Sieć Dino wzbogaciła się o 58 nowych placówek

Sieć Dino otworzyło 58 nowych sklepów w pierwszym kwartale 2025 r. Na koniec marca 2025 r. sieć liczyła 2746 sklepów,

Sieć Dino Polska otworzyła od stycznia do końca marca 2025 r. 58 nowych sklepów.  Na koniec marca 2025 r. liczyła 2746 sklepów wobec 2438 rok wcześniej. 

Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 1084,5 tys. mkw. wobec 960,9 tys. mkw. rok temu.

Dobre wyniki w 2024 roku

W 2024 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 29,3 mld zł i były o 14,1% wyższe niż w 2023 r. Na koniec 2024 r. sieć posiadała 2688 sklepów. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły 1,6 mld zł, czemu towarzyszyło utworzenie 8 tys. nowych miejsc pracy. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec 2024 r. 49,9 tys. pracowników.

W IV kw. sieć Dino uruchomiła 116 nowych marketów, a narastająco od początku roku zwiększyła się o 283 sklepy. Na koniec 2024 r. w Polsce funkcjonowało 2688 sklepów z wyróżniającym się czerwonym logiem Dino, które dzięki jednolitemu formatowi i dogodnym lokalizacjom ułatwiają konsumentom realizację codziennych zakupów spożywczych i produktów podstawowej potrzeby.

Na koniec 2024 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 1 061,2 tys. metrów kwadratowych i była o 12,0% większa niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły w 2024 r. 1,6 mld zł. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnęła poziom 6,6 mld zł.

Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 29,3 mld zł i były o 14,1% wyższe niż rok wcześniej. Blisko 40% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro-Rydzyna. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku. Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją dłużej niż rok (like-for-like; LfL) osiągnęła w 2024 r. poziom 5,3%.

Zgodnie z ESG

Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec 2024 r. posiadało je 2476 sklepów, co stanowiło 92% całej sieci Dino. Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła na koniec 2024 r. 98,9 MW. Dino Polska uzyskała w 2024 r. 86,6 GWh energii ze słońca, o 30,5% więcej niż w 2023 r.

Z pierwszym autonomicznym sklepem

W lipcu ub.r. został otwarty pierwszy automatyczny sklep spożywczy sieci Dino. Jest on czynny przez całą dobę i siedem dni w tygodniu. Znajduje przy siedzibie marketu w Sośnicowicach.

Proces zakupowy w sklepie autonomicznym wygląda podobnie, jak w przypadku sklepu internetowego. Na ekranie są kategorie produktów. Po wybraniu tych, które interesują klienta i dodaniu do wirtualnego koszyka, przechodzi on do płatności. Po opłaceniu zakupu maszyna kompletuje produkty, co można śledzić na drugim ekranie, składa je w koszyku, po czym otrzymuje je klient.

Towary w automatycznym sklepie spożywczym Dino są zmieniane w zależności od np. aktualnej pory roku czy zbliżających się weekendów, świąt, wakacji.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz