W trzecim kwartale br. skonsolidowane przychody Grupy WITTCHEN sięgnęły 119,8 mln zł i były o 4% wyższe niż w analogicznym okresie 2024 roku. Większej sprzedaży towarzyszył wzrost rentowności operacyjnej: zysk z działalności operacyjnej zwiększył się o 14% r/r, do 13,1 mln zł, a wynik EBITDA o 10% r/r do 21,3 mln zł. Wypracowany w minionym kwartale zysk netto wyniósł natomiast 8,9 mln zł (+2% r/r). Wyniki Grupy WITTCHEN za dziewięć miesięcy tego roku pozostawały pod wpływem słabszego pierwszego półrocza.
Do wzrostu przychodów w trzecim kwartale tego roku najbardziej przyczyniła się sprzedaż zagraniczna, która sięgnęła 26,1 mln zł (+12% r/r), podczas gdy sprzedaż na rynku krajowym wyniosła 93,6 mln zł (+2% r/r). Jednocześnie, systematycznie rośnie udział kanału e-commerce w przychodach – w minionym kwartale sprzedaż online odpowiadała za 54% łącznej sprzedaży (wobec 47% w analogicznym okresie 2024 roku).
Marża brutto na sprzedaży osiągnięta przez Grupę WITTCHEN w trzecim kwartale tego roku wyniosła 62,4% wobec 60,1% przed rokiem. Przełożyło się to pozytywnie na rentowność operacyjną – zysk z działalności operacyjnej przekroczył 13,1 mln zł (+14% r/r), a wynik EBITDA sięgnął 21,3 mln zł (+10% r/r). Skonsolidowany zysk netto wyniósł natomiast 8,9 mln zł (+2% r/r).
„Trzeci kwartał tego roku pozwolił na odwrócenie tendencji spadkowych obserwowanych w poprzednich okresach, zarówno pod względem sprzedaży, jak i rentowności operacyjnej. Przed nami jednak wciąż dużo pracy, aby poprawa wyników finansowych Grupy WITTCHEN przekształciła się w trwały trend” – komentuje Marcin Szyguła, dyrektor finansowy (CFO) Grupy WITTCHEN.
„Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami stopniowo zmieniamy nasz mix produktowy. Obecnie główną kategorię stanowią walizki, odpowiadające za około 50% sprzedaży. W tym segmencie panuje bardzo silna konkurencja cenowa, szczególnie ze strony azjatyckich platform handlowych. Chcemy skoncentrować się na grupach produktowych o wyższej marżowości i pracujemy m.in. nad wzmocnieniem linii wyrobów ze skóry. Jednocześnie musimy utrzymywać koszty w ryzach, dlatego m.in. optymalizujemy poziom zapasów” – zapowiada Marcin Szyguła.
Wartość zapasów Grupy WITTCHEN na koniec trzeciego kwartału tego roku wyniosła 129,1 mln zł i była o 8% niższa niż kwartał wcześniej, ale zarazem o 8% wyższa niż przed rokiem.
„Czwarty kwartał, szczególnie sezon przedświąteczny, to najważniejszy okres w naszej branży. Chcemy go dobrze wykorzystać budując wynik, ale również dalej zmniejszać poziom zapasów. Celem jest polepszenie cash flow i zmniejszenie zobowiązań, a jednocześnie uwolnienie przestrzeni na nowe kolekcje. Równolegle trwają przygotowania do rozbudowy naszego centrum logistycznego w Palmirach. Zakończenie tej inwestycji planujemy w 2027 roku. Pozwoli to również obniżyć koszty logistyki. Szacujemy, że inwestycja ta zwróci się w okresie około sześciu–siedmiu lat” – wskazuje dyrektor finansowy Grupy WITTCHEN.
Pomimo poprawy w trzecim kwartale, wyniki Grupy WITTCHEN narastająco za dziewięć miesięcy tego roku pozostawały pod wpływem słabszego pierwszego półrocza. Przychody ze sprzedaży od początku roku sięgnęły 325,7 mln zł (+1% r/r), wynik EBITDA wyniósł 50,6 mln zł (-13% r/r), zaś zysk netto 18,6 mln zł (-27% r/r).
Grupa Wittchen ma w portfolio ponad 100 salonów
Grupa WITTCHEN zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka WITTCHEN jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Wg stanu na koniec września 2025 roku, Grupa WITTCHEN prowadziła sprzedaż poprzez 8 własnych e-sklepów, 36 platform marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami WITTCHEN i WITTCHEN Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka WITTCHEN S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.