Marki Quiosque i Laurella mają nowego właściciela

19 lutego 2025 roku Grupa Kapitałowa IMMOBILE S.A. z siedzibą w Bydgoszczy oraz spółka zależna Dlako zawarły umowę sprzedaży wszystkich swoich akcji PBH S.A.- właściciela marek m.in. Quiosque i Laurella. Oznacza to wycofanie się GK Immobile z segmentu modowego.
Grupa Kapitałowa IMMOBILE i Dlako Sp. z o.o. zawarły umowę sprzedaży akcji w wysokości 100.000,00 zł. Spółka sprzedała należące do niej 170 tys. sztuk akcji PBH o wartości księgowej 99,45 mln zł za cenę łącznie 76,2 tys. zł.
Ponadto Grupa Kapitałowa IMMOBILE sprzedała też wierzytelności wobec PBH S.A. i jej spółki zależnej AKARDO S.A. o łącznej wartości księgowej około 41,7 mln zł za kwotę 8,1 mln zł. Nabywcy uregulowali całą należność w dniu zawarcia umowy.
Transakcje te oznaczają wyjście spółki GK Immobile z segmentu modowego.
„Zarząd Emitenta w związku z zaprzestaniem prowadzenia segmentu modowego w ramach grupy kapitałowej w wyniku powyższej transakcji, podejmie w najbliższym czasie stosowną decyzję w sprawie odpisu aktualizacyjnego mającego wpływ na wynik Emitenta w sprawozdaniu finansowym za 2024 r.” – napisano w komunikacie firmy.
Nie została podana nazwa firmy, która przejęła PBH S.A., a tym samym nowego właściciela marek Quiosque i Laurella.
Grupa Kapitałowa IMMOBILE to konglomerat spółek, notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od 2007 roku. Oprócz branży odzieżowej, Grupa działa obecnie w takich segmentach rynku jak przemysł, budownictwo przemysłowe, automatyka i elektroenergetyka, developing oraz hotelarstwo. Działalność w takiej strukturze, jest dla niej sposobem na stabilny rozwój w trudnym otoczeniu gospodarczym.
Quiosque jest znaną marką odzieżową dla kobiet, obecną na rynku od blisko 30 lat. Jest jedną z największych firm odzieżowych w Polsce, pod względem liczby sklepów. Obecnie sieć sprzedaży to ponad 109 salonów w całym kraju, zlokalizowanych zarówno w mniejszych, jak i największych miastach Polski. Salony Quiosque obecne są w galeriach handlowych i przy głównych ulicach miast. Marka posiada też prężnie działający kanał e-commerce. Miesięcznie sklepy stacjonarne Quiosque odwiedza milion klientek, a sklep on-line prawie 0,5 mln osób. Marka kieruje ofertę do kobiet w wieku 35+.
Grupa Kapitałowa IMMOBILE przejęła markę Laurella w 2023 roku. Innowacyjna marka, dedykowana wyjątkowym kobietom, wyróżniająca się nie tylko autorskimi printami, bogatą gamą kolorystyczną i różnorodnością użytych materiałów, lecz także tworzeniem wyjątkowej społeczności klientek z różnych zakątków świata.
Laurella zdobyła ogromne uznanie wśród swojej społeczności, która ceni firmę za jakość, styl i transparentność komunikacji marki. Tworzy odzież z pasją, śmiało eksperymentując ze wzorami, krojami i kolorami, aby dostarczać klientkom wyjątkowe kreacje. Stawia na indywidualność, dlatego kolekcje są produkowane w ograniczonych ilościach, zapewniając wyjątkowość każdego modelu.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter