MediaMarkt znalazł się wśród laureatów 19. polskiej edycji rankingu Superbrands 2025, wyróżniającego najsilniejsze marki konsumenckie na rynku. Wyniki tegorocznej edycji zostały ogłoszone podczas uroczystej gali, w trakcie której przedstawiciele nagrodzonych marek odebrali statuetki.
Tegoroczna, 19. edycja Superbrands w Polsce odbywała się pod hasłem „Dziedzictwo i Przyszłość”.
„Znalezienie się w gronie laureatów Superbrands to dla nas ogromne wyróżnienie, bo stoi za nim głos polskich konsumentów. Od lat konsekwentnie inwestujemy w rozwój oferty omnichannel, nowoczesne formaty sprzedaży i jak najlepsze doświadczenie zakupowe. Zarówno online, jak i w naszych sklepach stacjonarnych. Ten tytuł pokazuje, że obrany kierunek jest właściwy, a marka MediaMarkt ma silne fundamenty, by dalej się rozwijać i odpowiadać na potrzeby klientów przyszłości.
Jesteśmy obecni na polskim rynku od 27 lat i przez ten czas nasze sklepy stały się dla wielu osób pierwszym miejscem kontaktu z nowymi technologiami. Niejedno pokolenie wychowało się na naszych produktach: od pierwszych komputerów, sprzętu RTV i AGD, aż po współczesne, inteligentne rozwiązania dla domu. To doświadczenie i zaufanie, jakim obdarzają nas klienci, są naszym prawdziwym dziedzictwem i jednocześnie najlepszą motywacją, aby patrzeć w przyszłość z odwagą” – mówi Maciej Dolega, rzecznik prasowy MediaMarkt Polska
Metodologia rankingu Superbrands 2025
Proces wyłaniania laureatów składał się z dwóch etapów:
- w pierwszym przeprowadzono ogólnopolski sondaż według nowej metodologii opracowanej przez prof. Dominikę Maison. Badanie CAWI objęło 6 tysięcy dorosłych Polaków, którzy oceniali ponad 3 tysiące marek w 100 kategoriach produktów i usług;
- w drugim etapie Rada Marek złożona z ekspertów z obszarów marketingu, brandingu, strategii, reklamy i PR obradowała nad wskazanymi przez respondentów markami.
MediaMarkt w gronie laureatów Superbrands 2025
Obecność MediaMarkt w rankingu Superbrands potwierdza silną pozycję naszej marki na polskim rynku, rozpoznawalność wśród konsumentów oraz zaufanie budowane dzięki szerokiej ofercie produktów, wysokiemu standardowi obsługi oraz konsekwentnej strategii rozwoju. W imieniu MediaMarkt Polska nagrodę odebrał prezes zarządu Marcin Rosati.
MediaMarktSaturn Retail Group jest obecne na 11 rynkach
MediaMarktSaturn Retail Group jest wiodącą europejską firmą zajmującą się sprzedażą detaliczną elektroniki użytkowej i powiązanych usług. W ramach strategicznej reorganizacji firma przekształca się z klasycznego sprzedawcy produktów w zorientowaną na rozwiązania platformę omnichannel, która integruje tematy klienta i zrównoważonego rozwoju we wszystkich swoich działaniach biznesowych. MediaMarktSaturn używa terminu „Experience Electronics”, aby opisać swoje repozycjonowanie, a jednocześnie zakres usług, które oferuje swoim klientom. Dzięki swojemu portfolio formatów i marek, jako lider branży elektroniki konsumenckiej koncentruje się na doświadczeniu klienta i osobistym doradztwie.
Firma obejmuje marki MediaMarkt i Saturn, które kompleksowo łączą około 1000 sklepów stacjonarnych w 11 krajach europejskich z platformami sprzedaży online, zajmując pozycję rynkową 1 lub 2 w dziewięciu krajach europejskich. Portfolio uzupełniają marki własne PEAQ, KOENIC, ISY i ok. MediaMarktSaturn zatrudnia około 50 000 osób i jest w większości własnością CECONOMY AG. Sprzedaż firmy wyniosła około 22,3 mld EUR w roku podatkowym 2023/24, przy czym sprzedaż internetowa stanowiła około jednej czwartej tej kwoty. Dzięki około 2 miliardom kontaktów z klientami rocznie we wszystkich kanałach, sprzedawca elektroniki ma ogromny zasięg.
MediaMarkt Polska obsługuje klientów od 1998 roku. MediaMarkt trzykrotnie otrzymał tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi – w 2023, 2024 i 2025 roku. Nagrody zostały przyznane w wyniku badania konsumentów, którzy wysoko ocenili jakość obsługi w sklepach marki. MediaMarkt jest również laureatem nagrody Srebrny Laur Konsumenta 2025, nagrody Debiut Retail 2024 OLX za usługę napraw pogwarancyjnych oraz Tech Awards w kategorii Innowacje za usługę Dostawa w 90 minut.