IKEA startuje z własnym second-handem online

Second-hand IKEA to internetowe miejsce typu marketplace uruchomione przez szwedzką spółkę z ramienia Ingka Group (do której należy także IKEA). Nowe rozwiązanie jest częścią działań IKEA na rzecz rozwoju gospodarki o obiegu zamkniętym i cyfrowych usług wspierających życie w domu.

Po pomyślnych testach w Hiszpanii, Norwegii i Portugalii, Polska staje się jednym z pierwszych rynków, na których Platforma Second-hand IKEA zostaje uruchomiona dla szerokiej grupy klientów.

„Wraz z uruchomieniem Platformy Second-hand IKEA w Polsce stawiamy znaczący krok w kierunku udostępnienia jeszcze bardziej przystępnych cenowo produktów IKEA, jednocześnie umożliwiając klientom łatwe przedłużanie życia swoich mebli. Naszą ambicją jest zachęcanie klientów do dawania meblom drugiego życia, w łatwy i dostępny sposób” – mówi Kirsten Andersson, Managing Director for Platform & Marketplaces, Ingka Group.

Na czym polega platforma Second-hand IKEA?

Na platformie Second-hand IKEA klienci mogą wystawiać na sprzedaż używane produkty IKEA – zarówno te dostępne w aktualnej ofercie, jak i meble czy akcesoria z niedostępnych już kolekcji. Wystarczy dodać zdjęcia, opis i ustalić szczegóły odbioru z drugą stroną. Specyfikacja produktu i zdjęcia zaciągną się z bazy, uzupełniajc ogłoszenie o ważne szczegóły.

Osoba sprzedająca może wybrać jedną z dwóch form wypłaty zarobionych środków: e-kartę refundacyjną IKEA z 5% rabatem na kolejne zakupy w IKEA albo przelew bankowy. Platforma została zaprojektowana tak, by proces sprzedaży był prosty, bezpieczny i intuicyjny. Użytkownicy korzystają z zaufanych metod płatności, a każdy sprzedawany przedmiot musi być oryginalnym produktem IKEA.

„Platforma Second-hand IKEA to kolejny krok w rozwoju naszych cyfrowych usług i budowie spójnego, omnikanałowego doświadczenia zakupowego. To także odpowiedź na potrzeby klientów, którzy już dziś wymieniają się meblami IKEA w różnych grupach w mediach społecznościowych. Dzięki naszej platformie mogą robić to w sposób prosty i bezpieczny – w miejscu, które łączy wygodę technologii z zaufaniem do marki IKEA.

Po raz pierwszy w historii IKEA wchodzi w model marketplace’u, otwierając się na zupełnie nowy sposób współpracy z klientami i tworzenia wartości razem z nimi. Widzimy w tym ogromny potencjał do dalszego rozwoju i budowania długofalowych relacji z klientami” – mówi Małgorzata Bochenek, Dyrektorka ds. Rozwoju Biznesu i Digital IKEA Retail w Polsce.

Platforma Second-hand IKEA jest obecnie uruchamiana w fazie testowej dla klubowiczów IKEA Family w Polsce. Klienci będą mogli korzystać z niej za pośrednictwem strony Second-hand IKEA.

Podejście IKEA do cyrkularności

Globalny rynek mebli z drugiej ręki rośnie dynamicznie i według danych firmy Mordor Intelligence do 2030 roku ma przekroczyć wartość 60 miliardów USD, przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie ponad 5%.

W IKEA cyrkularność jest jednym z kluczowych filarów transformacji biznesowej. Firma dąży do tego, by do 2030 roku wszystkie produkty były projektowane w sposób umożliwiający ich ponowne użycie, naprawę, odsprzedaż lub recykling. IKEA konsekwentnie rozwija rozwiązania, które pozwalają klientom żyć w bardziej zrównoważony sposób – m.in. poprzez usługę „Oddaj i zyskaj”, z której w minionym roku skorzystano 7942 razy, oraz sprzedaż mebli z ekspozycji w ramach „Okazje na okrągło”, gdzie nowe domy znalazło ponad 1,87 miliona produktów. Teraz do tej oferty dołącza także marketplace Second-hand IKEA. Oferując takie rozwiązania, IKEA zaprasza klientów do włączenia się w pozytywne działania, które pomagają lepiej dbać o dom i planetę – w prosty i dostępny sposób.

W portfolio Ingka

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem i naszą strategią w tym obszarze.

Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie 12 sklepów IKEA, 16 Studiów Planowania i Zamówień oraz ponad 50 Punktów Odbioru Zamówień (w tym Punkty Mobilne), które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem 4 centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego sklepy IKEA w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również 7 farm wiatrowych oraz 1 farma słoneczna na terenie kraju, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

Grupa Ingka jest największym sprzedawcą detalicznym IKEA, który działa na ponad trzydziestu rynkach i odpowiada za ok. 90% sprzedaży detalicznej IKEA. To strategiczny partner, który opracowuje i wprowadza innowacje w działalności IKEA i współtworzy wspólne strategie IKEA. Grupa Ingka jest właścicielem i operatorem kanałów sprzedaży IKEA w ramach umów franczyzowych z Inter IKEA Systems B.V. Działa w trzech obszarach biznesowych: IKEA Retail, Ingka Investments oraz Ingka Centres.



Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz