Grupa Black Red White ma nowego właściciela

W lipcu 2022 r. Grupa XXXLutz nabyła 50% udziałów w Grupie BRW. Grupa XXXLutz nabywa teraz pozostałe 50%, tworząc podstawę dla pozytywnej przyszłości Grupy BRW. Z zastrzeżeniem zgody organów ochrony konkurencji, stanowi to podstawę do międzynarodowego rozwoju w ramach Grupy XXXLutz, która jest jednym z trzech największych sprzedawców detalicznych mebli na świecie.

Partnerstwo, które zostało obecnie sfinalizowane przez Grupę XXXLutz, pozwoli na wykorzystanie wielu synergii. Wszyscy klienci z branży meblowej w Polsce skorzystają z większego wyboru, szybszej dostępności, a przede wszystkim jeszcze lepszych cen.

Grupa Black Red White posiada 82 sklepy własne (w tym 78 w Polsce), sieć około 300 partnerów handlowych (w Polsce) i zatrudnia ponad 5000 osób. Grupa BRW eksportuje własne produkty do ponad 30 krajów na całym świecie.

Grupa Black Red White będzie nadal działać w oparciu o niezależne zarządzanie, a w szczególności będzie prowadzić spółki produkujące meble w sposób niezależny i autonomiczny. Strony uzgodniły, że nie będą ujawniać szczegółów umowy. Nabycie udziałów podlega zatwierdzeniu przez odpowiednie organy ochrony konkurencji.

„Jesteśmy przekonani, że członkostwo w Grupie XXXLutz oferuje najlepsze warunki dla przyszłego rozwoju z wyraźnymi możliwościami wzrostu, zwłaszcza w trudnym otoczeniu konkurencyjnym. Konkurencyjne środowisko, zwłaszcza w internetowym handlu detalicznym meblami, wymaga nie tylko wysokich inwestycji, ale także silnego partnerstwa.

Dzięki obecności w całej Europie, sile ekonomicznej i silnemu doświadczeniu w zakresie omnichannel, Grupa XXXLutz jest predestynowana do odgrywania znaczącej roli na rynku meblarskim w przyszłości” – podkreśla Mariusz Sośnierz, Prezes (CEO) Grupy BRW.

„Z niecierpliwością czekamy na powitanie naszych nowych kolegów w Polsce. Wspólnie przeciwstawimy się rosnącemu handlowi internetowemu i trudnym warunkom ekonomicznym w naszej branży. Mocno wierzymy w handel stacjonarny w połączeniu z silnym sklepem internetowym.

Klienci lubią uzyskiwać informacje online, ale ostatecznie chcą uzyskać poradę od ekspertów w salonie meblowym oraz przetestować i poczuć meble i wyposażenie, zwłaszcza przy większych zakupach. Dzięki naszemu doświadczeniu będziemy mogli wesprzeć naszych kolegów w Polsce i pomóc im zaoferować klientom w Polsce jeszcze większy wybór i jeszcze lepsze ceny” – mówi Thomas Saliger, rzecznik prasowy Grupy XXXLutz.

„Ponadto, zakłady produkcyjne BRW skorzystają z silnej obecności Grupy XXXLutz zarówno w stacjonarnym, jak i internetowym handlu detalicznym w 14 krajach europejskich. Oznacza to zabezpieczenie wielu rynków zbytu i możliwość wykorzystania nowego potencjału, który XXXLutz Group oferuje w całej Europie” – podsumowuje Thomas Saliger.

Obecna na 14. rynkach

XXXLutz obchodzi 80. rocznicę powstania w 2025 r. W ciągu 80 lat istnienia stale się rozwijał i jest obecnie jednym z trzech największych sprzedawców mebli na świecie z ponad 370 salonami meblowymi w 14 krajach. Grupa XXXLutz prowadzi ponad 370 salonów meblowych w 14 krajach europejskich (Austria, Niemcy, Czechy, Węgry, Słowenia, Słowacja, Chorwacja, Rumunia, Bułgaria, Szwajcaria, Szwecja, Serbia, Polska i Belgia) i zatrudnia ponad 27 100 osób. Z rocznym obrotem w wysokości 6 miliardów euro, Grupa XXXLutz jest jednym z trzech największych sprzedawców detalicznych mebli na świecie. Ponadto prowadzi już 24 sklepy internetowe w kanałach sprzedaży XXXLutz, Möbelix i Mömax.,

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz