Ruszyła budowa OTO Park LUBIN, jednego z największych parków handlowych na Dolnym Śląsku. Inwestycja prowadzona wspólnie przez Acteeum Central Europe oraz Falcon Investment Management, o powierzchni 15 000 mkw. GLA, jest kluczowa dla regionu i wyróżnia się na tle dolnośląskiego rynku handlowego wyjątkowym, proekologicznym podejściem, czego dowodem jest rozpoczęcie procedury nadzorowanej przez niezależnych asesorów, prowadzącej do uzyskania międzynarodowego certyfikatu BREEAM Excellent.
1 grudnia 2025 roku, odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego, która oficjalnie zainaugurowała prace budowlane kompleksu.
W ceremonii udział wzięli przedstawiciele Inwestorów, Wykonawcy (TRASKO INVEST), a także władz lokalnych, w tym Marcin Owczarek, wiceprzewodniczący Rady Powiatu Lubińskiego. Wmurowano Akt Erekcyjny, pieczętując tym samym rozpoczęcie budowy. OTO Park Lubin o powierzchni 15 000 mkw. GLA będzie jednym z największych i najnowocześniejszych parków handlowych w regionie, z parkingiem na blisko 400 aut.
OTO Park Lubin zaoferuje mieszkańcom regionu 30 sklepów znanych i lubianych marek. Wśród kluczowych, potwierdzonych już najemców, którzy otworzą swoje salony w nowym parku handlowym, znaleźli się m.in.: Biedronka, TEDI, ACTION, ROSSMANN, PEPCO, HEBE, MEDIA EXPERT, SINSAY, MAXI ZOO i MARTES SPORT.
Dodatkowym, strategicznym atutem obiektu będzie restauracja w formacie drive-thru. Marka, która otworzy swój lokal, pozostaje na razie tajemnicą, ale z pewnością wzbogaci ofertę gastronomiczną.
Nowy kompleks wypełni tzw. „białą plamę” na handlowej mapie Lubina, stanowiąc pierwszą nowoczesną placówkę handlową w zachodniej części miasta. To istotnie podniesie jakość życia i wygodę mieszkańców, eliminując konieczność długich dojazdów. Obiekt ma służyć 130 000 klientów mieszkających w promieniu 30 minut dojazdu.
„Nowy kompleks wypełni tzw. 'białą plamę’ na handlowej mapie Lubina, stanowiąc pierwszą nowoczesną placówkę handlową w zachodniej części miasta. To istotnie podniesie jakość życia i wygodę mieszkańców, eliminując konieczność długich dojazdów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tempa komercjalizacji i zaangażowania, jakie obserwujemy w tym projekcie. Obecność kluczowych najemców, jak Biedronka, Media Expert czy Pepco potwierdza, że Lubin oczekuje tego typu nowoczesnej powierzchni handlowe” – powiedział Piotr Piechocki, Dyrektor Zarządzający z Falcon Investment Management.
Gwarancja Jakości i Zrównoważonego Rozwoju (BREEAM Excellent)
OTO Park Lubin jest projektowany z myślą o uzyskaniu prestiżowego, globalnego Certyfikatu BREEAM na poziomie Excellent, co stawia go w czołówce najbardziej zrównoważonych parków handlowych w Polsce.
„Certyfikat BREEAM Excellent to dla nas zobowiązanie do najwyższej jakości i trwałości. Oznacza, że OTO LUBIN, od etapu projektowania spełnia rygorystyczne kryteria zrównoważonego rozwoju, wydajności energetycznej oraz wpływu na komfort użytkowników. Aby to osiągnąć, musimy zastosować szereg innowacyjnych rozwiązań, które są ponad standard rynkowy.
Wdrażamy m.in. panele fotowoltaiczne na dachu do produkcji własnej energii, stacje ładowania samochodów elektrycznych dla naszych klientów oraz systemy, które pozwolą nam ograniczyć zużycie wody aż o około 60% w stosunku do standardowych instalacji. Chcemy wykonać obiekt spełniający najwyższe wymagania ekologiczne, przyjazny dla ludzi i przyjazny dla środowiska” – powiedział Tomasz Szewczyk, Prezes Zarządu Acteeum Central Europe.
OTO PARK LUBIN, czyli OTO, jak można budować ekologicznie
- Gospodarka Wodna: Dzięki doborowi komponentów sanitarnych o niskich wypływach, szacuje się ograniczenie zużycia wody o około 60% w stosunku do standardowych instalacji.
- Drewno wykorzystane na budowie sprawdzane jest pod kątem legalności pochodzenia i pozyskane w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem.
- Retencja i Powierzchnie Biologicznie Czynne: W celu minimalizacji wpływu na środowisko, przewidziano budowę szczelnego zbiornika retencyjnego o dużej pojemności (2330,5 m³), a także wykonanie możliwie dużych obszarów zielonych umożliwiających naturalne wsiąkanie wód opadowych. Zbiornik betonowy o poj. 20 m³ będzie magazynował deszczówkę do podlewania zieleni.
- Infrastruktura E-mobilności: Na terenie kompleksu zostaną zamontowane ładowarki do samochodów elektrycznych.
- Mała Architektura: Dla komfortu użytkowników, wykonane zostaną zadaszone wiaty na rowery wraz ze stacją naprawy rowerów, a także nowoczesne siedziska ze stołami, ławki z koszami, kosze do segregacji, donice z nasadzeniami oraz słupki do ładowania USB-C.
- Dach Gotowy na OZE: Dach obiektu został przygotowany pod przyszły montaż paneli fotowoltaicznych, co umożliwi szybką instalację i produkcję czystej energii.
Falcon Investment Management to prężnie rozwijający się fundusz na rynku nieruchomości komercyjnych w segmencie Retail Parków. Aktualnie realizuje szereg projektów z partnerami zewnętrznymi oraz kilka projektów własnych. Rozwój Falcon Investment Management w najbliższych latach oparty będzie o zakup działających obiektów, współpracę z partnerami zewnętrznymi, jak i prowadzenie własnej działalności inwestycyjno-deweloperskiej, mając na celu budowę ogólnopolskiego, stabilnego portfolio parków handlowych pod marką OTO Park.
Acteeum Group to międzynarodowa firma działająca na rynku nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych. Acteeum kompleksowo obsługuje cały proces deweloperski, począwszy od identyfikacji odpowiednich gruntów pod zabudowę, poprzez etapy projektowania, budowy i komercjalizacji, aż po zarządzanie i sprzedaż obiektów. Firma od wielu lat współpracuje z dużymi partnerami instytucjonalnymi, w tym CBRE Global Investors, Immofinanz, NepiRockcastle, BPI, Equilis, BIG Shopping Centers, Falcon Investment Management, a także inwestorami prywatnymi.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i doskonałej znajomości rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce, Acteeum zdobyło pozycję lidera w budowie centrów handlowych, w szczególności parków handlowych w formacie „Power Center”. Pozycję Acteeum na rynku potwierdzają zrealizowane w ostatnich latach duże projekty deweloperskie, w szczególności ponad 400.000 mkw. GLA obiektów handlowych obejmujących ponad 800 sklepów i lokali usługowych oraz ponad 40.000 mkw. PUM projektów mieszkaniowych obejmujących ponad 800 lokali mieszkalnych w największych aglomeracjach Polski.