Hebe kontynuuje ekspansję u południowych sąsiadów

Sieć Hebe zakończyła rok 2024 otwarciem drugiego sklepu Hebe na Słowacji. Zlokalizowany jest w centrum handlowym Eperia w Prešovie. To ważny krok dla międzynarodowego rozwoju Hebe.
Sieć Hebe zadebiutowała 17 października na rynku słowackim i otworzyło swój pierwszy sklep w prestiżowym centrum handlowym Eurovea w sercu Bratysławy.
Hebe otwiera też swoje placówki w Czechach. W listopadzie sieć uruchomiła swój trzeci sklep w tym kraju. Jest to druga lokalizacja w Pradze i mieści się w centrum handlowym Arkády Pankrác.
Poprzednie dwie drogerie Hebe zostały otwarte w grudniu 2023 r. Pierwsza z nich została otwarta w Galerii Harfa w Pradze, zaś druga mieści się w centrum handlowym Westfield Černý Most.
Sieć planuje otwarcie kolejnej placówki w Ostrawie.
Nowe sklepy w Polsce
3 stycznia 2025 otwarty został sklep Hebe zlokalizowany przy ul. Prostej 2 w Vendo Park w Kostrzynie nad Odrą. Odwiedzający mogą liczyć na szeroki wybór produktów oraz atrakcyjne promocje i specjalne, limitowane oferty.
W grudniu zaś sieć otworzyła placówkę Hebe zlokalizowaną przy ul. Gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” 28 w Galerii Bursztynowej w Ostrołęce.
29 listopada został otwarta drogeria Hebe zlokalizowana przy ul. Gdańskiej 108 w Parku Handlowym w Gnieźnie. Dzień wcześniej, 28 listopada, został zaś otwarty sklep w Vendo Park przy ul. Polickiej 11 w Szczecinie. To już kolejna lokalizacja Hebe w tym mieście.
Plany dalszej ekspansji
Hebe będzie w dalszym ciągu skupiać swoją strategię rozwoju na kanale e-commerce, który jest jednocześnie podstawą jego internacjonalizacji. Rozwój sieci sklepów w Polsce zakładał otwarcie w ciągu całego roku ok. 30 nowych lokalizacji.
Hebe zwiększyło sprzedaż o 20,6% w okresie 9 miesięcy (w walucie lokalnej), przy LFL na poziomie 11%. W euro, sprzedaż osiągnęła 422 mln, 28,3% powyżej 9M 23. W III kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 18,3%, rejestrując LFL na poziomie 8,5%. W euro sprzedaż wyniosła 150 mln, o 24,4% więcej niż w III kwartale.
Marka w dalszym ciągu radził sobie dobrze, zarówno w sklepie, jak i w e-commerce, co jest kluczowym czynnikiem wzrostu i stanowi ok. 19% całkowitej sprzedaży.
EBITDA wzrosła o 31,2% (+23,4% w walucie lokalnej), a odpowiednia marża wzrosła do 8,3% (8,2% w 9M 23). Hebe otworzyło 27 sklepów na rynku polskim, kończąc okres z liczbą 368 sklepów w Polsce i dwoma w Czechach.
Jeromino Martins rozwija sieć Hebe
Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja jest właścicielem sieci drogerii Hebe rozwijanych w Polsce od 2011 r. w ramach projektu biznesowego Grupy Jeronimo Martins w Polsce. Koncepcja drogerii opiera się na połączeniu wysokiej jakości obsługi z ofertą produktów zawsze w niskiej cenie. Unikalny wystrój wnętrza, spójna wizualizacja i komfort zakupów są jednym z czynników wyróżniających Hebe. W kolejnych latach JMDiF planuje dalszy rozwój w oparciu o dotychczasowe doświadczenia z rynku drogeryjnego i farmaceutycznego.
Hebe to sieć oferująca starannie wyselekcjonowany, różnorodny asortyment oraz produkty dostępne na wyłączność, m.in. marek Gosh, Hean czy Karl Lagerfeld. Hebe posiada bogatą ofertę kosmetyków naturalnych, koreańskich, dermo oraz profesjonalnych, a także szeroki wybór wysokiej jakości produktów do makijażu i akcesoriów, m.in. Hebe Professional.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter