ESG: Grupa VRG działa na rzecz zrównoważonej mody

Grupa VRG oraz VIVE Profit podjęły współpracę na rzecz zrównoważonej mody. Program pilotażowy VIVE Profit (własność VIVE Textile Recycling) oraz VRG wystartował w marcu 2025 roku.
Grupa VRG właściciel m.in. marek takich jak Vistula, Bytom, Wólczanka oraz VIVE Profit, polska sieć sklepów z odzieżą cyrkularną, rozpoczęły wspólne działania. Kooperacja firm dotyczy sprzedaży ubrań tych trzech marek z drugiego obiegu. Inicjatywa jest elementem wspierania przez obie firmy idei zrównoważonej mody, a także edukowania konsumentów na temat przedłużania życia ubrań.
Projekt jest podzielony na etapy i w ramach pierwszego z nich, cyrkularne męskie kolekcje trafią do trzech sklepów VIVE Profit w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku. W specjalnie wydzielonych strefach klienci będą mogli kupić garnitury, marynarki, koszule, krawaty i poszetki wiodących polskich marek odzieżowych VRG.
„Cieszymy się, że dzięki współpracy możemy dawać drugie życie ubraniom tak znakomitych brandów jak Wólczanka, Vistula czy Bytom. Polskie marki w polskich sklepach z modą cyrkularną to szansa, aby najwyższej jakości odzież miała kolejne życie u innych klientów.
Jest to także dowód na fakt, że VRG i VIVE Profit podzielają te same wartości i wierzą w odpowiedzialną modę. Liczymy, że ten projekt jest początkiem długiej i owocnej współpracy pomiędzy naszymi firmami” – powiedział Piotr Malinowski, szef sprzedaży B2C w VIVE Textile Recycling.
„Pozycja lidera mody formalnej w Polsce zobowiązuje nie tylko do tworzenia produktów wysokiej jakości, ale także do patrzenia w przyszłość i podejmowaniu działań mających na celu dobro środowiska. Dzięki współpracy z VIVE Profit ubrania naszych marek – Wólczanki, Vistuli i Bytomia – zyskają drugie życie, trafiając do klientów w duchu gospodarki cyrkularnej.
To nie tylko popularyzacja odpowiedzialnej konsumpcji, ale także dowód na zaangażowanie polskich marek w tworzenie bardziej zrównoważonej przyszłości dla branży odzieżowej” – powiedziała Katarzyna Piszczek, dyrektor działu rozwoju dystrybucji VRG.
Akcji towarzyszy także kampania edukacyjna na temat odpowiedzialnej mody i zachowań konsumenckich, która jest realizowana na kanałach social media VIVE Profit.
Strony programu
VRG S.A. (poprzednia nazwa Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r. Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK. Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim).
VIVE Profit to sieć ponad 80 sklepów stacjonarnych oraz sklep e-commerce oferujących tekstylia z drugiego obiegu. Właścicielem jest VIVE Textile Recycling – lider branży recyklingu tekstyliów w Polsce. Działająca od 30 lat VIVE stawia sobie za cel stuprocentowe wykorzystanie odzieży używanej, segregowanej każdego dnia w ilości setek ton, przy wykorzystaniu najnowocześniejszych w Polsce, w pełni skomputeryzowanych linii do sortowania odzieży.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter