Rynek wzbogacił się o park handlowy w Pakości

Rynek polski wzbogacił się o kolejny park handlowy. Nowy obiekt został otwarty w Pakości. Powierzchnia nieruchomości to 8.707 mkw. Obiekt oferuje 2.500 powierzchni użytkowej.

Klienci mogą już korzystać z bogatej oferty takich najemców, jak Biedronka, Rossmann Polska, Pepco, SINSAY, sklep zoologiczny, piekarnia Piekuś, sklep mięsny Prosiaczek oraz lokal gastronomiczny- Kebab.

Na klientów zostało przygotowanych 82 miejsc parkingowych.

Dogodna lokalizacja parku handlowego

Pakość to miasto położone pomiędzy Inowrocławiem, a Mogilnem. Posiadające strefę ekonomiczną, w której znajduje się centrum logistyczne Polo Marketu. W jego sąsiedztwie powstaną wkrótce nowe inwestycje. Teren inwestycji przylega bezpośrednio do małej obwodnicy Pakości, która stała się głównym ciągiem komunikacyjnym dla osób jadących w stronę Bydgoszczy. Sąsiedztwo największego osiedla wielorodzinnego, a także niskiej zabudowy mieszkalnej stanowi dodatkowy generator ruchu dla projektowanej inwestycji. Istniejąca infrastruktura okolicy w postaci sieci dróg osiedlowych i chodników pozwala na odpowiednie skomunikowanie klientów parku handlowego z miastem.

Projekt zrealizowała firma RSB Real Estate.

Polska 6. największym rynkiem obiektów handlowych w Europie

Jak wynika z danych Cushman & Wakefield, łączna podaż powierzchni w ramach centrów i parków handlowych wynosząca prawie 13,6 mln mkw. plasuje polski rynek na szóstym miejscu wśród krajów Starego Kontynentu.

Polski rynek powierzchni handlowych konsekwentnie pracował na miano dojrzałego, dzięki między innymi dynamicznemu rozwojowi w ostatnich kilku latach segmentu parków handlowych. Według Cushman & Wakefield, całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej to już prawie 17 mln mkw., z czego na centra przypada ok. 10,6 mln mkw., a na parki – ok. 3 mln mkw.

„Mimo że aktywność deweloperów zainteresowanych realizacją centrów handlowych była w ostatnich latach niska, co wynika z wysokiego nasycenia powierzchnią w ramach tego formatu nieruchomości, to polski rynek plasuje się na szóstym miejscu w Europie pod względem zasobów istniejących już obiektów.

Tak samo sytuacja wygląda, jeśli weźmiemy pod uwagę podaż w segmencie parków handlowych, gdzie również zajmujemy wysokie szóste miejsce. Jest to rezultatem trwającego od 2020 roku trendu, czyli absolutnej dominacji tego formatu wśród najczęściej budowanych inwestycji retailowych. Szósta lokata przypada nam także pod względem łącznych zasobów centrów i parków handlowych” – komentuje Ewa Derlatka-Chilewicz, Head of Research, Cushman & Wakefield.

Polska zajęła w 2024 roku drugie miejsce w Europie pod względem wielkości nowo oddanej powierzchni w centrach i parkach handlowych. Jak pokazują dane Cushman & Wakefield, co siódmy metr kwadratowy wybudowany w Europie znajdował się właśnie w Polsce. W 2025 roku udział polskiego rynku w całkowitej nowej podaży handlowej utrzyma się na podobnym, 15-procentowym poziomie.

Według danych Cushman & Wakefield, nasycenie powierzchnią handlową w Polsce wynosi 353 mkw./ 1000 mieszkańców i jest wyższe niż średnia zarówno dla Europy, która wynosi 336 mkw., jak i dla krajów CEE – 290 mkw.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz