Sunset Suits i Giacomo Conti otwierają nowe sklepy

Sunset Suits i Giacomo Conti znajdują na różnych kursach rozwoju. Sunset Suits wzmacniął swoją pozycję otwierając nowe sklepy. Giacomo Conti zaś modernizował salony i dostosowywał je do najnowszego konceptu aranżacji.

Sunset Suits to marka, która już od ponad 30 lat cieszy się w Polsce uznaniem mężczyzn szukających eleganckiej, klasycznej odzieży na każdą okazję. Łącząc ponadczasową elegancję z klasycznymi, ale i modnymi wzorami oferuje produkty, które zaspakajają gusta już kolejnego, bardzo wymagającego pokolenia milenialsów.

W w minionym roku marka kontynuowała rozwój swojej sieci salonów, otwierając nowe w Galerii Ostrovia w Ostrowie Wielkopolskim, CH Wzorcownia we Włocławku, CH Posnania w Poznaniu, a także obiektach outletowych firmy Neinver w Warszawie Ursusie i Krakowie. Te nowe otwarcia to nie tylko poszerzenie dostępności marki, ale także jej umocnienie na rynku mody męskiej w Polsce.

„Zmiana trybu pracy na częściowy home office, coraz większa dominacja strojów casualowych w otoczeniu zawodowym, czy na uroczystościach prywatnych i rodzinnych – to już od kilku lat wielkie wyzwania stawiane dla naszej branży” – powiedział Zbigniew Markowski, jeden z właścicieli marek Giacomo Conti i Sunset Suits.

„Tym bardziej cieszy nas fakt, iż wcześniej otwarte salony w Luboniu, Stalowej Woli, Opolu i Lesznie odnotowują wzrostową tendencję obrotową” – dodaje Karol Olejniczak, drugi z właścicieli marek Giacomo Conti i Sunset Suits.

„Wynik ten świadczy o tym, że klienci – pomimo ww. tendencji coraz liczniej obdarzają zaufaniem markę, która stawia na wysoką jakość, elegancję i indywidualne podejście do każdego klienta. W naszych salonach może on zawsze liczyć na fachowe i kompleksowe doradztwo, a szeroka gama rozmiarów i możliwość bezpłatnych korekt krawieckich sprawiają, że mężczyzna w każdym wieku i każdej sylwetki znajdzie coś dla siebie.

Salony Sunset Suits to także piękna, utrzymana w naturalnych odcieniach drewna przestrzeń, z nutką eleganckiej, dostojnej szarości. Chcemy, by nasze wnętrza korespondowały z najwyższą jakością naszych produktów i usług”.

Poszukiwane lokalizacje

Sunset Suits to marka, która dobrze radzi sobie w mocnym otoczeniu konkurencyjnym, w obiektach outletowych oraz większych galeriach handlowych zlokalizowanych w miastach dużej i średniej wielkości. Wszędzie tam ma do czynienia z klientem, ceniącymi ją za jakość tkanin oraz staranne w każdym calu krawiectwo.

Firma bardzo ostrożnie wybiera przy tym nowe lokalizacje salonów, decydując się tylko na obiekty, które są główną destynacją w mieście dla klienta poszukującego eleganckich, modnych lub ponadczasowych kreacji na co dzień, ale także na wyjątkowe i ważne wydarzenia w swoim życiu jak śluby, komunie czy bale maturalne oraz studniówki.

Giacomo Conti modernizuje salony

Pomimo dużej konkurencji na rynku mody męskiej firmie udaje się także utrzymać mocną pozycję marki Giacomo Conti na rynku. Nieustannie dba też o stan techniczny salonów, przebudowując i dostosowując je do najnowszego konceptu aranżacji. Do ostatnich realizacji należały przebudowa salonu w CH Forum w Gliwicach, Bielawy w Toruniu, powiększenie salonu w outlecie w Luboniu i relokacja w CH Bonarka w Krakowie oraz otwarcie w nowej lokalizacji w outlecie w Gliwicach.

Licząca ponad 70 salonów sieć tej marki może poszczycić się już sporą i na stale rosnącą grupą wiernych klientów. Firma obserwuje to zarówno w salonach, funkcjonujących od kilkunastu lat, ale także tych otwartych 2-3 lata temu.

Firma nieustannie dba także o nasz sklep internetowy. Obserwuje bowiem ogromną synergię pomiędzy naszymi salonami stacjonarnymi a sklepem online. Dzięki już ponad 20-letniej obecności na rynku klienci zapoznali się na tyle dobrze z ofertą marki, iż coraz chętniej dokonują zakupów w kanale e-commerce.

Aktualne wyzwania dla mody męskiej

„Pomimo z roku na rok zmniejszającej się inflacji obserwujemy od czasu pandemii niepokojący i nieprzerwany wzrost koszt mediów, personalnych, a co za tym idzie szeroko rozumianych kosztów utrzymania salonów. Wymusza to na nas – przedsiębiorcach nieustanne optymalizacje kosztów, w tym renegocjacje umów najmu słabszych obrotowo salonów. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy wynajmujący są na to gotowi i czasami musimy podjąć trudną decyzję o zamknięciu salonu. W ubiegłym roku zamknęliśmy na szczęście tylko jeden salon w galerii w Kielcach. Ciekawi jesteśmy jak zakończą się nasze tegoroczne renegocjacje?” – stwierdził Zbigniew Markowski.

„Od ubiegłego roku odnotowujemy ponadto spadek frekwencji w wielu galeriach handlowych, a przez to i w naszych salonach Giacomo Conti. W niektórych z nich na szczęście rekompensowany jest on większym koszykiem zakupowym. Klient kupuje wprawdzie rzadziej, jego zakupy są jednak przemyślane, a wydatki często większe. Jest zatem świadomy swoich potrzeb, ale i coraz bardziej wymagający.

Oczekuje najlepszej jakości i doradztwa na najwyższym poziomie. Wymusza to na nas coraz większe nakłady marketingowe nie tylko na terenie galerii handlowych, ale także w lokalnej prasie, radiu, w mediach społecznościowych oraz targach mody.  Modą męską zajmujemy się od ponad 20 lat, udało nam się w tym czasie przetrwać wiele różnorakich kryzysów na polskim rynku detalicznym. Pomimo nieustannych wyzwań udaje nam się cały czas rozwijać sieć salonów naszych obu marek. Wierzymy, że w tej kwestii w kolejnych latach nic się nie zmieni – podsumował Zbigniew Markowski, współwłaściciel marek Giacomo Conti i Sunset Suits.”

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz