Maxi Zoo planuje, że do końca tego roku będzie mieć w Polsce ponad 115 sklepów

Pomysł na biznes zrodził się w głowie Torstena Toellera pod koniec 1980 roku podczas podróży po Stanach Zjednoczonych, kiedy zwrócił uwagę na sklep Super Pet. Obiekt zainspirował go tak mocno, że postanowił stworzyć specjalne miejsce z bogatym asortymentem, w którym każdy opiekun będzie mógł kompleksowo wyposażyć swojego pupila.

Najpierw podzielił się tą ideą ze swoim ówczesnym szefem. Niestety on nie podzielał entuzjazmu Torstena, który jednak postawił na swoim i 18 stycznia 1990 roku w Erkelenz w Nadrenii Północnej-Westfalii otworzył pierwszy sklep o nazwie Fressnapf.

Pomimo początkowych problemów i braku zainteresowania ze strony klientów, przedsiębiorca podwoił asortyment i obniżył ceny. To okazało się kluczowym ruchem, a marka Fressnapf zaczęła rosnąć w siłę.

Ekspansja była tylko kwestią czasu?

W 1992 roku, niedługo po otworzeniu pierwszego sklepu, sieć postawiła na franczyzę. Ten odważny ruch był istotny z biznesowego punktu widzenia. Franczyza pozwoliła marce na dynamiczny rozrost, a na przestrzeni dekady w Niemczech powstało kilkaset nowych obiektów. Zwieńczeniem było twarcie w 2009 roku swojego tysięcznego obiektu w Monachium. Wtedy też Fressnapf weszło w sektor sprzedaży online i uruchomiło w Niemczech sklep internetowy.

Zarządzanie tak rozległą siecią wymaga wyjątkowego podejścia. Pomimo tego, że firma od początku stawiała na otwieranie własnych oraz franczyzowych punktów, podczas swojego dynamicznego rozrostu podejmowała decyzje o przejmowaniu innych sieci. Tak było m.in. w Danii, gdzie Fressnapf przejęło sklepy PetGo oraz Petworld przekształcając je w Maxi Zoo Denmark.

Torsten Toeller, dziś jeden z czołowych niemieckich przedsiębiorców, od samego początku chciał stworzyć miejsce, które będzie inne niż wszystkie. Sklepy Fressnapf/Maxi Zoo cechuje duża powierzchnia, która umożliwia klientom wygodne robienie zakupów. Placówki są także otwarte dla pupili, których komfort zawsze był dla Torstena najwyższym z priorytetów.

Dzięki temu marka nie zdecydowała się na wprowadzenie do stałej oferty zwierząt. Wyjątkiem są sklepy XXL, które posiadają powierzchnię co najmniej 2,5 tys. m kw. Gwarantują zwierzętom komfortową przestrzeń życiową, która zbliżona jest do tej w naturze. Pozwala to zachować najwyższe standardy opieki. Wspomniane sklepy XXL funkcjonują w tym momencie w innych europejskich krajach grupy Fressnapf. Dziś firma posiada prawie 2000 sklepów w 11 krajach całej Europy i jest największym dostawcą produktów dla zwierząt tego kontynentu.

Fressnapf w Polsce

W 2012 roku sieć Fressnapf pojawiła się w Polsce pod nazwą Maxi Zoo i w ciągu dekady stała się jedną z najważniejszych marek na rynku zoologicznym. Obecnie posiada 104 placówki w całym kraju i stale otwiera nowe sklepy. Nie zamierza rezygnować z ekspansji w kolejnych latach.

„Od początku postawiliśmy na mocny, dynamiczny rozwój, a z roku na rok ustawialiśmy poprzeczkę coraz wyżej. Rozwijaliśmy się i stale zwiększaliśmy liczbę sklepów. W zaledwie dekadę staliśmy się polskim liderem sklepów dla zwierząt i jednocześnie znaleźliśmy się w czołówce całej sieci Fressnapf. Kamieniem milowym było uruchomienie sklepu internetowego, które miało miejsce w 2019 roku – mówi Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo.

Maxi Zoo Polska to marka, która w krótkim czasie zdobyła sobie sympatię konsumentów i wyrosła na lidera rynku dla zwierząt. Do końca 2023 roku planuje rozszerzyć swoją sieć do ponad 115 sklepów, co jeszcze bardziej umocni jej pozycję w strukturze Fressnapf.

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką.

Aktualnie spółka posiada 104 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami.

Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2023-2024″, nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022″ oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku” i „Promocja Roku”, które zostały przyznane w plebiscytach BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.  

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz