IKEA Retail Polska ze wzrostem sprzedaży i rosnącym udziałem e-commerce

IKEA Retail Polska zakończyła rok finansowy 2025 ze sprzedażą na poziomie ponad 6,2 mld zł, co oznacza wzrost o ok. 3% względem poprzedniego roku. Firma odnotowała także wzrost liczby klientów w sklepach stacjonarnych jak i rozwinęła ofertę online – w całości przychodów kanał ten stanowi już ponad 37% udziału. Ubiegłoroczna inwestycja w wynagrodzenia i benefity dla pracowników wyniosła 54 mln zł.

W roku finansowym 2025 (1 września 2024 – 31 sierpnia 2025) z oferty IKEA skorzystało więcej klientów niż rok wcześniej – ponad 11,1 mln osób w sklepach (+2,5 p.p. r/r, przy podobnym poziomie wizytacji 24,4 mln) oraz 3,8 mln osób z kanałów online (ok. +10% r/r). Aplikacja IKEA również zyskała na popularności – w podsumowywanym okresie liczba jej pobrań osiągnęła 810 tys., a wraz ze stroną IKEA.pl odnotowała ona 197,6 mln odwiedzin. Liczba klubowiczów IKEA Family wyniosła 6,7 mln – w ostatnim roku do programu dołączyło ponad 730 tys. nowych klientów.

Rosnąca liczba klientów i większe zaangażowanie w kanałach online pokazują, że strategia IKEA łączenia doświadczeń cyfrowych i fizycznych się sprawdza. Firma podkreśla, że stale chce być blisko ludzi – niezależnie od tego, gdzie i w jaki sposób robią zakupy. W minionym roku finansowym klienci IKEA szczególnie pokochali produkty takie jak: talerzyk OFTAST (19 cm) – absolutny bestseller z wynikiem 2,6 mln sprzedanych sztuk, stołek BEKVÄM, którego sprzedaż wzrosła aż o 600%, oraz leżankę HEMNES, która osiągnęła rekordową wartość sprzedaży na poziomie 37 mln zł.

IKEA – dobra firma na trudne czasy

„Miniony rok finansowy jest potwierdzeniem, że siła IKEA tkwi w ludziach. To dzięki naszym pracownikom możemy skutecznie realizować snasze zobowiązanie: tworzyć lepsze życie codzienne dostępne dla wielu. Tym bardziej cieszą nas wyniki potwierdzające, że nasza oferta w tym roku dotarła do większej liczby polskich domów” – mówi Marina Dubakina, Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.

W roku finansowym 2025 IKEA Retail Polska po raz kolejny zainwestowała w wynagrodzenia i benefity dla pracowników, przeznaczając na ten cel 54 mln zł. Luka płacowa (mierzona w firmie na porównywalnych stanowiskach) wyniosła zaledwie 1,29%, a indeks rotacji pracowników zmniejszył się do 13,9% (vs 16,6% w FY24). Wszystkie działania na rzecz równości i dobrostanu pracowników zostały ponownie docenione certyfikatem Great Place to Work® – w tegorocznym badaniu 67% osób potwierdziło, że IKEA Retail Polska to świetne miejsce pracy.

„To właśnie w wymagających czasach jeszcze wyraźniej stawiamy na to, co najważniejsze — naszych ludzi. Inwestowanie w nich pozostaje naszym priorytetem – ich rozwój, bezpieczeństwo i poczucie przynależności. W IKEA wierzymy, że sukces finansowy jest możliwy tylko wtedy, gdy idzie on w parze z troską o drugiego człowieka. Dzięki naszym pracownikom możemy dziś mówić o kolejnym roku stabilnego wzrostu” – dodaje Marina Dubakina.

Zrównoważony rozwój napędza wzrost IKEA

W minionym roku finansowym IKEA kontynuowała działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, pomagając klientom dokonywać bardziej odpowiedzialnych wyborów. W FY25 Polacy oddali do ponownego obiegu 7942 produktów w ramach usługi „Oddaj i Zyskaj” (w FY24 – 4,9 tys.), a w dziale „Okazje na Okrągło” sprzedano ponad 1,87 mln produktów z drugiego obiegu (w FY24 – 1,7 mln). Restauracje IKEA również odnotowały pozytywny trend – 44% sprzedanych dań stanowiły potrawy roślinne (vs 41% w FY24). Wynik ten pokazuje rosnącą popularność zrównoważonych wyborów żywieniowych wśród polskich konsumentów.

Działania na rzecz klimatu i efektywności energetycznej również przyniosły wymierne rezultaty w Polsce. Po uruchomieniu w roku finansowym 2025 inwestycji w Wysokiej oraz w Reczu, portfel Grupy Ingka w Polsce obejmuje łącznie 7 farm wiatrowych i 1 park solarny. W minionym roku IKEA wygenerowała w naszym kraju energię z odnawialnych źródeł na poziomie 652 GWh, wspierając globalne ambicje IKEA w zakresie neutralności klimatycznej.

Stabilny wzrost i zrównoważona przyszłość

Rok finansowy 2025 był dla IKEA Retail Polska okresem stabilnego wzrostu i skutecznych inwestycji w: ludzi, technologię i odpowiedzialne działania biznesowe. Firma konsekwentnie wzmacnia swoje omnichannelowe podejście, łącząc doświadczenia zakupowe online i offline. W minionym roku otwarto cztery nowe Studia Planowania i Zamówień, które wspierają klientów w projektowaniu wymarzonych wnętrz w dogodnej dla nich lokalizacji.

W kolejnych latach IKEA zamierza maksymalnie wykorzystać potencjał istniejących zasobów – sklepów, studiów planowania i centrów dystrybucji – tak, by oferować jeszcze bardziej dostępne, zrównoważone i przystępne cenowo rozwiązania. Firma podkreśla, że poprzez inwestowanie w ludzi, rozwój i planetę, pozostaje blisko potrzeb polskich konsumentów.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz