LPP w gronie największych płatników CIT w Polsce

W zestawieniu największych płatników CIT w Polsce za 2024 rok, przygotowanym przez Dziennik Gazetę Prawną na podstawie danych Ministerstwa Finansów, LPP zajęło 1. miejsce w kategorii krajowych firm z kapitałem prywatnym. W 2024 roku suma podatków i innych danin publicznych odprowadzonych przez firmę do budżetu państwa przekroczyła 2,5 miliarda złotych, co stanowi najwyższy wynik w historii spółki.

Ranking został podzielony na pięć kategorii branżowych: przemysł, handel, technologie, cyfrowa gospodarka oraz krajowe spółki prywatne. W tej ostatniej kategorii najwyższy wynik osiągnęła właśnie Grupa LPP.

W 2024 roku suma podatków i innych danin publicznych odprowadzonych przez firmę do budżetu państwa przekroczyła 2,5 miliarda złotych, co stanowi najwyższy wynik w historii spółki. Rezultaty te podkreślają, że dynamiczny rozwój biznesowy może iść w parze z istotnym wkładem w krajową gospodarkę.

W kolejnych latach, w związku z realizacją ambitnych planów rozwojowych, przewidywany jest dalszy wzrost udziału firmy w budowaniu polskiej gospodarki.

Na fali wzrostu

Przychody gdańskiej spółki w drugim kwartale 2025 r. wyniosły 5,6 mld zł i były wyższe r/r o 17 proc. To efekt wykorzystania potencjału modelu omnichannel – połączenia rozwoju e-commerce i ekspansji sieci stacjonarnej. Firma konsekwentnie wdrażała swoją strategię ekspansji, czego efektem było 296 otwarć nowych salonów w drugim kwartale, w tym 253 marki Sinsay. W rezultacie stacjonarna sieć sprzedaży Grupy przekroczyła 3 tys. sklepów.

Spółka w pierwszym półroczu 2025 r. utrzymała wysoką, dwucyfrową dynamikę sprzedaży w obu kanałach – zarówno w sieci stacjonarnej (+19,1 proc. r/r), jak i online (+19,7 proc. r/r).

Dzięki racjonalnemu wdrażaniu planu rozwoju i utrzymaniu dyscypliny kosztowej LPP
w drugim kwartale br. wypracowało 1,2 mld zł EBITDA (+17 proc. r/r) oraz 689 mln zł zysku operacyjnego (+13 proc. r/r).

Firma konsekwentnie wdrażała swoją strategię ekspansji, czego efektem było 296 otwarć nowych salonów w drugim kwartale, w tym 253 marki Sinsay. W rezultacie stacjonarna sieć sprzedaży Grupy przekroczyła 3 tys. sklepów.

Kanał e-commerce odpowiadał za prawie 25 proc. sprzedaży LPP i wygenerował 1,4 mld PLN przychodów. To rezultat nie tylko dobrego przyjęcia kolekcji, ale m.in. inwestycji w rozwój aplikacji mobilnych, w tym wprowadzenia nowych funkcjonalności wspierających strategię ROPO (Reasearch Online Purchase Offline) i reverse ROPO Grupy.

W drugim kwartale spółka konsekwentnie realizowała plany rozwojowe sieci stacjonarnej w Europie Środkowej i Południowej, zapowiadając jednocześnie nowe otwarcia w rejonie Azji Centralnej, gdzie pojawiła się na początku sierpnia.

Bardzo dobre wyniki drugiego kwartału, w tym pozytywne przyjęcie kolekcji Back to School oraz dynamiczne otwarcia sklepów Sinsay pozwalają LPP podtrzymać plany na bieżący rok obrotowy.

Drugi kwartał br., zgodnie z zapowiedziami Grupy, był okresem intensywnych prac nad realizacją strategii rozwojowej spółki przy zachowaniu niepogorszonej rentowności i wysokiej dynamiki sprzedaży. Wyniki minionego okresu potwierdzają, że spółka skutecznie realizowała swój plan, osiągając przychód na poziomie 5,6 mld zł (+17 proc. r/r), z dwucyfrowymi wzrostami zarówno w kanale tradycyjnym, jak i online. Przy tym, racjonalne podejście do wdrażania założeń rozwojowych i utrzymanie dyscypliny kosztowej, pozwoliło LPP wypracować w tym okresie 1,2 mld zł EBITDA (+17 proc. r/r) i 689 mln zł zysku operacyjnego (+13 proc. r/r).

Dobre wyniki drugiego kwartału to również efekt odpowiedzialnej polityki nowych otwarć. W okresie od maja do końca lipca spółka uruchomiła 296 nowych lokalizacji, z czego zdecydowaną większość pod marką Sinsay. Efektem rozbudowy sieci salonów jest rosnąca powierzchnia handlowa Grupy, która zwiększyła się o 23 proc. r/r i na koniec lipca liczyła już ponad 2,6 mln m2. Z tego 63 proc. przypadało na sklepy zlokalizowane poza granicami kraju. Tam też w drugim kwartale br. dynamika wzrostu powierzchni handlowej była najwyższa i wyniosła +33 proc. r/r.

LPP ma 5 marek w portfolio

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 43 rynkach na świecie.

Spółka posiada sieć blisko 3200 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,6 mln m2 i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 54 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz