Sportano ma ponad 60 milionów złotych na dalszy rozwój

Sportano pozyskało ponad 60 milionów złotych od funduszu bValue na dalszy rozwój i umacnianie pozycji w branży sportowej. W 2025 roku spółka planuje osiągnąć niemal 500 milionów złotych przychodów, co stawia ją na drodze do zostania jednym z czołowych graczy w sportowym e-commerce.

Kluczowym krokiem w aktualnej rundzie inwestycyjnej było dokapitalizowanie Sportano przez fundusz bValue kwotą 25 milionów złotych. Fundusz pozostaje jedynym inwestorem instytucjonalnym, a ponad 80% udziałów pozostaje w rękach założyciela, Marcina Grzymkowskiego.

„Dzięki stabilnemu wzrostowi i współpracy z inwestorem zwiększamy kapitał obrotowy, wzmocnimy IT i marketing” – podkreśla Grzymkowski.

„W drugim kwartale 2025 zaprezentujemy aplikację mobilną Sportano, Pozwoli to na szybszą realizację zamówień i utrzymanie wysokiej jakości obsługi” – dodaje.

Sportano oferuje obecnie produkty ponad 900 marek w 60 dyscyplinach sportowych. Strategia na przyszłość zakłada dalsze poszerzanie asortymentu, pogłębianie relacji z kluczowymi markami i wzrost efektywności operacyjnej.

„Decyzja o dokapitalizowaniu to potwierdzenie zaufania do realizowanej strategii i potencjału Sportano. Wartość współpracy z naszym funduszem opiera się jednak nie tylko na zaangażowaniu kapitałowym, ale również na strategicznym wsparciu doradczym i operacyjnym. W ten sposób możemy budować długoterminowo wartości spółki” – komentuje Michał Bartosz, Partner w bValue Fund.

Sportano wystartowało 3 lata temu. W 2022 r. spółka osiągnęła przychody w wysokości 52,1 mln zł, które w 2023 r. wzrosły do 188 mln zł.

Po trzech latach od rozpoczęcia działalności Sportano może poszczycić się jedną z najszerszych ofert markowych produktów sportowych w Europie. W ostatnim czasie istotnie powiększyła swoją powierzchnię magazynową, a do końca 2025 roku zwiększy liczbę autonomicznych robotów w centrum logistycznym, co pozwoli m.in. na szybszą realizację zamówień. Jak zapowiada założyciel jeszcze w kwietniu spółka będzie mogła się pochwalić mobilną aplikacją sprzedażową.

W lipcu 2024 roku Sportano zyskało pierwszego inwestora instytucjonalnego. Fundusz bValue zainwestował kilkadziesiąt milionów. Pozyskane środki miały zostać przeznaczone na dalszy rozwój i skalowanie obecności marki na europejskich rynkach. Firma jest obecna na 12 europejskich krajach: Polska, Niemcy, Czechy, Słowacja, Austria, Grecja, Bułgaria, Węgry, Rumunia, Litwa, Ukraina i Włochy – tam klienci mogą sięgnąć po każdą z ponad 800 marek, które firma w ofercie.

Oprócz zapewnienia niezbędnego kapitału na rozwój, fundusz miał wspierać Sportano w dalszej cyfryzacji jego działalności.

Sportano.pl to marka rozwijana przez Marcina Grzymkowskiego. Platforma online w swojej ofercie ma marki i produkty z niemal wszystkich dyscyplin sportowych, m.in. kolarstwa, sportów zimowych, siłowni i fitnessu, sportów wodnych, sportów outdoor i sportów walki.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz