każdym detalu. Wyjątkowy design podkreśla unikalną jakość bielizny Esotiq, buduje angażujące doświadczenie klienta i wzmacnia wizerunek marki jako nowoczesnej i premium. 

Plany ekspansji

Planowane kierunki rozwoju sprzedaży międzynarodowej koncentrują się na regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka przygotowuje ekspansję na rynek rumuński poprzez uruchomienie sprzedaży na wiodącym marketplace eMAG, co umożliwi dotarcie do szerokiej bazy lokalnych klientów. Równolegle Esotiq & Henderson rozszerzy obecność na kluczowych platformach e-commerce, w tym Fashion Days i Trendyol, których start w Rumunii zaplanowany jest na III kwartał 2025 roku. Spółka rozwija również sprzedaż w ramach Zalando Partner Program.

Strategicznym celem Grupy na rok 2025 jest dalsze podnoszenie jakości, spójności i efektywności sieci partnerskiej, przy jednoczesnym wzmacnianiu pozycji marki w kanałach B2B, BTC i Retail – zarówno online, jak i offline.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz