Kaufland Marketplace planuje wejście na kolejne rynki europejskie

Platforma e-commerce Kaufland Marketplace nie zwalnia tempa. W mniej niż rok od startu przyciągnęła już 3000 sprzedawców i miliony klientów. Teraz wkracza na kolejne europejskie rynki. Jeszcze tego lata do obsługiwanych krajów dołączą Francja i Włochy.

Minęło zaledwie 9 miesięcy od uruchomienia platformy Kaufland.pl. Polscy użytkownicy szczególnie chętnie sięgają po produkty z kategorii „Dom i wyposażenie” oraz „Elektronika i komputery”. Wśród bestsellerów znajdują się m.in. smartfony, łóżka piętrowe, tablety, opony i perfumy. Cała oferta obejmuje już ponad 6 milionów produktów dostępnych w ponad 6 400 kategoriach – od codziennych artykułów po sprzęt specjalistyczny.

„W zaledwie kilka miesięcy udało nam się zbudować silną pozycję Kaufland.pl na rynku e-commerce. Dziś jesteśmy jednym z największych i najszybciej rozwijających się marketów internetowych w Polsce” podkreśla Stefan Hoppe, prezes zarządu Kaufland Polska.

„Dzięki połączeniu kanału online z siecią sklepów stacjonarnych zapewniamy klientom dostęp do asortymentu, który trudno znaleźć gdzie indziej. W kolejnych etapach planujemy dalsze rozszerzanie bazy sprzedawców, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby rynku i konsumentów”.

Z danych platformy wynika, że firmy oferujące swoje produkty na Kaufland.pl odnotowały średni wzrost sprzedaży o 15,6% w krótkim czasie od startu działalności.

Ekspansja nabiera tempa

Po sukcesie w Polsce, Kaufland Marketplace przyspiesza rozwój na innych rynkach. Jeszcze tego lata do obsługiwanych krajów dołączą Francja i Włochy. Dla polskich firm oznacza to nowe możliwości – łatwiejszy dostęp do zagranicznych klientów i uproszczoną sprzedaż międzynarodową bez potrzeby budowania lokalnych struktur. Obecnie platformy Kaufland funkcjonują już na Słowacji, w Austrii, Czechach i Niemczech, gdzie swoją ofertę prezentuje ponad 11 000 firm, a miesięczna liczba odwiedzin przekracza 32 miliony. We wszystkich krajach, w których działają marketplace’y, sprzedawcy detaliczni będą mogli w przyszłości dotrzeć do prawie 140 milionów klientów online.

Jedna rejestracja – wiele rynków

Za szybkim rozwojem marketplace’u stoi Kaufland Global Marketplace – kompleksowe rozwiązanie umożliwiające sprzedaż produktów na wielu europejskich rynkach za pośrednictwem jednej platformy. Sprzedawcy mogą zarządzać całą swoją ofertą, zamówieniami i danymi produktowymi w jednym miejscu – bez względu na to, gdzie znajdują się ich klienci.

Platforma oferuje szereg usług wspierających, w tym m.in. automatyczne tłumaczenie opisów, lokalne formy płatności i obsługę klienta w jego ojczystym języku. Dodatkowo, dzięki integracji z narzędziami do zarządzania sprzedażą, uruchomienie sklepu na Kaufland Marketplace jest niezwykle szybkie.

Kaufland Marketplace nie tylko przyciąga sprzedawców, ale też coraz częściej wybierany jest przez konsumentów jako miejsce codziennych zakupów online. To efekt konsekwentnie rozwijanej oferty, wygodnej logistyki i zaufania do marki. Wraz z kolejnymi rynkami i nowymi partnerami, platforma umacnia swoją pozycję jako jedno z najdynamiczniej rozwijających się miejsc sprzedaży internetowej w regionie. Dla polskich przedsiębiorców to szansa, by bez dodatkowych barier – językowych, technicznych czy logistycznych – rozwijać swój biznes na europejską skalę.

Kaufland posiada w Polsce 252 markety

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 252 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz