Primark zwiększa ekspansję w Polsce
Międzynarodowy detalista planuje otwarcia dwóch nowych sklepów – w Łodzi i Wrocławiu, dzięki czemu do końca 2023 r. liczba salonów marki w Polsce wzrośnie do co najmniej sześciu.
Primark ogłosił plany związane z otwarciem dwóch nowych sklepów w Polsce. Dla detalisty jest to kolejny przełomowy krok w nieustającej ekspansji w Europie oraz Stanach Zjednoczonych.
Otwarcie nowych sklepów, zlokalizowanych w galerii handlowej Magnolia Park we Wrocławiu oraz w Manufakturze w Łodzi zaplanowano na koniec 2023 r. Dołączą one do ogłoszonych wcześniej salonów w Krakowie i Katowicach, zwiększając tym samym liczbę zapowiedzianych otwarć sklepów Primark w Polsce do czterech.
Primark zachwycony reakcją klientów
Sukces poprzednich otwarć, po wejściu sieci na polski rynek w 2020 r., pokazał, że unikalna formuła Primark, a w tym moda, artykuły gospodarstwa domowego oraz kosmetyki w korzystnych, niskich cenach trafiają w gusta polskich klientów.
– Wiemy, że mamy wielu fanów Primark w Polsce od momentu, kiedy otworzyliśmy sklep w Warszawie w 2020 r. i byliśmy zachwyceni reakcją klientów na otwarcie naszego sklepu w Poznaniu w zeszłym roku. Nowe umowy najmu stanowią ważne uzupełnienie naszego portfolio i cieszymy się, że będziemy mogli dalej się rozwijać i oferować unikalną ofertę Primark jeszcze większej liczbie klientów.- mówi Maciej Podwojski, Lead w Primark na Polskę, Słowenię oraz Czech.
Dalszy rozwój w regionie CEE
Nowe umowy odzwierciedlają plany rozwoju firmy na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Primark niedawno potwierdził wejście na rynek rumuński, ogłaszając otwarcie nowego sklepu w Bukareszcie, które planowane jest jeszcze w tym roku. Ponadto, detalista zapowiedział także otwarcie pierwszego sklepu na Słowacji, w Bratysławie, na początku 2023 r., a kraj ten będzie 16. rynkiem działalności marki.
Po udanym otwarciu 15 salonów w ostatnim roku finansowym, dalszy rozwój portfolio sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej stanowi element nieustannej szerszej ekspansji grupy Primark. W ubiegłym roku firma ogłosiła plany przyspieszenia jej tempa na rynku amerykańskim, bazując na wysokich obrotach i rosnącej świadomości marki, z zamiarem osiągnięcia poziomu około 60 sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat. Primark zamierza również wzmocnić swoją obecność we Francji, Włoszech i na Półwyspie Iberyjskim, aby w ciągu pięciu lat zwiększyć łączną liczbę sklepów sieci do 530.
400 sklepów w 14 krajach
Primark to międzynarodowy detalista, oferujący klientom najnowsze trendy w modzie, a także kosmetyki i artykuły wyposażenia domu w korzystnych cenach. Firma powstała w 1969 r. w Irlandii pod nazwą Penneys, a obecnie posiada ponad 400 sklepów w 14 krajach w Europie i Ameryce Północnej i zatrudnia ponad 70.000 osób. Primark chce, by odzież produkowana w bardziej zrównoważony sposób była dostępna dla każdego i skupia się na przedłużaniu trwałości ubrań, ochronie życia na Ziemi i poprawie życia ludzi tworzących produkty marki. W ramach tych działań, firma ogłosiła szereg zobowiązań, które zamierza zrealizować do 2030 r. Obejmują one wytwarzanie wszystkich ubrań marki z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w sposób bardziej zrównoważony, projektowanie odzieży w sposób umożliwiający jej późniejszy recykling, zmniejszenie śladu węglowego o połowę w całym łańcuchu wartości, rezygnację z wyrobów plastikowych jednorazowego użytku oraz dążenie do zapewnienia pracownikom łańcucha dostaw godziwej płacy. Więcej na temat zobowiązań Primark oraz dodatkowe informacje znaleźć można tutaj.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter