Galeria Copernicus to największe centrum handlowe w Toruniu – takie były zamierzenia i tak jest do dziś. W listopadzie 2005 roku galeria została otwarta dla klientów, oferując salony marek dotąd nieobecnych na toruńskim rynku. W 2015 roku Galeria Copernicus przeszła rozbudowę, w ramach której powiększono ją o kolejne 17 400 mkw. powierzchni przeznaczonej dla nowych marek modowych i sportowych. Obiekt nieustannie się rozwija.
Dwadzieścia lat temu na skrzyżowaniu ulic Żółkiewskiego i Apatora wmurowano kamień węgielny pod budowę pierwszej w Toruniu kompleksowej galerii handlowej. Galeria Copernicus stanęła więc na terenie o bogatej przeszłości – w tym miejscu przecinały się trakty prowadzące do wielu ważnych miejsc na mapie Torunia, a także zlokalizowane były Pomorskie Zakłady Wytwórcze Aparatury Niskiego Napięcia.
I choć w mieście działały już centra handlowe łączące funkcje hipermarketu z punktami usługowymi, to właśnie Galeria Copernicus jako pierwsza miała odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie mieszkańców na nowoczesną przestrzeń handlowo-rozrywkową. W listopadzie 2005 roku galeria otworzyła się dla klientów, z salonami marek w większości nieobecnych wówczas na toruńskim rynku i szybko stała się naturalnym liderem handlu w regionie.
Pierwszymi najemcami, z którymi podpisano umowy, był Media Markt i hipermarket Real, którego z czasem zastąpił Auchan. Do dzisiaj działa wiele sklepów, które pojawiły się 20 lat temu, jak: H&M, Patrizia Aryton, Empik, Douglas, Apart, Ryłko, Reserved czy Vision Express.
W 2015 roku, Galeria Copernicus przeszłą rozbudowę. Pojawiło się kolejne 17 400 mkw. powierzchni dla nowych marek modowych i sportowych, takich jak: Sinsay, Mohito, Ochnik, Hexeline, Guess, Decathlon czy 4F. W gronie nowych najemców pojawiły się wówczas sieciowe drogerie: Rossmann, Hebe oraz Sephora. Zmiany dotyczyły również strefy food court, w której debiutowały – McDonald’s, KFC, Subway i Costa Coffee. W ofercie centrum pojawił się też fitness club. Od grudnia 2022 roku Galeria Copernicus jest częścią grupy NEPI Rockcastle, jednej z największych firm zarządzających nieruchomościami na rynku europejskim.
Wciąż w fazie rozwoju
„Stale rozwijamy się. Dziś jesteśmy największym obiektem handlowym w Toruniu. Galeria Copernicus to obecnie aż 47 tys. mkw. powierzchni najmu, ponad 140 sklepów oraz blisko 1500 miejsc parkingowych” – mówi Ewa Machowska dyrektor Galerii Copernicus.
Rynek centrów handlowych w ciągu ostatnich 20 lat bardzo ewoluował, ale Galeria Copernicus niezmiennie podąża za tymi trendami i odpowiada na oczekiwania: ma centralną lokalizację, zróżnicowanych najemców, aktywną komunikację wydarzeń marketingowych z dużym naciskiem na media społecznościowe oraz wdrożoną aplikację lojalnościową SPOT.
Od lat centrum bierze również aktywny udział w życiu miasta, współpracując z lokalną społecznością i licznymi instytucjami, m.in. angażuje się we wspólne działania z Urzędem Miasta, lokalnymi klubami sportowymi, instytucjami kulturalnymi, a także stowarzyszeniami i radami osiedli. Dzieli się swoją przestrzenią, organizując akcje charytatywne, profilaktyki zdrowia oraz autorskie akcje prośrodowiskowe „Dobre Rzeczy”. Włącza się także w istotne projekty społeczne, jak program „Młodzież w Centrum” czy inicjatywa bokserki i olimpijki Anety Rygielskiej „Piękno w ruchu, boks dla każdego”.
Galeria Copernicus posiada też własną pasiekę, która była pierwszą w Toruniu założoną na terenie centrum handlowego. Dzięki opiece nad ulami i trosce o bioróżnorodności wokół centrum, co roku udaje się nam pozyskiwać ponad 100 kg miodu wielokwiatowego, który trafia do klientów w akcjach marketingowych oraz za pośrednictwem aplikacji SPOT.
W zgodzie z trendami
Galeria Copernicus przeszła niejedną metamorfozę i jeszcze z pewnością wiele wydarzy się, zarówno w obiekcie, jaki i wokół niego. Już zauważalny jest trend poszerzania powierzchni wynajmowanej przez najemców. Dla przykładu – w ostatnim czasie salon CCC powiększył swoją powierzchnię do 1000 mkw., a wkrótce w powiększonym formacie otworzy się perfumeria Douglas.
„Mamy plany rozbudowy. Liczymy, że w ramach inwestycji pojawią się nowe marki, dotychczas nieobecne w regionie. O szczegółach na pewno będziemy informować – mówi Ewa Machowska. – A tymczasem dziękujemy naszym klientom, najemcom, partnerom i współpracownikom za 20 lat wspólnej historii.
To ich zaufanie sprawia, że możemy rozwijać się nieustannie. Życzymy im wszystkim wielu przyjemnych chwil spędzonych w Galerii Copernicus, inspirujących doświadczeń, udanych zakupów oraz mnóstwa okazji do odkrywania nowości i korzystania z wyjątkowych wydarzeń, które przygotowujemy, a także satysfakcji ze współpracy z nami” – dodaje dyrektor obiektu.
Urodzinowe atrakcje
Świętowanie dwudziestych urodzin w Galerii Copernicus trwa, a kumulacja obchodów jubileuszu zaplanowana jest na ten weekend – zakupom będą więc towarzyszyć niespodzianki, rabaty i prezenty.
29 listopada, odbędzie się specjalna akcja z nagrodami. Warunkiem udziału jest zrobienie zakupów za minimum 200 zł. Ponadto najemcy galerii przygotowali dla klientów mnóstwo rabatów i specjalnych ofert związanych z urodzinami oraz Black Week.