VRG: Wólczanka inwestuje w salony w nowym koncepcie

Wólczanka, należąca do Grupy VRG, uruchomiła nowy butik w krakowskiej Galerii Bonarka. Salon zaprojektowany jest zgodnie z nowym konceptem sklepów marki. Dodatkowo wyróżnia go innowacyjna usługa haftu personalizowanego, wykonywana na miejscu. To nowość w sieci, która obecnie liczy 75 butików w Polsce.

Nowy koncept salonu Wólczanka łączy nowoczesny design z funkcjonalnością i wyjątkowym customer experience. Klienci mogą skorzystać tu z usługi personalizacji koszul, poprzez dodanie specjalnego haftu, wybór jego miejsca na produkcie (mankiet lewy, prawy lub przód koszuli), wzoru, kroju czcionki oraz koloru z dostępnej palety. Usługa realizowana jest na miejscu, co pozwala na odbiór spersonalizowanego produktu podczas jednej wizyty w salonie. Z okazji otwarcia butiku, usługa personalizacji oferowana jest bezpłatnie do każdej zakupionej koszuli.

„Obserwujemy rosnące zainteresowanie personalizacją w modzie, dlatego w butikach Wólczanka wprowadziliśmy usługę haftu personalizowanego, wykonywanego na miejscu w zaledwie kilka minut. To odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy poszukują unikalnych, ekskluzywnych rozwiązań.

Dzięki tej usłudze każda koszula może stać się wyjątkowa i dopasowana do indywidualnego stylu. Jako lider i ekspert w kategorii koszul, konsekwentnie wdrażamy innowacyjne rozwiązania, a personalizacja to kolejny krok w umacnianiu naszej pozycji na rynku” – mówi Mateusz Kolański, prezes zarządu VRG S.A.

Nowy butik jest zgodny z obecną strategią rozwoju sieci marki. Salon prezentuje pełną ofertę Wólczanki, ze szczególnym uwzględnieniem koszul, które pozostają priorytetowym produktem. Asortyment uzupełniają wysokiej jakości dzianiny: swetry, polo, t-shirty oraz akcesoria. Marka stawia na profesjonalne doradztwo w zakresie doboru koszul, oferując szeroką gamę rozmiarów, fasonów i tkanin, w tym innowacyjnych materiałów z technologią ułatwiającą prasowanie.

Dobre wyniki finansowe

W trzecim kwartale sprzedaż VRG wyniosła 311,5 mln zł (+4,8% q/q), przy zysku netto w wysokości 10,1 mln zł (w porównaniu z 0,9 mln zł w 3Q23, dzięki korzystnemu r/r saldu działalności finansowej). Na koniec trzeciego kwartału powierzchnia grupy wyniosła 50,5 tys. mkw., o 3,9% mniej r/r., głównie w wyniku zamknięć dużych sklepów Wólczanki.

Grupa odnotowała nieznaczny (-0,6%) spadek marży brutto, która wyniosła 53,6%. Po 9 miesiącach br. sprzedaż VRG była o 3,5% wyższa niż rok wcześniej i miała wartość 930,5 mln zł. Zysk netto w tym czasie wyniósł 40,6 mln zł, co oznacza spadek o 21,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Przyczyniły się do tego m.in. różnice kursowe i wyższe koszty obsługi długu, a przede wszystkim duża dynamika kosztów, za którymi nie nadąża wzrost sprzedaży.

W portfolio 5 marek

VRG S.A. (dawniej Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r. Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK.

Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim). Od 2000 roku podstawą strategii VRG S.A. jest realizacja wizji „Domu Marek” i dystrybutora na rynku detalicznym.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz