Apsys: Focus Park z nową kampanią wizerunkową

Zarządzane przez Apsys Polska Centrum Handlowe Focus Park w Rybniku postanowiło przypomnieć historię miejsca, w którym działa od 2007 roku. O browarze, który istniał w sercu miasta od XIX wieku w niezwykły sposób opowiadają mieszkańcy Rybnika i osobowości medialne. Kampanii patronuje prezydent miasta.
Działalność Apsys Polska to nie tylko nowe inwestycje, ale także szyte na miarę aktywności i projekty
zgodne z misją firmy: „Zmieniamy miasta na lepsze, tworząc wyjątkowe miejsca, dzięki którym życie
wszystkich staje się piękniejsze”. To przede wszystkim szacunek do tradycji i historii miejsca. Od otwarcia w 2007 roku, centrum handlowe Focus Park w Rybniku na stałe wrosło w miejską tkankę. Dzisiaj, to miejsce zakupów i spotkań, które sięga do swoich przemysłowych korzeni i wzmacnia więzi ze społecznością lokalną.
Skupieni na lokalności
Focus Park przypomina o przemysłowej historii pokoleń rybniczan. Celem długofalowej kampanii #RYBNICZANIE jest powiązanie Focus Park z industrialnym dziedzictwem Rybnika, zaangażowanie lokalnej społeczności oraz pogłębienie więzi centrum handlowego z mieszkańcami, Miastem i instytucjami, dając im poczucie lokalnej dumy.
„Rybnik jest miastem pełnym przemysłowych historii. Razem z mieszkańcami – potomkami browarników, górników, energetyków oraz we współpracy z lokalnymi instytucjami wsłuchujemy się w zapomniane historie i pozwalamy im wybrzmieć z jednego z dawnych ośrodków lokalnego przemysłu, rybnickiego browaru” – wyjaśnia Sonia Kostecka, dyrektorka Focus Park Rybnik.
Oryginalna kampania zakończona muralem
Teaserem kampanii była odważna kreacja: „Gdzie na browar, rybniczanie?” – sonda uliczna, której twarzą został Mateusz Banaszkiewicz, rybniczanin znany z Kabaretu Młodych Panów. Dzięki oryginalnej formie, która zaintrygowała mieszkańców i skłoniła do interakcji, do Focus Park zgłosiły się dziesiątki mieszkańców, którzy dzielą się swoimi wspomnieniami i pamiątkami z rybnickiego browaru.
Kampanii, którą spajają hasztag “#RYBNICZANIE” oraz dedykowane logo, towarzyszą także: kampania outdoorowa, intensywne działania w mediach społecznościowych (w tym m.in. utworzenie grupy #Rybniczanie), dedykowany landing page, regularne spotkania ze znanymi mieszkańcami Rybnika, a także wycieczki po mieście z przewodnikiem. Działania te zostały dobrane w taki sposób, aby dotrzeć do jak największej i zróżnicowanej grupy odbiorców.
Zwieńczeniem kampanii będzie mural, który powstanie na jednej ze ścian śródmiejskich kamienic jesienią tego roku.
Z Galerią Rybnickiego Browaru
We współpracy z rybnickimi pasjonatami browarnictwa i muzeum miejskim, na terenie Focus Park, powstała Galeria Rybnickiego Browaru, na której można zobaczyć historyczne zdjęcia oraz eksponaty liczące ponad 100 lat.
Z entuzjastycznym odzewem
„Na początku maja Focus Park zainicjował kampanię w oparciu o swoje przemysłowe dziedzictwo i już teraz wiemy, że to była dobra decyzja, ponieważ kampania spotkała się z ogromnym zaangażowaniem mieszkańców. Focus Park to nie tylko najpopularniejsza galeria w mieście z dobrą ofertą, którą codziennie odwiedzają tysiące klientów, ale to także miejsce skupione na budowaniu bliskich relacji z mieszkańcami, czego dowodem jest kampania #Rybniczanie.
Nigdy wcześniej nie spotkaliśmy się z takim entuzjazmem rybniczan i rybniczanek. Połączyła nas misja, aby przywrócić i zachować dla przyszłych pokoleń wspomnienia związane z miejscowym browarem. A ten zakład zawsze łączył rybniczan, którzy mijali go w drodze na rynek czy do urzędu miasta. W podobnym sensie, jak dziś łączy rybniczan Focus Park” – mówi Olga Rutowicz, kierowniczka marketingu Focus Park.
Focus Park jest własnością Union Investment Real Estate. Centrum handlowym zarządza Apsys Polska
S.A.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter