[RAPORT] Colliers: III kwartał przyniósł siedem nowych parków handlowych

Jak wynika z raportu Colliers „Market Insights: Rynek handlowy w Polsce w Q3 2025”, w trzecim kwartale 2025 r. do użytku oddano 78 tys. mkw. w 7 nowych projektach, a 3 obiekty rozbudowano. Łącznie od początku roku przybyło 221 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej.

Nową podaż w III kwartale 2025 r. stanowiły wyłącznie obiekty w formacie parków handlowych. Największymi obiektami otwartymi były parki handlowe S1 Włocławek (17 tys. mkw.), Przystanek Karkonosze w Miłkowie koło Karpacza (16,5 tys. mkw. ). Otwarto również m.in. parki handlowe M Park Ciechanów (10,6 tys. mkw.) czy Ławica Shopping Park w Poznaniu (6,7 tys. mkw.).

Jak wynika z raportu Colliers „Market Insights: Rynek handlowy w Polsce w Q3 2025 w budowie na koniec III kwartału znajdowało się 597 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Podobnie jak w poprzednich latach, prognozujemy znaczną liczbę otwarć obiektów handlowych w ostatnim kwartale. Nawet 250 tys. mkw. może być oddane do użytku jeszcze w IV kwartale bądź na przełomie 2025 i 2026 roku. Wśród największych obiektów w budowie wymienić można przebudowę dawnego hipermarketu Tesco na park handlowy S1 w Rybniku (21,5 tys. mkw.), Brama Bieszczad w Sanoku (21 tys. mkw.). OTO Park Siemianowice (17,5 tys. mkw.).

Zapowiadane są kolejne zmiany funkcji nieruchomości, gdzie operowały centra handlowe. Dotyczą one Domu Mody Klif i Galerii Bemowo (Warszawa), Manhattan’u (Gdańsk), parku handlowego Galaktyka (Wrocław) czy Galeria Dębiec (Poznań).

Rynkowe debiuty i najemcy

W trzecim kwartale na rynku zadebiutowało osiem nowych marek. Warszawa pozostaje głównym ośrodkiem ekspansji, przyciągając większość debiutantów, takich jak: Ocean, Carhartt WIP (moda), Miniso, DRM-LND (akcesoria), ZAG Bijoux (biżuteria) oraz Almarah Perfumes. W Katowicach otwarto pierwszy sklep czeskiej sieci Alensa. Dwie debiutujące marki pochodzą z Ukrainy – Ocean oraz One by One (centrum handlowe Posnania).

Odnotować należy otwarcie pierwszego lokalu Xtreme Fitness Gyms w Warszawie (siłownia). Do kolejnego miasta weszła sieć piekarni Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni, otwierając w Radomiu w Galerii Słonecznej lokal z konceptem z Szałata i Szok. Pierwszy salon w obiekcie o formacie parku handlowego otworzyły w Brzegu Opolskim marki Giacomo Conti oraz Sunset Suits.

Wraz z końcem września zamknięte zostały 4 hale Makro: w Rybniku, Słupsku, Toruniu i Zabrzu. Działalność zakończył jedyny sklep Kappahl w Toruniu. Mieszkańcy Warszawy mogli odnotować zmiany w obiekcie Wars Sawa Junior, gdzie działalność zakończył Carrefour Express, a wraz z początkiem IV kwartału – również H&M.

Jak wynika z raportu niedługo planowane są otwarcia m.in. pierwszego dwupoziomowego sklepu Decathlon w Gdyni (Klif) oraz pierwszego Smart Kids Planet w Krakowie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz