Jędrzej Wittchen: widzimy poprawę nastrojów klientów

Według wstępnych szacunków, w pierwszym kwartale 2025 roku Grupa Wittchen zanotowała sprzedaż na poziomie 94 mln zł, co oznacza wzrost o 1,1% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku.
Przychody ze sprzedaży do klientów detalicznych w pierwszych trzech miesiącach 2025 roku sięgnęły 87,4 mln zł (+3,1% r/r), natomiast w segmencie B2B wyniosły 6,6 mln zł (-19,7% r/r). Niższa sprzedaż w segmencie B2B wynika głównie ze zmiany zasad współpracy z jedną z popularnych platform marketplace.
Przed rokiem nabywała ona produkty Grupy Wittchen hurtowo (w związku z czym ta sprzedaż była klasyfikowana jako B2B), a następnie odsprzedawała klientom końcowym. Obecnie produkty sprzedawane poprzez ten marketplace są dostarczane klientom bezpośrednio przez Grupę Wittchen, co zmniejszyło ogólne koszty sprzedaży realizowanej na tej platformie.
„Pierwszy kwartał tego roku był drugim z rzędu, w którym obserwowaliśmy niewielką poprawę, jeśli chodzi o nastroje konsumenckie. Skala tego zjawiska musi być jednak większa, by przełożyło się to na wyraźniejszy wzrost naszej sprzedaży.
Nieustannie mierzymy się również z silną konkurencją zarówno ze strony krajowych, jak i zagranicznych graczy, w tym azjatyckich platform handlowych. Jest ona szczególnie odczuwalna w segmencie walizek, naszej wiodącej kategorii produktowej, odpowiadającej za ponad połowę przychodów Grupy Wittchen. Podejmujemy szereg działań, których celem jest trwały powrót na ścieżkę wzrostów” – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.
W nowym koncepcie
WITTCHEN nie tylko otwiera nowe salony, ale również modernizuje te istniejące. Marka otworzyła się w najnowszym koncepcie w Aura Centrum Olsztyna. Dzięki temu klienci zyskali dwukrotnie większy salon i szansę na jeszcze bardziej luksusowe doświadczenia zakupowe. Salon zajmuje powierzchnię 107,33 mkw.
Klienci Centrum Handlowego M1 w Czeladzi ponownie mogą robić zakupy w odnowionym salonie WITTCHEN. Salon o powierzchni 119 mkw. został całkowicie odmieniony i zgodny jest z nowym konceptem firmy.
Zdaniem WITTCHEN zupełnie nowy koncept zachwyci nawet najbardziej wymagających klientów. Nowością, jest komfortowa przymierzalnia. To już kolejna lokalizacja WITTCHEN wyposażona w taką strefę, która umożliwia klientom podjęcie świadomej decyzji zakupowej w komfortowych warunkach. Dodatkowo oferta w Czeladzi została rozszerzona o kolekcję modnych butów damskich oraz męskich.
Obecny na 24. rynkach
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 8 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter